Roest onder portieren en achterklep.

Discussie in 'Exterieur' gestart door dB, 7 nov 2007.

  1. Klopt wat kolere zegt. Ik heb NUL stempels voor roestinspectie in mijn boekje staan, wel de stempels van onderhoud. En bij mij werd de roest onder de spiegels zonder morren of wat dan ook gemaakt.
     
  2. David toch, dit is ook niet echt vriendelijk of wel?:mrgreen:
    En ik denk dat je je vergist in dat "knulletje", Niek durft zijn mening ook wel direct naar iemand te ventileren. Of heb je het over mij? Ik ben de 22 al wel een tijdje gepaseerd.:middelvingers::thumbs:
     
  3. Als ik naar mijn dealer ging , voor onderhoud of b.v. ruitenwissers, is het eerste wat ze vroegen mijn kenteken. In het systeem hielden ze alles bij. De hele (onderhouds) historie was dus bekend, en konden ze zo meteen de juiste onderdelen vinden.

    Is dit dan standaard iets van Ford of was deze dealer toevallig goed geautomatiseerd?
     
  4. Ben ik dan de enige die geluk heeft gehad?
    Voor de grote vakantie na een tip van het probleem bij de locale Ford dealer geweest.
    Heb de auto bij een handelaar gekocht (ex lease, dus wel enig dealeronderhoud gehad) en elders onderhoud laten plegen. Maar mijn Wagon van 2000 met 213.165 op de teller is in september een weekje weggeweest en keurig zijn alle portieren en achterklep weer hersteld. Kreeg ondertussen een mooie 1.8 Bi Fuel mee van 2008 met 54.000 op de teller in zeer luxe uitvoering! Voor nop!

    Hoop dat ik niemand jaloers heb gemaakt, maar je moet gewoon een goede :ford:dealer zoeken! En garantie is garantie, en daar heeft iedere dealer zich aan te houden!
     
  5. Is Ford Nederland hierbij geweest ter inspectie?
    M'n ouders zijn vorige week met de :focus: naar de dealer geweest voor een onderhoudsbeurt (altijd dealer onderhouden).
    Kregen nul op het rekest, omdat het benodigde stempeltje ontbreekt..... :roll:
    Ze wilden het uiteraard wel herstellen, maar dan ging het ze minimaal € 500 kosten..... :loco:
     
  6. Remco, je zegt dat de auto van je ouders altijd dealer onderhouden is.
    Bij elke beurt die de dealer uitvoerd, zit GRATIS EN ALTIJD een carrosserie-inspectie, dit wordt niet uitgevoerd, maar staat wel op de rekening.
    Het feit dat je boekje dan niet is afgestempeld, is dus een fout van de dealer, als die in zijn systeem kijkt, ziet hij elk jaar de beurt staan, en kan hij dus het complete boekje afstempelen, bovendien, als alle ONDERHOUD stempels afgestempeld zijn door een dealer, dan geld dit ook, ongeacht of je carrosseriestempels er staan of niet.
     
  7. Ja ik weet het, heb afgelopen week al een deel van dit topic doorgenomen om nog eens andere ervaringen te lezen. Het schijnt dus ook erg van de dealer af te hangen, al was de man van Ford Nederland schijnbaar erg stellig (ik was er niet bij en hoorde het verhaal achteraf). Ik laat het er ook niet zomaar bij zitten en ga zeker nog eens een poging wagen (mogelijk bij een andere dealer).
     
  8. Wat je ook kunt doen is bij je eigen dealer de stempels halen, mischien willen ze deze zetten als je meld dat je voor de garantie naar een andere dealer gaat.
    (dealer moet vrijwel altijd zelf bijleggen, daarom zijn ze niet happig op dit soort klussen.)
     
  9. Hoe lang heb je eigenlijk roestgarantie?? Die van mij is uit 2001 en heeft ook roestplekjes bij de spiegels, en bij de achterklephandgreep...

    Altijd dealer onderhouden bij dezelfde dealer, maar eerst wil ik weten hoe veel jaar je die garantie hebt voordat ik ga zeuren ;)
     
  10. 12 jaar op elke focus
     
  11. Dank!! Heb ik weer wat te zaniken bij Ford Amsterdam ;)
     
  12. Heb mijn auto bij de dealer achter moeten laten. Die dag kwam iemand van Ford Nederland een 12 tal auto's bekijken.
    Alles netjes gemaakt met een uitgebreid rapport erbij!
     
  13. Ook ik heb bij 3 portieren heb ik last van roest, zie onderstaande foto's
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Vanmorgen de dealer gebeld, kon vanmiddag langs komen.

    Er was een man aanwezig van Ford Nederland.
    Die man heeft gekeken, en gezegd dat het inderdaad een bekend probleem is.

    De meneer van ford Nederland direct gebeld, bleek de auto 2 jaar geleden al een keer te zijn geinspecteerd voor dezelfde kwaal, toen is er goedkeuring gegeven tot reparatie, alleen nooit iets mee gebeurd!
    De auto heb ik 3 weken geleden gekocht!

    Ford geeft aan nu niets te willen doen, en dat het 2 jaar geleden maar had moeten worden verholpen!!!!

    Wat te doen!?!?!?!?
     
  14. Even een paar zaken op een rij zetten:

    1: Je hebt een Focus gekocht, waar overduidelijk roest aan zit (dit zat er 3 weken geleden ook al op)

    2: 2 jaar geleden is er blijkbaar al toestemming gegeven voor reparatie; echter zal de 'schade' lang zo erg niet zijn geweest als nu. Dus het is nu duurder geworden dankzij de laksheid van de vorige eigenaar. Ford vindt dat uiteraard niet leuk en zegt nu niet te willen helpen. Vanuit Ford gezien erg logisch.

    3: aangezien de roestschade er overduidelijk bij aankoop al op zat, zal de prijs daar ook naar geweest zijn (daar kan je zelf het beste over oordelen), als dit niet het geval is, dan ben je daar zelf debet aan.

    Ik kan niet alles op basis van de foto's beoordelen, maar het lijkt alsof er zeker een of meerdere nieuwe deuren in moeten.
     
  15. Ford nedrland geeft 12 jaar garantie op roestvorming rond de kitnaden. Bij mij is het 3 jaar geleden en de dealer stuurde mij direct door naar Care waar foto's werden gemaakt. Na goedkeuring van Ford Nederland werd alles onder garantie vervangen en gerepareerd. Er werd niets gevraagd over onderhoudsboekje.
    Het is niet de dealer die de garantie geeft maar Ford Nederland. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik ontzettend veel geluk met deze auto heb want roesten doet het na 11 jaar nog steeds niet. Niet onder de deuren of achterklep.
     
  16. Ik ga kijken naar gebruikte portieren!

    Iemand enig idee of die van een Station ook passen op de hatchback?
     
  17. Bij een 3 deurs hatch zowiezo niet. Bij een 5 deurs weet ik het niet zeker.
     
  18. 100% mee eens. Kan het niet duidelijker dan dit verwoorden.:bravo:
     
  19. Ik heb even een deel van dit topic doorgelezen, en hoor jullie heel veel klagen over dit probleem. Is er geen algemene terugroepactie geweest van Ford? Onze auto uit 2004 is ik meen vorig jaar? terug geroepen door Ford Nld. Wij hebben deze (2e hands) gekocht bij Bakker Ulrum, een ford specialist/subdealer, bij dit bedrijf hebben wij de bewuste auto altijd in onderhoud gehad, en de eigenaar voor ons ook. Na het telefoontje is de auto een week naar Boerhof in Groningen geweest waar, als ik het mij goed voor de geest heb, 3 portieren en een spiegel zijn behandelt voor de roestkwaal. Ik weet niet of anderen hier wat aan hebben, maar ik wou deze positieve reactie toch even mededelen.
     

Deel Deze Pagina