1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

roest onder de spiegel

Discussie in 'Exterieur' gestart door DennisST170, 31 mei 2007.

  1. Update: vandaag bericht ontvangen van Ford dat de claim in behandeling is (na eerst een aantal x de foto's te hebben doorgestuurd want die kwamen niet goed door).

    Keep you updated!

    Toedeloe!
    Nanne.
     
  2. Update zoveel: vandaag bij Ford geweest om een paar foto's te laten nemen van de auto en om het onderhoudsboekje te laten kopieren. Wat mij opvalt is dat het wel erg lang gaat duren allemaal! Ik kan rond de 15e september pas een antwoord verwachten wegens vakantie etc.

    Dus als iedereen nog hier is tegen die tijd zal ik weer eens een update ertegenaan gooien...(zucht)
     
  3. Voet bij stuk houden!
    Ik heb na 4 maanden! eindelijk links een nieuwe deur gekregen en rechts is gerepareerd.
    Ford Nederland probeerd zo lang mogelijk te rekken zodat je het maar opgeeft ofzo. Er gaat nog wel een brief naar Ford Nederland!
     
  4. Felsnaden en garantie

    Ben zelf ook bezig met mijn Focus wagon uit 2000,
    het gaat om de deuren achterklep en motorkap,
    Ford Nederland gebeld en deze adviseerde naar een Ford dealer te gaan voor een kosteloze inspectie, dit gedaan en er werd geconstateerd dat er al diverse kitnaden waren vervangen en dat hier ook weer nieuwe roestplekjes aan het ontstaan waren, de inspecteur van de dealer vond dit een slechte reclame voor de Ford en ging mijn probleem aanmelden bij Ford Nederland. 13 September moet ik de auto een dag neerzetten want dan komt er een inspecteur van Ford Nederland langs voor nog meer auto's met dit probleem. Want volgens de inspecteur van de dealer kwamen deze probleem auto's nu geleidelijk aan steeds vaker terug.
    Op mijn vraag over de garantie, 5 jaar lang bij een Ford dealer onderhouden verleden jaar gekocht bij een bovag garage gaf hij aan dat er over het algemeen niet zo moeilijk werd gedaan, ze konden wel achterhalen waar de reeds vervangen kitnaden behandeld waren dus ben benieuwd, hou jullie wel op de hoogte als er intresse is. groet bandito
     

  5. Het is zondermeer garantie, ik hoef me nergens zorgen om te maken. Maar door de vakantieperiode etc is de wachttijd nog wat langer dan normaal geworden. Maar als ze er nu op terug zouden komen hebben ze een hele slechte aan me want ik werk de hele dag met garantie en weet meer dan ze willen weten... :shooting:
     
  6. Maandag gaat de auto naar de dealer, wordt het helemaal opgelost.
    Moet ik me dus 1 dag behelpen met de Punto van m'n vriendin (zucht).
    Is het al dinsdag :?:

    Greetz!
    Nanne.
     
  7. hoi vandaag de focus n.a.v. dit onderwerp eens geinspecteerd, en er is aan deuren en randen niets te zien, maar onder de spiegel bestuurderszijde inderdaad een klein blaasje , hier kan ik dus mee terug?? ik heb hem nu 3 weken, maar in het boekje zie ik geen aantekeningen vwb roestcheck of mss kijk ik verkeerd.
    Hij is wel altijd onderhouden door de ford dealer, gewoon naar de dealer dus????
     
  8. Ik heb mijn focus vorige maand ook bij de dealer gekocht waar de eerste eigenaar hem ook had gekocht, en waar hij ook altijd onderhouden is geweest. Alle stempels voor het onderhoud staan netjes in het boekje, behalve de roestcontrolestempels!.

    Moet ik de dealer hier nog op gaan aanspreken, of zit deze controle impliciet ook in het normale onderhoud? Het is namelijk wel zonde om de 12 jaar carosseriegarantie niet te hebben, omdat de vorige eigenaar niet om de controles heeft gevraagd?
     
  9. Ik heb de auto weer terug. Kan niet zeggen wat ik er van vind want met dit klotewer glimt alles en is niks glad. Hopelijk morgen beter want vandaag was echt naatje.

    Voor de 2 andere die de garantie vragen: gewoon naar de dealer gaan en voorleggen. Het is een bekend probleem bij Ford Nederland en waarschijnlijk ook bij de dealer zelf, over de roest zullen ze niet verbaasd zijn. Als ze er niets mee willen doen kan je altijd nog contact met Ford Nederland opnemen maar dat is stap 2. Nu is het aan jullie dealer om de juiste stap te nemen.

    Succes!
    Nanne.
     
  10. Ik was vandaag bij de dealer voor het ophalen van witte zijpinkers, en heb het gelijk eens gevraagd van die stempels. "Nee, geen probleem, kijk: als deze stempels* er maar in staan en de wagen nergens anders is geweest in onderhoud**." En iemand anders die ik vroeg: "Alle van binnenuit komende roest is garantie, want van buitenaf kan het ook steenslag zijn."

    * Stempels van normaal onderhoud en grote beurt.
    ** Vreemde opmerking: alsof ik de wagen bij niemand anders zou mogen gaan zetten voor onderhoud?

    Anyway, mijn wagon is van 2004, dus ik neem aan van ruim na de serie met de gekende kitproblemen?
     
  11. Eindelijk de Focus wagon 2000 naar de dealer voor een kit / roest inspectie door een inspecteur van Ford Nederland, dit had wel twee maanden geduurd voor ik aan de beurt was maar ja, auto een hele dag bij de dealer gestaan, komt meneer de inspecteur van Ford Nederland gewoon niet opdagen, dit hoor je dan pas aan het einde van de dag, maar we hebben wel foto's gemaakt hoor meneer !!! Hij komt morgen en hij gaat dan alles bekijken / beoordelen aan de hand van de foto's (ik was niet de enige en de laatste) vier dagen later word ik gebeld, u heeft pech gehad na 5 jaar onderhoud bij een Ford dealer maar een keertje vreemd gegaan en ergens anders geweest te zijn is dus gewoon pech gehad.
    Ford Nederland gebeld, tja meneer wij staan achter de beslissing van de inspecteur, ehh mevrouw Ford een beoordeling aan de hand van foto's ?? tja ehhh,
    mevrouw Ford de kitnaden die deels in het verleden (17-06-2004) al eens zijn vervangen en wederom beginnen te roesten daar is niet meer over gesproken, tja ehhh, mevrouw Ford als nieuwe eigenaar word je niet op de hoogte gesteld van dit euvel he en de bijbehorende verplichte inspectie voor de garantie, tja ehhhh meneer we kunnen niet iedere nieuwe eigenaar een brief sturen als zij een Ford kopen, oh mevrouw Ford maar de gegevens wel gebruiken voor reclame doeleinden en maar folders sturen, tja ehhhh meneer Ik raad u aan om met deze argumenten de Ford dealer om een herinspectie te vragen voor een eventuele coulance regeling, een prettige dag nog eh ja u ook dan maar.........
    Sorry maar een klein beetje frustratie, dus nu maar weer afwachten er is weer een inspectie aangevraagd maar heb weinig hoop.
     
  12. wat een stelletje klotehommels!!!! kheb er geen andere woorden voor!
     
  13. Belachelijk reactie van Ford Nederland Bandito, hopelijk wordt het toch allemaal nog opgelost. Hieronder mijn verhaal:

    Vreselijk vervelend dat sommigen van ons inclusief mijn Focus Collection Wagon uit 2003 ook roest is ontdekt tijdens de grote beurt. Meerdere deuren en de kofferklep waren roest geconstateerd bij de kitnaden, inclusief de spiegel wat ik zelf had ontdekt en dit melde bij de receptionist, die bij het zien daarvan meteen melde dat dit ook onder de 12 jaar garantie viel, want het was immers roest van binnenuit door een constructie fout, dit alles zou netjes gemaakt worden.

    Bij het brengen van de Focus werd door een andere receptionist verteld dat Ford net een weekje geleden de coulance regeling had gewijzigd en dat het roest die onder de spiegel zat, niet meer onder die regeling viel en ik dus zelf voor de kosten zou op draaien, waar ik uiteraard niet mee akkoord ging, want het was me tenslotte al toegezegd ver voor 1 september!

    Toen ik later diegene sprak die deze afspraak eind juli 2007 al met mij had gemaakt, zei hij in principe hetzelfde als zijn collega, maar ik liet hem weten dit ik dit niet zou accepteren. Na een paar telefoontjes kwam de man terug en zei dat de dealer uit coulance naar mij toe, dit toch gratis zou maken, omdat betreffende persoon mij dit al had beloofd. Wel werd er bij vermeld dat wanneer de roest onder de spiegel al in een vergevorderd stadium zou zijn en de kosten dus veel hoger zouden worden, ik een deel zelf moest betalen, uiteraard ben ik ook daar niet mee akkoord gegaan.

    De auto was na 3 dagen weer terug en tot mijn grote verbazing zag ik dat er maar 1 deur en het roest onder spiegel behandeld was, dat was niet de afspraak, ook had ik de opdracht gegeven tot het overspuiten van de achterbumper, deze was beschadigd door Duitse parkeersukkels tijdens onze vakantie, maar zag bij terugkomst van de spuiter dat deze opnieuw beschadigd was op hele vreemde plaatsen! De deur die wel behandeld was, was in mijn ogen erg slordig gedaan en waren ze gemakshalve maar even vergeten de toplaag aan te brengen.

    Toen ik vroeg waarom er maar 1 deur was behandeld en niet ‘meerdere deuren’ en de kofferklep zoals mij eerder verteld, was het antwoord, dat er (opeens) geen roest zat, heel vreemd. Feit blijft natuurlijk wel dat wanneer er zich weer roest voordoet, ik dit kan verhalen op de 12 jaar garantie op roest van binnen uit. Het gaat mij gewoon om het principe, ze melden roest aan meerdere deuren, achterklep en spiegel en vervolgens wordt er maar 1 deur behandeld en nog slordig ook en zonder afwerking!!

    Al met al een zeer vervelende kwestie zeker als je bedenkt dat de auto zeer goed wordt onderhouden, maar goed van binnen uit roest doet niemand wat aan. Of toch, ja Ford, en die hoort zulke vervelende dingen gewoon netjes op te lossen.

    Dus wees gewaarschuwd, want roest onder de spiegels is geen garantie werk meer, hoewel ik denk dat een constructie fout wel degelijk onder garantie valt.
     
  14. hoi,
    Ik kom dus net van de dealer vandaan, ik moet met de auto naar een schadebedrijf, daar worden fotos gemaakt en zal het zwikkie opgestuurd worden naar de importeur.
    Ik heb zelf enkel last van een heel klein blaasje onder de spiegel bestuurderszijde, aan de kitranden is niets te zien(mss al eens gedaan???)
    Ik hoor het wel , kon dus enige tijd duren, ik houdt jullie in ieder geval op de hoogte.
     
  15. Roest onder spiegels is uit de garantie gegaan per 1 september zie mijn verhaal hierboven.
     
  16. Ik weet niet bij wat voor garage bedrijven jullie allemaal zitten, ik heb net mijn auto terug ook roest bij de spiegel tevens bij de kit naden onder de motorkap en een velg die ze helaas naar de kklllltttnnnnn hadden geholpen .Alles viel onder de garantie en is zonder problemen opgeknapt ik moest alleen wel anderhalve maand wachten i.v.m drukte voor de reparatie..
     
  17. hoi,

    Eens even zelf gebeld met Ford Nederland, indien in bezit van dealeronderhoud en lakinspectie is de coulanceregeling nog gewoon van kracht :shock: :shock: dus ik zou zeggen op naar de dealer.
     
  18. mijn focus staat op dit moment bij de spuiter voor de roest schade onder de spiegel, werdt helemaal niet moeilijk over gedaan, heeft alleen 4 maand geduurd voordat hij daar stond :lol:

    het is uiteraard wel garantie, anders had ik em zelf wel bijgelakt.
     
  19. Zo gisteren de focus naar een schadebderijf gebracht na overleg met de dealer, daar zijn fotos gemaakt van de deuren en de spiegel, ik zeg eerlijk al wordt het niets vanwege de importeur dan geeft de Ford dealer in Bergen op Zoom, Difoga, mij toch het nodige vertrouwen, deze week werden al nieuwe ruitenwissertjes gezet en de klacht serieus genomen, het is mijn eerste wagen daar gekocht, maar vindt de service tot nu toe zeer goed, en dat mag ook wel eens gezegd worden :lol:
     
  20. Nou de aangevraagde herinspectie is bij voorbaat al geweigerd door de inspecteur van Ford Nederland, de dealer vertelde dat de 15 maanden geen carroserie inspectie voldoende zouden zijn voor het niet in behandeling nemen dus nu een boze brief schrijven......
     

Deel Deze Pagina