1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie Ecoboost 1.6

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Kees37, 14 jan 2018.

  1. Heb toch maar weer eens mijn ELM adapter achter uit de kast getoverd... Niet geupdatet dus. :(

    Dan toch maar weer eens langs de dealer... Ik zal deze tabel meenemen. ;)

    [​IMG]
     
    Mpothoven vindt dit leuk.
  2. Goed, ik snap er ondertussen niets meer van.

    Had nog eens op ETIS zitten rondkijken na mijn laatste post, en volgens mij kan ik hier aan zien dat er inderdaad een update beschikbaar was:
    [​IMG]

    Dus, op naar de dealer en mijn bevindingen gedeeld. Auto werd meteen aan de computer gelegd, "Ah, u heeft gelijk", en de nieuwste software werd er meteen opgezet.

    Dit heeft het bovenstaande linkje ook doen verdwijnen:
    [​IMG]

    Echter, nu heb ik de volgende software versies:
    [​IMG]

    Ben dus van DV6T-14C094-AF naar GV6T-14C094-AH gegaan. Ik had iets met -XA verwacht?

    Maar ETIS zegt nu dus wel dat het goed is. Raar. Kan dit met verschillende bouwjaren / uitvoeringen te maken hebben?

    Kom ik toch terug op mijn eerdere vraag, wat is de simpelste manier om de werking van die koelvloeistofniveaumeter uit te testen? Zou er een melding moeten komen bij het lostrekken van de stekker? Kan ik anders zonder problemen wat koelvloeistof eruit hevelen zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat er lucht in het systeem terecht komt? Moet er dan veel uit? Komt de melding dan al als ik het contact aan zet of moet de motor ook echt (een tijdje?) lopen?

    Weet iemand hier meer over? Of kan iemand iets zinnigs zeggen over de softwareversies?

    Wil aan de ene kant graag gewoon de dealer geloven dat het nu goed is. Maarja, het was eerder dus blijkbaar ook niet goed. :schater:
     
  3. Nou, ik ben nog even wat aan het prullen geweest. Ben er ondertussen wel van overtuigd dat -AH ook ondersteuning biedt voor de koelvloeistofniveausensor.

    Ik kan nu in Forscan namelijk wat extra waarden uitlezen:
    [​IMG]

    Deze had ik met -AF nog niet. Volgens de omschrijving zijn dit de "Engine Coolant Level Sensor Serial Number", "Engine Coolant Level Sensor Part Number", "Engine Coolant Level Sensor Reading - Distance from Bottom of Degas Bottle" en "Engine Coolant Level Sensor CAN Message".

    Ook even getest wat hier het effect van is :P :
    [​IMG]

    Dat geeft dus een mooie foutmelding op het dashboard:
    [​IMG]

    En een opgeslagen fout in de BCM:
    [​IMG]

    En in de PCM:
    [​IMG]

    Ik heb er wel vertrouwen in!

    Ik krijg weliswaar niet deze mooie melding net als @michaelrally : https://focusclub.nl/index.php?threads/terugroepactie-ecoboost-1-6.108117/page-21#post-1821708122 . Maar stekker los is natuurlijk niet hetzelfde als niveau te laag...
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  4. Mijn auto voor vandaag.

    B1ECF13F-0924-4D5D-926B-057B4BA5B436.jpeg
     
  5. zie het nu pas maar thanks @Xander
    onder tussen was ik er ook achter dit allemaal gekomen. maar fijn om te zien hoe je kunt zien of ford dealer het goed heeft gedaan of niet. toch wel fijn om dit nu definitief te weten.
    Ze durven door de telefoon te zeggen dat ze wel alles goed is gegaan. maar ze zijn niet heel slim de verkopers. maar ach zelf de monteur maakt een fout.

    me oude focus zeggen dat apk afkeur is omdat ik volledig led achterlicht heb, en daar geen reflector te zien was.
    heb ik hem maar verteld dat de reflector in de bumper zit en niet in het achterlicht.

    wat betreft xa voor de bcm die heb ik er zelf wel op zitten, echter op etis zie ik zowel bij de pcm,ipc en bcm een melding dat er een software update beschikbaar is
     
  6. Dus morgen is fofo aan de beurt nu een fiesta active voor de deur niet raar maar mis fofo nu al.... nu maar zien of alles goed gaat morgen
     
  7. Ik redde het niet meer om mijn auto op te halen vandaag. Morgenochtend ruil ik em weer om.
     
  8. Mijn auto (bj 6/11, 150 pk versie) is 2 weken geleden gedaan. Vanmiddag even de dealer gebeld, omdat volgens Etis de BCM géén update heeft gekregen. Was
    BV6N-14C094-AN en is dat nog steeds. Volgens de dealer is een BCM update niet altijd nodig voor deze modificatie. Zou dit kunnen kloppen?
    De melding staat ook nog steeds in Etis en bij RDW. Kon volgens de dealer wel een paar weken duren voor dit afgemeld zou worden, geen idee waarom.

    Andere 2 modules zijn wel gedaan. PCM is geworden : BV61-14C204-FGA
    Zelfde ervaring als Steef30, auto trekt vanaf 3000tpm duidelijk beter en lijkt minder geknepen te worden bovenin. Hardware ziet er ook prima uit, dus
    ik klaag verder niet ;)
     
  9. Stekker van de sensor los halen en je ziet vanzelf of het werkt...
     
  10. Ik kan niet zeggen hoe en wat precies. maar wat ik wel weet is dat de dealer zeer slecht weet wat ze met de terugroepactie doen.
    in de actie moeten ze de niveau digitaal controleren. kan me niet indenken dat het bij mij is gedaan. dit ivm ik de stekker los kan trekken zonder enkel probleem
    persoonlijk vindt ik dit belachelijk. ik heb vaak zat terugroepactie uitgevoerd en stond op de laatste blad netjes welke versie nummer er in moest zitten. klopte dit niet dan was de software niet gelukt en moest dit gerepareerd worden. Tuurlijk hebben we later ook bericht gekregen dat die actie aangepast is en bij wie het al gedaan is alleen andere software erin moet. ivm degene op de lijst niet goed was.
    wat dat betreft is tesla qua software stukke makkelijker versie 17.42 is voor alle computers, 1 computer een update en gaat het naar 17.43 voor alles. en ja dat is dan release datum 2017 week 43. want ja software moet wel compactible zijn met de andere computers.
    Maar goed dealer zal wel denken. kom daar alleen voor de apk en terugroepacties hahaha en dan nog moet hij ons zowel bij apk als terugroepactie corrigeren.

    @Dannydad24
    als je vin of kenteken doorgeeft (pm wegens privacy is geen probleem) kan ik wel kijken of je niet de genoemde software-update link actief is in etis, zoals Xander hierboven heeft vermeld
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  11. Ik vind dit nogal een generaliserende uitspraak over alle dealers, zeker als je erbij zegt "ik kan niet zeggen hoe en wat precies". Het geldt misschien voor jouw dealer maar ik heb een heel andere ervaring. Mijn dealer wist precies wat er moest gebeuren, kon me ook direct aangeven dat 1 van de 3 s/w updates niet wilde lukken ondanks enkele pogingen. Het liep toen tegen sluitingstijd, ik kon kiezen auto laten staan of meenemen en terugkomen. Een paar dagen later (met een bedrade laptop ipv via wifi) lukte het prima.

    En wat heeft die Tesla info nu met de Focus terugroep actie te doen?
     
  12. #732 dutchguy, 29 mei 2018
    Laatst bewerkt: 29 mei 2018
    Had wat weinig tijd over de laatste tijd.
    Maar ik heb de lijst met 150 en 182 pk software versies weer compleet.
    Alle varianten zijn beschikbaar behalve de allereerste van 2010
     
  13. De mijne is weer terug. Geen bijzonderheden. Enige waar ik verschil in had was de tempmeter links boven in en dagteller in het gedeelde menu. Het lijkt ook of het knipperlichtgeluid zachter is, maar dat weet ik niet zeker.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  14. Het knipperlichtgeluid is aanzienlijk zachter in vergelijking tot de oude software. Sterker nog, ik heb soms het idee dat ik hem vergeet aan te doen, maar stiekem issie dan wel aangeweest/aangegaan.. ik hoor het alleen minder goed. Misschien dat mn muziek te hard staat ofzo, die moet nu zachter staan om het knipperlicht te kunnen waarnemen...
     
  15. Mooi. Knipperlicht geluid is inderdaad zachter geworden.
     
  16. Ik denk dat ze hier bij de dealer in Gouda in slaap gevallen zijn, nog steeds geen bericht over nieuwe software
     
  17. Bij mijn focus hadden ze alle software wel besikbaar. Maar jij hebt een C-Max zie ik?
    focus uit 2011.
     
  18. Ik had een Focus 3 fase 2 mee als leenauto en daarvan was het knipperlichtgeluid ook al veel zachter. Ik vind het wel prettiger. De leenauto hoefde ik niks voor te betalen trouwens. Erg netjes.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  19. Als het goed is is de service actie goed uitgevoerd morgen maar kijken of dat ook zo is, ze gaan nu eerst een nieuwe Bluetooth module plaatsen omdat de radio kraakt bij Bluetooth stream. Komt bij mij de de volgende vraag: ze verwachten hagel wie is er nou verzekeringstechnisch aan de beurt als fofo een poffertjespan wordt:nocheer:
     
  20. Als je all risk verzekering heb zal je je verzekering contract ff nalezen heb je een lagere verzekering is het voor eigen rekening dacht ik.

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina