1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Roest achterklep

Discussie in 'Exterieur' gestart door Albert, 26 aug 2013.

  1. Erwin is un prima vent. Maar ook hij was wat aanmoediging nodig om op te komen voor klanten naar ford nl toe.
    Alles is nu geregeld. Gelijk even 2 pedaalrubbers gescoord. Ik kan er weer tegenaan.
    Qua kosten heb ik geen idee.
     
  2. Vandaag heb ik een brief op de bus gedaan naar Ford customer relations center, dat ik het niet zo eens ben met het feit dat de roest rondom de handgreep wel vergoed wordt en de rest van blaasjes onder de 2 jarige lakgarantie vallen.

    Mijn verweer is dat het oordeel geveld is zonder visuele controle en we praten over een opp. van nog geen vierkante meter waarbij de ene plek wel roest is en de andere niet.

    + dat ik het erg jammer vind bij een auto van 4½ jaar oud, want hiervoor heb ik een Focus bijna 15 jaar in het bezit gehad en deze was "roestvrij".

    Ben benieuwd naar de reactie die ik krijg.
     
  3. ben ik ook benieuwd naar, hou je ons op de hoogte Edwin?
     
  4. Ja, zeker weten
     
  5. Ik had het roest issue gemeld bij de garage waar ik de focus had gekocht, autobedrijf 't Centrum in Eethen, Noord Brabant. Die gaven aan dat dit niet onder de bovag garantie valt, maar hebben meteen aangeboden het op te lossen. Heb zelfs een vervangende auto gratis meegekregen. Net de auto opgehaald bij de spuiter. Morgen als het licht is kijken.
     
  6. Goede service.!!
     
  7. Gisteren maar eens met Ford Nederland gebeld, dat het 3 weken geleden is dat ik een brief heb gestuurt en nog niks gehoord heb.

    Na controle bleek dat ze er mee bezig waren en dat ik zeer binnenkort bericht krijg.
    Dus wacht ik nog maar even af
     
  8. hoop dat het lijntje niet al te lang wordt.......
     
  9. Heb de brief van Ford Nederland binnen, en wordt er niet blij van.:crying:

    Eerst een heel verhaal dat je wel een ingevuld boekje moet hebben :blabla: en dan:
    Op basis van de toegezonden informatie is besloten om de kosten voor het herstel van de roestvorming om de handgreep onder garantie te vergoeden. Ten aanzien van de overige roestvorming heeft de lakinspecteur vastgesteld dat deze het gevolg zijn van een "zink-reactie". Gezien het specifieke schadebeeld van een dergelijke reactie was hiervoor geen nadere inspectie benodigd.

    In het afgelopen decennium zijn er tienduizenden Ford modellen geleverd met verzonken carrosseriedelen. Er zullen dan ook ongetwijfeld meerdere modellen te vinden zijn waarbij een zink-reactie heeft plaats gevonden. Dergelijke schades echter, staan bij ons niet bekend als structureel of veelvoorkomend.

    Aangezien de carrosseriegarantie betrekking heeft op doorroesten van binnenuit, en hier bij een zinkreactie geen sprake van is, is deze afgewezen onder garantie.

    En dan nog afsluiten met de alinea dat ik recent de auto heb gekocht en eens met de verkopende partij om de tafel te gaan zitten om mee te denken in de herstelkosten!


    Ik geloof dat ik die laatste alinea nog het meest "kwetsend" vindt, lijkt mij dat Ford NL. beter kan mee denken in de herstel kosten,
    -ze zeggen wel dat vaker een zinkreactie plaats vindt, maar niet structureel
    -en ik heb nog geen antwoord op mijn vraag, hoe het kan dat het ene wel als roest wordt aangemerkt\vergoed wordt en het andere niet. Ze kunnen er wel een heel verhaal omheen hangen, maar ik vindt het geen antwoord.

    Weet nog niet wat mijn volgende stap is, eerst maar een nachtje :sleeping:
     
  10. Ik heb ze ook een brief gestuurd na de eerste afwijzing. Die staat op pagina 5. Lees het maar eens. Wellicht heb je er iets aan. Die van mij is iig gerepareerd. En geen spot repair, maar de hele klep is gespoten.
     
  11. Heb een tijdje niks van me laten horen in dit draadje, was er goed klaar mee (de Ford organisatie) maar heb nu zelf de klep laten spuiten.

    Heb nog even met de gedachte gelopen om nog op die brief te reageren, maar dacht waarom? bij de Ford was het toch bijtippen geworden.

    Vindt het erg jammer dat het zo gelopen is, heb ik een keer een auto met alle stempels is het nog niet goed.
     
  12. Jammer als het zo loopt. Dit kost ze waarschijnlijk wel veel klanten.

    Mijn klep is toen wel geheel gespoten onder de garantie. Maar dat was door de good-will van de dealer in Meppel.
     
  13. Dat bedoel ik dus. Boekje met stempels leuk voor het museum maar Ford NL doet er over het algemeen vrij weinig mee. Er zijn er een paar waarbij het vergoed wordt en de rest kan fluiten. Maar wel elk jaar een beurt laten uitvoeren daar. Dus geld hebben ze wel aan je verdient.
     
  14. Ik doe mijn olie beurten zelf ;-)
     
  15. Olie verversen etc. doe ik ook zelf, voor "grotere" klussen heb ik een vriend die monteur is en onderdelen komen via mijn werkgever met leuke korting.

    Maar had er inderdaad wel aan gedacht, nou dan ga ik eens voor sommige dingen naar de dealer, maar nu niet meer dus.
     
  16. Even weer een oud topic uit het stof trekken hoor ;)

    Ook ik heb roest onder de greep achter op het de achterklep van mijn 2008 Hatchback.
    Vorige maand, na 10 maand gedoe met de dealer & Ford Nederland veel mailtjes, telefoontjes en bezoekjes en uiteindelijk een gesprek met de directeur uit Hengelo, waarbij hij tussen de regels zei dat ik niet moest zeuren en dat het niet zijn probleem was, gooi ik ook maar de handdoek in de ring gegooid.
    Mij is wel duidelijk geworden dat Ford weinig geeft om haar klanten. (particulier althans)

    Helaas kruipt de roest steeds verder omhoog en met het pekel in aantocht moet er toch maar wat gebeuren.
    Nu zoek ik dus een adresje rondom Hengelo waar ik het dan maar op eigen kosten kan laten spuiten, en graag in 1x goed :P (mijn ervaring is dat sommige schadeherstellers daar nogal moeite mee hebben helaas).
    Weet iemand een goed adresje en wat zou dat normaal mogen kosten? (panther black metalic)
     
  17. @Gert jan , die werkt zelf ook in Hengelo geloof ik;)
     
  18. Zelf heb ik ook een wagon uit 2009 bij een ford dealer gekocht bij van leussen. Na een jaar begon ik roest te ontdekken op de achterklep net onder dat grome balkje links. Na 1 belletje zeiden ze dat ik mocht langs komen en werd direct actie ondernomen. Omdat wij 2 uur daarvandaan wonen hadden wij een afspraak gemaakt om de auto te laten repareren van de roest kregen wij een leenauto mee voor een week kosteloos. Dat is pas service. Als ik weer roest zie trek ik weer aan de bel. En de spuiter heeft z'n werk goed gedaan[emoji3]
     

Deel Deze Pagina