@michaelrally Helaas heb ik geen software met blc eindigd. Heb namelijk een dje eindigd op aub. Toevallig heeft dealer gebeld en zeggen dat pcm wel goed geupdate is. Dan maar mailtje sturen dat ik eerst aub had en na de update nog steeds aub erop heb staan. @Plint24 In etis stond bij mij de 150pk software als laatst bekend. En na de update is dit gewoon de 182pk software geworden. Staat alles goed afgesteld is er geen probleem
@trucker0werner oke ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de BLC in de auto had zitten. maar als je op etis kijkt zie je dan dat er een update beschikbaar is voor de pcm???? als dit het geval is hebben ze deze niet geupdate, als dit niet het geval is dan heb je wel de meest recente er in zitten!
Geen idee of ze inmiddels allemaal beschikbaar zijn, maar de software voor mijn 182pk uit 11-2011 is sinds 26-04 beschikbaar. De 15e gaan ze alles afmaken op het software front. Mits de software niet (weer) van de servers wordt gehaald door problemen natuurlijk. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Als ik alles hier lees over de software versies die via ETIS te zien zouden zijn vraag ik me af hoe? Ik heb ook wel op ETIS gekeken, maar kan dan niet de sofwareversies zien. Het stomme is namelijk dat mijn 150pk versie op 23 april de terugroepactie heeft doorlopen en ik nu het idee heb dat ie sneller is en dat ik de motor meer hoor brommen als ik flink optrek. En als ik dan dingen lees over de 182pk softwareversie vraag ik mij af wat erop is gezet. Hoe kan ik die softwareversies zien of kan iemand dat voor mij zien? Dit zijn de gegevens van mijn auto: Model: Ford Focus Engine: EcoBoost - Gas Turbocharged Direct Injection Capacity: 1.6L Year: 2011 Month: 05 Generation: 11.25MY VIN: WF0LXXGCBLBL85375 PCM - Powertrain Control Module Part number: BV61-12A650-BKA Strategy : BV61-14C204-FGA Total Distance: 75274.0 km PC - Instrument Panel Control Module Part number: BM5T-10849-JP Strategy : BM5T-14C026-BBG Odometer: 75274.0 km Total Distance: 75274.0 km
volgens het overzicht "aangebrachte modules" is alleen voor PSCM updates s/w beschikbaar, maar die heeft niets met de terugroep actie van doen.
Dat ze niks aan de spraakherkenning gedaan hebben kan ik me nog voorstellen want die is van oorsprong nog steeds Duits (import auto) Das ist mir ja egal :-) Heeft ook niks met de update te maken al zou ik hem ooit toch nog wel willen veranderen in een Nederlandstalige.. Ik verbaas me wel over alle andere checks, zijn die allemaal nodig voor de terugroepactie? En kan ik uit dit lijstje opmaken dat alles geüpdatet is? En hoe kan ik zien of ik nou de 150 of 182pk software heb? Veel vragen weer, maar daarom hou ik ook zo van dit forum :-) Overigens, als ik met Forscan een simpele uitlees actie doe dan staat er wel een hele waslijst aan fouten in. Vooral datacommunicatie fouten. Moet me er nog in verdiepen maar zowat bij elke module staat een foutcode
De datum in Etis is de datum dat de auto met FDRS is uitgelezen en de softwareversies in de auto met ETIS zijn gesynchroniseerd. Dit betekend echter niet dat ook alle modules op die datum zijn geupdate. Voor de terugroepactie moeten alleen de PCM, IPC en BCM worden geupdate. Overige modules worden in principe niet geupdate tijdens het uitvoeren van de terugroepactie. Dat de datum bij de FCDIM en SPRM niet is veranderd is volstrekt normaal. Deze modules worden niet d.m.v. FRDS geupdate. De FCDIM wordt geupdate vanaf de SD-kaart met kaartmateriaal en de SPRM module wordt bij dit oude type Bluetooth/Voicecontrol module geupdate d.m.v. de Ford Audio Update vanaf USB (de laatste update is van November 2012).
registreren kost eenmalig 50 euro als "onafhankelijke garage" Dan lijkt het me niet de bedoeling om je als hobby particulier te registreren toch??
Heb zelf aangemeld op de site van etis. heb nergens een verzoek gezien van betaling. of dit is gewijzigd geen idee. enige als je gegevens van de bekabeling zoekt. daar moet je apart een abbonement voor afsluiten. dat ergens in de 1000euro of hoger zat meen ik. forscan is een mooie app. zie net dat voor mijn pcm nu wel een update is. dan zou hij van bv61-14c204-aub naar bv61-14c204-exa moeten gaan. dus ff contact opnemen met de dealer die denkt dat ze het goed hebben gedaan
Puur uit nieuwsgierigheid, waar zie jij welke versie de nieuwste zou moeten zijn? Op etis kan ik het niet vinden behalve datums van firmware. In Forscan logs zie ik wel iets van latest known, maar dat lijkt niet op software. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
in forscan idd. daar staat latest known alleen in mijn geval stond 14c204 was 12a650 ik weet dat er van te voren geen latest known stond, zo ver als ik weet. nu vandaag wel. en ik weet dat orgineel asa in zat en daar is alleen update toen gekomen naar asb. of de exa een 150pk software is geen idee. als ik eerlijk mag zijn durf ik dit niet zo te zeggen hoe hier ik achter kom of dit de update is van software asb of van aub geen idee.
Ik had gisteren een afspraak voor mijn 150pk Focus (remapped), en toen ik naar de dealership kwam om de auto te laten, zeiden ze dat er nog hardware onderbrak, en dat ik later zou moeten komen. Wanneer? Dat kunnen ze niet zeggen... Ok, bedankt voor het telefoontje, hoor... Er was al iemand die vóór mij zijn focus heeft laten herstellen, en ze hebben waarschijnlijk iets vergeten te connecteren in de motor...maar nu lijkt alles in orde.Tja, dat maakt me toch nog wat ongerust. Misschien blijf ik toch met mijn remap en de auto in de originele staat, er zijn toch veel "tekens" die erop wijzen :-D Oh and by the way, de tuningfirma was Chiptining Plus.
Die tuning ben je sowieso kwijt. Opzich kan de dealer er niets aan doen dat de onderdelen niet leverbaar zijn, echter ze hadden wel even moeten bellen natuurlijk.
Vandaag de Focus weer weggebracht voor motormanagement update: Van BLC naar BV61-14C204-FHA. Oftewel, gewoon nog de 182 pk versie Toppie! Ik zal es kijken met de ODB2 meter of het nog verschil maakt.