1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Roest onder portieren en achterklep.

Discussie in 'Exterieur' gestart door dB, 7 nov 2007.

  1. Ik ben gister ff bij de dealer in assen langs gegaan met de focus uit '99?
    Probleem is roest onder alle 4 de portieren en achterklep.

    De beste man achter de balie zei (toen ik vertelde waar ik voor kwam),
    meteen dat IK moest aantonen dat de auto daar elk jaar in onderhoud is geweest dmv onderhoudsboekje of rekeningen.
    Dit kon ik niet, dus ik vroeg of de dealer zelf misschien het kenteken van
    de auto in de computer had staan.
    Dat was het geval de auto is in 2006 bij deze dealer geweest voor onderhoud, maar geen beurt en carroserie check.
    Van voor die tijd waren er helaas geen gegevens de auto komt uit de lease ergens in het zuiden.

    Dus de snelle conclussie van de dealer was.

    GEEN GARANTIE.

    Kan ik nog ergens iets proberen?
    Zit er niet op te wachten om zelf alles nieuw te moeten kopen en spuiten.
    Ik heb de auto particulier gekocht een maand terug.

    Greetz dB
     
  2. hey ik weet niet van waar jij komt,
    maar ik ben gister voor hetzelfde geval hier in amsterdam geweest, precies hetzelfde als jij ergens anders onderhoud gehad.
    maar de beste vrouw nam gewoon foto's. heeft het onderhouds boekie gekopieerd, en ik kreeg zo snel mogelijk gehoor :D
    mij benieuwen of het ook voor mij kan
     
  3. Actie!!!

    Heren,

    Wordt het niet eens tijd dat wij dit als Focusclub en als particulieren moeten aankaarten bij Kassa, Consumentenbond, Radar?

    Ik vind het van de zotte dat de klant moet aantonen of hij/zij wel z'n stempeltjes heeft gehaald! Terwijl er geen klant let op deze stempeltjes. Daarnaast staat er volgens mij niet in een/het contract met Ford dat de klant zorg draagt voor het bijhouden van de stempeltjes...

    Tijd voor actie!
     
  4. ik wacht ook nog op antwoordt, en als dit negatief zal zijn, laat ik het er ook zeker niet bij zitten.
    ford erkent dat het komt doordat ze de verkeerde kit hebben gebruikt.
    maar nergens staat dat je goed op de stempels moet letten, dat je over 7a8 jaar terug mag komen als je spaarkaart vol is, zo een gevoel geeft het.
    het is gdvdme geen supermarkt waar je zegeltjes krijgt.ik vind het een goed iddee sjah :D
     
  5. Re: Actie!!!

    Aktie, Aktie, Harde Aktie. :twisted:
     
  6. Van zulke berichten krijg ik steeds weer een ongemakkelijk gevoel.

    Zoals ik al eens eerder had geschreven, heb ik geen enkel stempel voor de carosseriecheck in mijn boekje staan, terwijl de auto altijd en nog steeds bij dezelfde dealer in onderhoud is en netjes al zijn beurten heeft gehad. Deze dealer vertelde me dat die stempels al genoeg zijn, maar als het erop aankomt zouden ze misschien wel over die ontbrekende stempels kunnen beginnen?

    Ik begreep dat het wel vaker is op de oudere bouwjaren, en de mijne is van 2004, maar toch.

    In ieder geval veel succes toegewenst om deze dealer op andere gedachten te brengen. Heb je geen contactmogelijkheden met de leasemaatschappij of vorige eigenaar, om de vorige garage en/of rekeningen te achterhalen?
     
  7. Re: Actie!!!

    Dit ben ik helemaal met je eens, je neemt aan dat als je de auto voor de jaarlijkse beurt brengt dat de heren monteuren en receptionisten weten dat daar de carrosserie check bij hoort en dat ze dit vermelden in het onderhoudsboekje, dit valt onder hun verantwoordelijkheid en niet onder die van ons als klant, want ik moet er namelijk altijd om vragen!

    Zelf ook al het een en ander aan roest aan mijn zeer goed verzorgde Focus Wagon van juli 2003 gehad en heb er helemaal geen rustig gevoel bij. Want de auto is inmiddels 2x bij de spuiter geweest en wie weet hoe vaak hij er nog naar toe moet.

    Ik ben er niet gelukkig mee, dus als er aktie gevoerd gaat worden via de Focusclub doe ik zeker mee.

    Want dit is absoluut geen goede zaak dat Ford Nederland en zijn dealers vaak proberen er onderuit te komen en de fabricage fouten liever niet erkennen en al helemaal niet netjes willen verhelpen, dit is een zeer slechte zaak. :x :x
     
  8. Re: Actie!!!

    Goed idee :thumbs:
    Ik zal i.i.g. meedoen aangezien mijn achterklep ook blaasjes begint te krijgen :evil:
    maar ben bang dat er toch niks van komt... :cry:
     
  9. Misschien wel een idee om met z'n allen iets te doen ;)
    Ik kocht mijn auto met lichte verschijnselen van roest, bij de dealer was niks bekend van mijn auto dus roestgarantie? Nee!!
    Het valt bij mij echt mee, nauwelijks te zien, maar leuk is anders..
     
  10. Ik sta hier ook achter, bij mij roest de kofferbak, en 2 deuren. Bij 1 deur kom het zelfs al door het plaatwerk heen :!:

    Tijd voor actie dus :P
     
  11. Bij mijn focus uit 99 zit er in het hoekje bij de spiegels nog geen roest maar je ziet wel dat de lak een beetje bobbelt.
    Bij de achterklep zet er in het puntje tussen het raam en de lak wel roest.
    Ook zat er roest in de puntjes van mijn chromen ghia strip op de klep.
    Dit is gewoon een af fabriek strip en niet zelf opgezet ofzo.

    valt dit ook bij de bekende problemen?
    Dan wil ik ook mee doen als we gezamelijk iets gaan doen.
     
  12. A.s vrijdag word mijn focus gecheckt door ford europa(benelux).
    Ze kwamen voor de voorportieren, (de lasnaden laten los)
    en voor de achterruit, (roest in het naadje)
    Inmiddels heb ik ook geconstateerd dat er roest onder de spiegel zit. :x
    dus ben benieuwd!
    moet wel me auto eens wassen voor vrijdag pfff :wax!:
     
  13. Al zou ik mijn auto niet bij de dealer laten onderhouden, maar wel door een ander bedrijf of persoon, waarom zou ik dan geen garantie meer hebben? Ford heeft toch een fout gemaakt of niet? als ik mijn auto netjes onderhoud, wat is dan het probleem??

    Ik vind het krom :evil:
     
  14. In het begin deed Ford er altijd wat aan, onderhoud of niet, hoe erg het ook was er gingen gewoon nieuwe deuren in, etc.
    Ik denk dat het ze toch een beetje te veel werd en daarom een soort regeling hadden bedacht.
    Je auto moet bij een Ford dealer in onderhoud zijn geweest, zodat ze het op een vroeg stadium kunnen ontdekken waardoor ze het snel zouden kunnen verhelpen.
    Maar erg onhandig voor de mensen die dat of niet weten of hun auto zo gekocht hebben..
     
  15. Volgensmij zit het als volgt (corrigeer me als het fout heb):

    De eerste serie focussen (vFL) heeft geen speciale voorwaarden om in aanmerking te komen de roestgarantie. Een jaarlijkse check is dus niet verplicht.
    De 2e generatie (FL) vanaf 2001 heeft gewijzigde garantievoorwaarden. Het is nu verplicht om een jaarlijkse controle uit te laten voeren bij de dealer en hiervoor dus ook een stempel in je onderhoudsboekje te hebben staan.

    Dit heb ik een hele tijd geleden eens gelezen op het Duitse Focus Forum (www.ffcd.net)
    Ik heb ook eens mijn achterklep en 1 van de achterdeuren laten fixen, de dealer vroeg ook meteen om het onderhoudsboekje. Als alles keurig ingevuld is zijn ze wel wat makkelijker met garantie enzo.

    Dutchguy
     
  16. Mijn focus is uit 1999, eerste serie dus, maar ik kom niet in aanmerking hoor!
    Auto is een bedrijfswagen geweest waarvan zelf het onderhoud werd gedaan.
    Niks bekend aan onderhoud bij Ford, dus geen garantie!
     
  17. Ik ben net bij de dealer geweest. Heb alleen maar een stempel uit 2000 en 2002 dus ze dachten dat het niets ging worden, maar ze hebben het toch aangevraagd.
    Hij liet ook in mijn ragantie boekje zien dat er staat dat hij elk jaar een lak controlen moet hebben. dus ook bij de versies van voor 2001 stond het vermeld.
    Zelf zei hij dat hij het haast geen kans gaf dat het vergoed zou worden. maar hij zei wel dat het dan bekent zou zijn bij ford NL en dat je daarna altijd nog stappen kan ondernemen

    Ik ben benieuwd. laat wel weten als ik meer weet.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. Welke ben je geweest in den haag bij wilton binckhorst?
     
  19. Normaal altijd wel, omdat ze altijd goedkoper zijn dan kinesis in wateringen. maar bij de ford in loosduine zeide ze dat ik toch naar wateringen moest. Dus daar ben ik geweest.
     
  20. Oke ja ik moet zelf ook nog langs met me Wagon vandaar :!:
     

Deel Deze Pagina