1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

roest onder de spiegel

Discussie in 'Exterieur' gestart door DennisST170, 31 mei 2007.

  1. vandaag even naar een Ford-dealer geweest om te vragen hoe het zat met roest onder de spiegel?

    vragen ze om t onderhoudsboekje, hebben ze gekregen, al die jaren netjes in onderhoud geweest bij een andere Ford-dealer, keurig netjes alles ingevuld en bijgehouden.
    blijkt dat de laatste carrosserie-check anderhalf jaar geleden is geweest, dus zeggen ze: geen garantie.

    heb ik dat weer, gaat het me dus gewoon 350 - 400 euro kosten als ik het goed laat maken!

    heeft iemand hier zoiets wel eens meegemaakt? of denken jullie dat de dealer gewoon een beetje pietluttig doet!
    (heb hem overgens niet bij deze dealer gekocht, maar bij gewoon autobedrijf)
     
  2. Ik vind dat de dealer erg pietluttig doet, kan misschien geen kwaad om eens een brief hierover aan ford nederland te schrijven, er bestaat geloof ik ook nog zoiets als coullance naar je klanten toe.
     
  3. Ik heb het toevallig vorige week bij de dealer over roest garantie gehad en die gene bij de onderdelen balie had het ook over repareren op basis van coullance.
    Ik zou vragen of de dealer als nog een aanvraag bij de importeur wil doen voor je.
    Anders even naar een andere Ford dealer rijden.
    Succes ik moet zelf ook nog langs voor roest op de deuren en achterklep en die van mij is de laatste 2 jaar niet dealer onderhouden ben benieuwd.

    Succes
     
  4. tja, ze vertelden gewoon glashard dat de importeur het toch niet zou pikken! dus dat ze t niet gingen doen.
    ook vertelden ze me dat het niet uitmaakt waar hij in onderhoud is geweest, als er maar elk jaar een carroserie-check gedaan wordt door een Ford-dealer.
     
  5. Ik zou zeggen laat de importeur dat maar bepalen,kost hun 15 min van hun tijd zo`n aanvraag.
    Heb je trouwens apparte formulieren nodig waar die roest controlle opstaat of kan je het gewoon erbij zetten in je boekje :wink:
     
  6. Dit heb ik van de het belgische forum kan dus goedkoper :!:

     
  7. er zit achter het normale formulier in het boekje een paar bladzijden met carrosseriegarantie-check die dus ingevuld moeten zijn.
     
  8. Zou niet direct naar de eerste luisteren die het je verteld.
    Ligt er erg aan waar je naar toe gaat en of ze bereid zijn je te helpen :!:
    Zou eens proberen naar een andere dealer, of alleen al een andere persoon bij dezelfde dealer.
    Of anders eens contact op nemen met Ford NL :!:
     
  9. Aha zal is bij mij kijken. Vind het maar raar hij gaat vast niet minder roesten als ze dat na kijken :wink: . Het is een bekend probleem voor ze.
     
  10. Bekend probleem..:oops:

    Succes met zoeken van een klantvriendelijke Forddealer!
    Mijn dealer waar ik de Focus in onderhoud heb wilde het zonder probleem onder garantie laten herstellen!

    Bij mijn auto zat roest onder de spiegels aan beide kanten. Ben bij bijna elke "officiële" Forddealer langsgeweest en geen een die het voor me wilde doen. Ik heb bij mijn auto geen afgestempeld serviceboekje gekregen (ex lease auto, wel een uitdraai van totale onderhoudshistorie)
     
  11. Het is garantie en het wordt in de coulance gerepareerd.
    Een vriend van mij werkt als spuiter bij een Ford dealer en ik heb hem dit gevraagd. Het komt door de slechte ophanging van de spiegels, hierdoor trilt de sierrand door de lak en krijg je roestvorming.

    Ook vertelde hij me dat de kitranden op de deuren, achterklep en motorkap slecht zijn en dat ook deze in coulance vervangen worden.

    Let op! Dit is een productiefout waarbij geen sprake is van schade door derden. Ook heeft Ford nergens aangegeven dat de garantie voor de 1e eigenaar is en niet overdraagbaar is. En dan kom je in mijn eigen vakgebied.

    Terug gaan naar de dealer waar de auto is gekocht is een optie, maar in principe moet elke Ford dealer dit probleem oplossen; het werk dat zij hieraan hebben wordt namelijk door Ford vergoed en hebben zij dus minimale kosten (lees arbeidsvergoeding, de importeur zal nooit teveel uitkeren).

    Dus aan allen die dit hebben: terug gaan en voet bij stuk houden!
    (ik ga zaterdag terug naar de dealer om het te regelen).

    Groeten!
    Nanne.
     
  12. het verhaal van oclv klopt er is alleen een maar wat de kitranden bertreftl het is alleen wel zo dat als je geen inspectie,s heb gehad en er moet bv een portier vervangen moeten worden krijg je dat niet 100% dan zal de eigenaar daar zelf een deel van moeten betalen dit is al div keren bij de rechter geweest
    en wat de spiegel betreft daar heeft de dealer gelijk maar als je naar ford een brief schrijft krijg je het 100% alleen jouw dealer leeft de regels kwa roest erg na briefje naar ford met een kopie van het boekje dan komt het wel goed
    zo zie je maar elk jaar een beurt/inspectie laten doen
     
  13. Ik ben ook nog steeds bezig met mijn twee deuren. (dit loopt al 4 maanden). Eerst zou mijn linker achterportier vervangen worden, maar omdat Ford Nederland de dealer waar de auto in onderhoud is aansprakelijk stelt omdat:"de dealer nalatig is geweest in het controleren van deze gebreken tijdens de jaarlijkse onderhoudsbeurt." moet de dealer zelf voor de kosten van een nieuwe deur opdraaien. Alleen als een roestpunt gerepareerd kan worden vergoed Ford Nederland de dealer.
    Mijn dealer wil alle kosten voor het vervangen van mijn linker deur en het repareren van mijn rechter deur op zich nemen alleen gaan ze niet akkoord met de door Ford Nederland gestelde eisen. Zolang die twee bakkelijen (oud-hollands woord) heb ik nog geen nieuwe deuren.
     
  14. Het heeft inderdaad nog met je onderhoud te maken.
    Ik ben zelf ook al een paar keer bij de dealer geweest, maar over mijn auto is niks bekend bij de dealer en is nooit bij een dealer in onderhoud geweest.
    Daardoor zeggen ze dat ze niks onder garantie doen omdat ze er dus wellicht al eerder bij hadden kunnen zijn om het tegen te gaan.
    Bij mij zit het in 2 deurnaden en onderaan het achterruit.

    Maar, ga er binnenkort gewoon weer eens langs en kijken hoe de volgende erop reageert :!:
    Gewoon proberen vol blijven te houden denk ik maar :roll:
     
  15. Als ik dit zo hoor, ga ik gewoon idd. voet bij stuk houden, ga nog een andere dealer proberen en anders ga ik regelrecht een brief sturen naar Ford Nederland.

    de dealer vertelde me ook gewoon dat het een productiefout van de spiegel is! dus dat weten ze wel.
     

  16. Hierover direct een brief schrijven naar de importeur!
    Een geschil tussen dealer en importeur mag NOOIT een drempel vormen voor een goede klachtafhandeling naar de consument (jij dus). Hierover zal de importeur je zeker in het gelijk stellen. Wat hier nu gebeurd is onacceptabel.

    Succes!
    Nanne.
     
  17. Hallo,

    Je moet gewoon een brief naar Ford Nederland sturen en de situatie voorleggen, ook dat de forddealer je niet wilt helpen. We hebben sinds enige tijd te maken met de Wet Monti, en dat betekend dat het niet meer uitmaakt waar je je onderhoud laat uitvoeren, je hebt gewoon recht op garantie c.q. coulance. En ik las in het topic over het feit dat het moeilijk is een vriendelijke forddealer te vinden, daar ben ik het mee eens!

    Groetjes Co-driver
     
  18. Gisteren ben ik bij de dealer geweest waar ik de auto heb gekocht. Het gaat hier om een 2e hands auto die niet nieuw bij die dealer is aangeschaft. Ik heb het probleem voorgelegd en er werd een telefoontje gepleegd: "roest onder de spiegel...nee, meneer heeft het wat weggewerkt en hoorde dat het misschien garantie kon zijn. Carroseriecheck? Achterin het boekje? Nee, niet hier gedaan, auto komt uit Amersfoort...even checken (bladerblader) Ja, is in 2005 gechecked bij de dealer....ja...ja...okee, ja duidelijk".

    Ik heb de pech dat diegene die de garantieclaims opneemt niet werkt op zaterdag maar als ik er een foto van kan maken en het hele verhaal op email zet kunnen ze het in behandeling nemen. Dit omdat ik de auto heb gekocht in Amsterdam en werk in Amersfoort (toevalig).

    Anders nog iets? Ja, ik heb een bonkend geluid achterin als ik over een minder gladde weg rijdt. Lijkt alsof er iets los zit onder de auto. Ow, laten we direct maar even kijken dan!
    Auto op de brug en alles gechecked maar niets gevonden wat niet goed is. Als de deur gedaan wordt kijken we dat ook direct na, op zaterdag zijn de monteurs er niet anders had het misschien wel direct gekund.

    Al met al geen klachten over deze dealer (Ford Amsterdam in zuidoost).
    De eerdere vervanging van de accu (die geen klachten gaf als zijnde kapot maar door een andere kleine storing slechter dan verwacht uit de bus kwam) werdt zonder moeite vervangen. Morgen de foto's doorsturen, keep you updated!

    Toedelosdokus :)

    Nanne.
     
  19. ga vandaag nog ff proberen naar een andere dealer te bellen! kijken wat ze daar zeggen.

    anders gaat er een briefje naar Ford Nederland!
    dat ze zo'n prachtige ST toch niet kunnen laten wegroesten? :D :oops: :oops: :oops: :oops: en anders: :zap:
     
  20. Vandaag helaas geen tijd gekregen om de email even te maken...er is een hele bups Amerikanos over om een nieuw systeem waar we mee werken uit te leggen...morgen...dus wat heb ik vandaag gedaan? Een Deen ingewerkt in het nieuwe systeem :roll: En dan gaan ze mij morgen weer uitleggen hoe ik het moet gebruiken...wie het snapt :rofl:

    Morgen maar een uurtje eerder verschijnen en de mail klaarmaken (hoop ik).

    Cheers!
    Nanne.
     

Deel Deze Pagina