1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Roest achterklep

Discussie in 'Exterieur' gestart door Albert, 26 aug 2013.

  1. dat is dan jammer voor je maar Ford NL geeft hier een te magere vergoeding voor naar de dealer toe dus zal het roestprobleem herstelt moeten worden bij de dealer waar de :focus2: nieuw is afgeleverd (is mij verteld)
     
  2. Nee dat is onzin, als je alle stempels hebt moet elke dealer je helpen.
     
  3. Bij mij is het volledig vergoed.
    Ik ben bij een andere dealer geweest dan waar hij gekocht is, ook heb ik niet alle stempels.

    Zo te zien wordt er behoorlijk met 2 maten gemeten.
     
  4. wat ik dus al zei, is mij verteld......en is niet waar dus, goed dat ik het weet.
     
  5. Ik ben nu 2 weken verder. Helaas nog niets vernomen. Ik hou jullie op de hoogte.
     
  6. Die van mij is vorige week bij de dealer geweest voor de lakgarantie.
    Heb ook blaasjes op de achterklep en eentje op het dak, op de vouw waar het achterraam begint.
    Dealer heeft hier foto's van gemaak en aangemeld bij Ford Nederland. Het is nu wachten op een telefoontje wanneer de Focus weer langs moeten komen voor de expert.
    Heb tot nu toe ook nog niets gehoord.
     
  7. Heb jij ook van elk jaar een lakgarantie stempel erin staan? Ik heb mijn aanvraag weer terug. En onderstaande de kort maar krachtige reactie met daar weer onder mijn reactie terug naar Ford.

    Beste heer A. Rozema,

    Onlangs heb ik een garantieaanvraag bij Ford Nederland gedaan voor uw Ford Focus 00-HVF-4 i.v.m. plekjes op de achterklep.

    Helaas moet ik u mededelen, dat de aanvraag is afgewezen.

    De uitspraak van Ford Nederland is als volgt:

    Helaas kan Ford Nederland B.V. geen tussenkomst bieden daar de carrosseriecontroles niet volgens schema zijn uitgevoerd.
    Het voertuig is in augustus te naam gesteld. Adviseer de klant om dit op te nemen met de leverende partij.


    Met vriendelijke groeten,

    Broekhuis Ford Meppel
    Ceintuurbaan 100 – 7941LX Meppel


    Mijn reactie vandaag verstuurd :

    Beste Erwin,

    Bedankt voor je bericht. Dat het verzoek is afgewezen door Ford NL is wel een trieste zaak. Ook gezien de leeftijd van de auto (03-2009). Wellicht zou jij en/of Ford NL mij nog wat dingen willen verduidelijken.
    De carroseriechecks zijn gewoon elk jaar uitgevoerd. Hoezo zouden deze niet volgens schema uitgevoerd zijn? Er zijn toch foto`s gemaakt van het onderhoudsboekje en de auto? De eerste check was in 03-2010, de tweede in 08-2010, de derde in 03-2011, de vierde in 01-2012 en de laatste in 08-2012. In september 2013 toen de Ford aan zijn volgende carroseriecheck toe was heb ik contact gezocht met Broekhuis Meppel. Ik vind dat Ford NL zich er nu wel heel makkelijk vanaf maakt! Wat is hier gaande? Wil Ford een nieuwe klant zo verwelkomen?
    Ik begrijp ook niet dat de relatief korte eigendomsduur hierin belangrijk is. En wat heeft de laatst leverende partij hiermee te maken? Zij hebben immers die inferieure lak er niet opgespoten. Voor dit probleem is Ford NL verantwoordelijk. Er is toch twaalf jaar lakgarantie afgegeven door Ford NL? Ongeacht hoe vaak de auto van eigenaar wisselt? Met als voorwaarde dat de auto elk jaar een carroseriecheck krijgt. En dat heeft mijn Ford.
    Ook is dit corrosie probleem bij de Focus Wagon een bekend fenomeen. Ford Broekhuis heeft dit beaamt toen mijn aanvraag in behandeling is genomen. Dus waarom het hoofd in het zand steken en zo “kort door de bocht” deze aanvraag afwijzen?

    Ik zou het op prijs stellen dat Ford NL hier zich nog eens goed over buigen en mijn vragen beantwoorden. Wellicht kan Broekhuis hierin nog een rol spelen voor een klant? Dit is in ieder geval geen reclame.

    Met vriendelijke groet,

    Albert Rozema
    Meppel.


     
  8. Ze trekken gewoon hun poten ervan af! :shock: WTF!!

    Graag advies!
     
  9. #49 Dark Angel, 15 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2013
    Das mooi zuur en indd heel erg vreemd gezien je elk jaar een stempeltje hebt gehad.
    De mijne heeft ook alle stempels op 1 na, die van 2010 en ben dus heel benieuwd wat ze bij die van mij gaan zeggen.
    Al is het wel zo dat je niet eens meer alle stempel hoeft te hebben. Ik mis 1 jaartje maar de volgende 2 jaren erna wel weer een stempel gehad en vorig jaar zijn zelfs de deuren nog opnieuw gespoten aan de binnenkant ivm met roest vorming en dit is door Ford Nederland 100% vergoed, terwijl er dus een stempel mist.

    Mocht deze claim wel goed gekeurd worden heb je weer een stok om mee te slaan omdat ze dan met 2 maatstaven zouden meten.

    Ik hou je op de hoogte
     
  10. Poot stijf houden! Ik heb nl begrepen dat er ieder kalender jaar een check moet zijn en niet om de 12 maanden. Dus 08-2012 en dan 09-2013 mag geen afwijzing zijn.

    Heb je al club stickers op de auto zitten? Dat wil nog wel eens helpen. ;)
     
  11. Vandaag een telefoontje gehad van de dealer dat ik maandag langs moet komen met de Focus omdat de inspecteur dan langs komt.
    Ik ben dus alweer een stap verder. Ben benieuwd wat het oordeel zal zijn.
    Ik hou jullie op de hoogte
     
  12. Ik hou mijn poot ook stijf. Ik vind het ronduit belachelijk als ze dit niet oplossen. Vandaag heb ik weer bericht gehad van de dealer. Ze gaan nog eens contact zoeken met Ford NL. Ze snappen men standpunt was de reactie van de dealer. JA duh! Ik heb ook gelijk....:schater:

    Mooi dat jij iig weer een stapje verder bent D.A. Ik hoor graag hoe het bij jou afloopt.
     
  13. wat ik dus begrijp Albert is de roest al aanwezig geweest bij de laatste inspectie (08-2012)
    daarom wordt je verwezen naar de vorige (garage) dealer.
    dit mogen ze jouw iig nooit aanrekenen omdat toen de auto nog niet in jouw bezit was (toch?)
    ik blijf het wel een vreemde zaak vinden en zou ook wel ff terloops vertellen dat je goede contacten hebt bij het focusforum en dat je niet schroomt om bekend te maken dat Ford NL met 2 maten meet (mocht DA zijn garantie wel krijgen)
     
  14. Gerard denk niet dat ford zich veel aantrekt van een focus internet cluppie, denk dat het meer te maken heeft met hoe de wind staat...:schater:
     
  15. Ford NL mss niet maar de dealer???
     
  16. Of het bij de laatste inspectie zo was weet ik niet. Ik heb de auto pas 2 maanden in bezit. Echter toen de auto aan de volgende inspectie toe was heb ik contact opgenomen met Broekhuis Meppel. Deze heeft de garantieaanvraag in gang gezet.

    Waarom ik precies naar de laatste verkopende partij wordt doorverwezen is mij niet duidelijk. Ik heb nog BOVAG garantie bij deze zaak, maar ik vind niet dat die verantwoordelijk is. Ik heb de auto immers zo gekocht en Ford is degene die 12 jaar garantie heeft verleend niet de garage waar ik mijn auto heb gekocht.
     
  17. precies, en zo wil Ford NL er onderuit komen door jouw van het kastje naar de muur te sturen.
     
  18. Dat gaat sowieso niet gebeuren :lol:

    En mocht Ford niet mee willen werken ga ik het zelf laten doen. Als ze voor een paar honderd euro aan spuitkosten een klant willen mislopen voor meerdere jaren dan zij het zo.
     
  19. Dat is niet zo mooi om te horen Albert.

    Mijn Focus wordt deze week aangemeld bij Ford NL, ben benieuwd.

    Heb een afgestempeld boekje met zelfs 2 stempels in 2012, maar de dealer zei al dat het alleen bijwerken werdt en een "folie" rond de handgreep.
    Maar ja, het zit bij mij ook op het vlakke plaatwerk.
     
  20. Eigenlijk ben ik al zover dat het nu meer om het principe gaat. Hoe kan een 4 jaar oude auto nu beginnen met roesten. Dat mag toch nooit.:nocheer: Ongeacht of er nu wel of geen stempels staan.
    De auto wordt sowieso gespoten. De vraag is nu wie de rekening gaat betalen. :ford: wat mij betreft.
     

Deel Deze Pagina