1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

roest onder de spiegel

Discussie in 'Exterieur' gestart door DennisST170, 31 mei 2007.

  1. mijn focus gaat donderdag weer heen :twisted: ze hebben de linker kant en de deur rechtsonder gespoten terwijl ikzelf alleen maar roest ontdekt heb bij mijn rechter spiegel, dus nog STEEDS niet klaar
     
  2. hoi,
    Nou net een telefoontje gekregen, de claim is door de importeur goedgekeurd en de auto wordt vanmiddag al verwacht voor een logeerpartijtje van 3 dagen, vervangend vervoer is geregeld, :clap2: , ik laat wel weten wat er mee gebeurd is.
     
  3. Dat doe je goed, nou maar afwachten wat je voor vervangend vervoer krijgt.
     
  4. ach de nieuwe Mondeo is goed :waveto:
     
  5. hoi,

    Zo de focus is weer terug, de kitranden zijn vernieuwd en de roest onder de spiegel is behandeld ziet er allemaal weer keurig uit. :thumbs:
     
  6. oja de vervangauto was een Ka van 1-03-2007 een applegroene, rijdt niet verkeerd, maar ben blij dat de Focus weer terug is
     
  7. Dan kon je toch nog ff je naam waar maken ;-)

    In ieder geval goed dat alles zo netjes geregeld is :thumbs:
     
  8. ja greenmachine komt omdatik nog een kawasaki motor rijdt, maar ja die is ook al niet groen :Grin:
     
  9. Ik heb hier bewust nog niet gereageerd tot nu toe.
    Half juni moest onze auto voor een beurt incl de 1e APK.
    Ik had zelf al de roest onder mijn rechter spiegel geconstateerd, maar er bewust niets van gezegd.
    Nadat mijn auto klaar was gevraagd of er geen bijzonderheden waren.
    "nee hoor perfect in orde"
    Hoe zit het mer de roest onder mijn rechterspiegel dan?
    Ondanks het feit dat er een aantal gevoelige plekken bekend zijn niets geconstateerd dus :?:
    Carrosseriecheck de afgelopen jaren dus perfect uitgevoerd begrijp ik hieruit :roll:
    "uuuuhhh"
    Moest even naar de schadewerkplaats rijden die om de hoek zit.
    Komt de schademan aangewandeld en zegt binnen 30 seconden "dit valt buiten de garantie".
    Nou dat lijkt mij niet :evil:
    A - ik heb 3 jaar garantie en zit nog ruim binnen de 3 jaar dus fix het.
    "in het 3e jaar heeft u geen recht op garantie bij montagefouten"
    Nou meneer tijdens de aanschaf van mijn toen nieuwe focus zijn er geen uitzonderingen benoemd mbt het uitsluiten van zaken tijdens het 3e jaar garantie.
    Dezelfde garantiebepalingen die betrekking hebben op de 1e 2 jaar zijn dus gewoon van kracht.
    B - Roestvorming onder de spiegel is een bekend euvel van dit type Focus en daar hebben jullie tijdens de carrossriecheck van de afgelopen 3 jaar niets mee gedaan dus.
    Ik verwacht gewoon dat u het onder garantie oplost.
    "dat gaat niet gebeuren, Ford Nederland heeft de garantie mbt dit euvel aangepast"
    Dat zou mooi zijn.
    U (als Ford) past eenzijdig de contractvoorwaarden aan zonder de mede contractant op de hoogte te stellen.
    Dit lijkt mij niet.
    De garantie die wij hebben afgesproken als zijnde Garage ....... en mijzelf blijft gewoon bestaan zoals wij dit hebben afgesproken.
    Zoals ik zei ik verwacht dat u het gewoon onder garantie oplost.
    Mag ik uw chef, verkoper dhr ..... of zijn chef even spreken.
    Uiteindelijk kwam de werkplaatschef met hetzelfde verhaal.
    Even duidelijk gemaakt dat ik hier niet mee accoord ga en dat ik gewoon verwacht dat zij het oplossen aangezien ik 3 jaar garantie heb.
    Duidelijk is dat u als Ford dealer in gebreke is gebleven door de afgelopen jaren de check niet / niet goed uit te voeren.
    Hij ging Ford Nederland bellen.
    Ik ging 2 weken later op vakantie.
    Tijdens mijn vakantie werd ik gebeld.
    Aangezien ik net naar het zwemabad wilde gaan vriendelijk gevraagd of hij volgende kon terugbellen.
    Zou hij doen.
    Ik had voor mezelf een terijn van 3 maanden gesteld waarna ik zelf, maar actie zou ondernemen
    Afijn 2,5 maand later na het enquete formulier DUIDELIJK ingevuld te hebben (zelf een copie bewaard om na 3 maanden te overleggen) kreeg ik een belletje.
    "uuuhhh wij hebben van Ford Nederland een copie van uw enquete formulier ontvangen. Het is even in het slob geraakt, maar wij zijn er mee bezig"
    U mag er volgende maand nog mee bezig zijn, maar ik verwacht nog steeds dat u het gewoon oplost.
    "uuuhhh de meneer die erover gaat bij Ford Nederland is met vakantie"
    Ik zou ook wel 3 maanden vakantie willen hebben.
    Zoals ik al zei: ik verwacht gewoon dat u het oplost.
    Het toeval wil dat mijn waterpomp 1,5 week later kapot ging.
    Net buiten de garantie overigens waar ik niet over viel.
    Binnen de garantie oplossen daarbuiten mijn probleem lijkt mij.
    Gewoon daar laten maken aangezien ik tot dit gevalletje prima tevreden was over de service.
    Eind van diezelfde dag een belltje
    "uw auto staat klaar en die roest gaan wij onder garantie oplossen"
    Dat lijkt mij wel ja.
    Nu is het iig weg, dus daar ben ik blij mee.
    Conclusie.
    Bij deze dealer in 2004 een nieuwe Focus gekocht gezien het goede gevoel wat ik na wat gewprekken terplaatse met de garage had.
    Nadat ik na een week een lekkende achterspoiler (niet goed gemonteerd) heb laten verhelpen een nog beter gevoel.
    Ondanks dat de slechte montage (kan eigenlijk niet) het euvel direct opgelost.
    Zelfde met een niet goed werkende trekhaak stekker.
    Dit soort zaken kunnen eigelijk niet, maar aangezien het direct en goed opgelost werd toch nog een goed gevoel.
    Een kennis heeft door mijn positieve ervaringen 3 maanden na mij een nieuwe Focus C-max en tig extra's daar gekocht.
    Een vriend heeft afgelopen jaar ook daar een nieuwe Focus gekocht.
    Als iemand aan mij zou vragen of zij een Ford moeten kopen of daar een auto moeten kopen zou ik niet direct ja zeggen.
    Domme actie dus.
    Waar ik werk leveren en monteren wij ook technische apparaten.
    Ook wij krijgen weleens klachten, maar proberen die snel en naar tevredenheid op te lossen.
    Het is het afgelopen jaar zelfs een keer voorgekomen dat wij iets teruggenomen hebben en alle gemaakte kosten vergoed hebben.
    Ondanks dat het product niet aan de verwachtingen voldeed is de klant wel tevreden met de afhandeling.
    Het kost ons geld, maar dit staat niet in verhouding tot de indrecte schade die ontstaat als je klachen niet serieus neemt.
    Mocht het zo zijn dat deze actie idd bij Ford Nederland vandaan komt lijkt het mij dat je als dealer zelf richting je klanten je verantwoordelijkheid neemt en klachten serieus neemt.
    Roest onder de spiegel is een bekend probleem.
    Indien een auto binnen de gestelde voorwaarden mbt check ed valt los het op.
    Laat desnood blijken dat jij als dealer het oplost ondanks het feit dat Ford Nederland daar anders over denkt.
    Ik koop elke 2 / 3 jaar een nieuwe motor.
    Na gezeik met mijn huidige dealer naar een andere gebeld voor een onderhoudsbeurt.
    Ik werd daar keurig geholpen en het 1e wat ze zeiden was dat er nog 3 terugroepacties open stonden (deze had de huidige dealer gewoon niet opgelost) :shock:
    Deze wilden zij gelijk afhandelen.
    Dit zou een dag kosten, maar ik kreeg wel vervangend vervoer mee.
    De bewuste dag werd ik halverwege de middag gebeld dat mijn motor niet op tijd klaar zou zijn.
    of dat een bezwaar was.
    Normaal gesproken koop ik volgend jaar weer een nieuwe motor en ik weet iig waar ik dat ga doen.
    Mocht iemand vragen waar ik hem breng en waarom zal ik dat met plezier vertellen.
    Goede mond op mond reclame is onbetaalbaar.
    Zeker gezien het huidige internet met fora over allerlei zaken zouden bedrijven hun verantwoordelijkheid moeten nemen.
    Indien er een Forum zou zijn over het type producten wat wij verkopen zouden wij daar iig scherp op letten.
    Zoals ik al zei bij mij is het hersteld, maar ik hou er niet echt een goed gevoel aan over.
    Het heeft Ford / de dealer nu meer gekost aan bellen / overleggen / schade opnemen / slechte reclame enz. dan als zij het gewoon opgelost hadden.

    Zo alle frustraties van de afgelopen paar maanden weer kwijt :lol:
     
  10. hear, hear!
     
  11. ZO! das een flink verhaal, maar ook hieruit blijkt gewoon weer; de aanhouder wint!

    Maar je hebt in ieder geval weer lekker je hart kunnen luchten en toch nog je gelijk gehaald :D
     
  12. Mijn auto moet komende maandag naar de garage,
    Daar worden de lasnaden aan de binnenkant van de achterdeuren vervangen en opnieuw gespoten. Ook een focus euvel.
    Ik zit te wachten totdat mijn voordeuren en de motorkap ook beginnen (had mijn zwager ook). Ze pakken de lasnaden alleen aan als ze echt beginnen te roesten (en daar kan je vergif op in nemen). Dat wordt een ge heen en weer binnenkort ben ik bang.
     
  13. Lekker dan Raymond... Snap er echt niets van dat jouw auto van 2003 is en toch de prefacelift uitvoering is. Ook de kitnaden is een probleem dat vanaf 2002 geen probleem meer is...

    En laat je ook kijken naar de kleine roestpuntjes onder de strips van je nieuwe dak? Daar achter bij de achterklep??
     
  14. ja ik ga het ook nog een keer navragen want het is wel vaag natuurlijk.
    en zeker het verhala met de kitnaden. Lijkt wel alsof die auto in 2001 is gemaakt en daarna 2 jaar niet op naam is gezet ofzo.

    Nou ik ben dat vergeten te zeggen maar ik zal het wel als aandachtspunt opgeven.
     
  15. Komt inderdaad nog voor bij de Focus t/m 2003, (ik denk persoonlijk dat in principe alle Focussen I het kunnen hebben) die van mij is ook van 2003 bleek er bij de grote beurt aan 'meerdere deuren en de achterklep' roest te zitten, dit n.b. ontdekt door de dealer, toen ik hem weer kwam halen hadden ze maar 1 deur daadwerkelijk gemaakt. Toen ik vroeg hoe dit nu kon werd er gezegd dat ze het eerder niet goed gezien hadden en daar geloof ik dus niets van.

    Ben bang dat het een heen en weer gesleep gaat worden, dat de auto meer bij de dealer staat dan bij mij voor de deur en dit vanwege de roest.

    Zelf vind ik dit een enorme blamage van Ford, meer een dikke tekortkoming van Ford aan mijn lievelings auto :( :(
     
  16. ROEST

    Gisteren mij auto gebracht bij de forddealer ivm roestvorming binnenkant deur , ook bij de spiegel begon de verf los te laten.
    Vandaag kreeg ik bericht dat: de deur wordt voor garantie aan de onderkant behandeld, maar...... de spuitkosten bij de spiegel mag ik dan wel zelf betalen.
    Hulde aan FORD
     

  17. Pff de aanhouder wint...
    K heb nog nooit z'n kloten garantie gehad als ik op de focus heb en dan
    gaan die hufters bij de dealer ook nog een beetje bijdehand staan te doen...
    (moest zelf maar bewijzen dat de auto daar z'n beurten had gehad)

    Als je een fout in je produkt maakt moet je daarvoor de verandwordelijkheid dragen.
    99% van de mensen gaat naar de dealer zodra ze roest zien en de garantie daar duidelijk over is.
    Verder prima auto maar met zulke schijnheilen wil ik niets te maken hebben dus voor mij nooit geen ford weer.
     
  18. Aussie

    Bekend verhaal, niet over de dealer maar over de "mankementen"

    Waterpomp is een 3 maanden terug kaduuk gegaan en is vervangen zonder garantie,viel er net buiten,De mijn is net 4 maanden geleden voor de APK geweest, nu ben ik van het weekeind toch maar eens gaan kijken onder de spiegel en ik zie tot mijn verbazing ook roest, ik begrijp niet dat ik dit zelf nooit heb gezien! Oh ja en een stuk of 8 voorlampen moeten vervangen dat is ook een farce die lampen!

    Van het weekeind naar de dealer, heb ik overigens niet over te klagen en hij weet dat ik op zoek ben naar een andere auto, dus ik denk dat hij wel coulant zal zijn.

    Groet
    Nils
     

  19. Ik denk dat mijn dealer dit via de Ford enquete ook vernomen heeft :wink:

    Ik blijf het triest vinden dat dingen zo lopen.
    Op mijn werk probeer ik dit soort zaken voor te zijn.
    Het is een kleine moeite om een klacht serieus te nemen.
    Als de klant het idee heeft dat je je best voor heb doet is het vaak al goed.
    Afschepen werkt averechts.
    Het is zo gelopen dus ik / de dealer kan er niets meer aan veranderen.
     

Deel Deze Pagina