1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0i 16V 145pk probleem in frankrijk OPGELOST DOOR MIJ ZELF !!!!!

Discussie in 'Performance' gestart door Gert jan, 7 aug 2012.

  1. [​IMG]
    [​IMG]
    zoals je ziet zit er dus koelvloeistof aansluiting op als ik het goed zie
     
  2. Lijkt er wel op, maar waar is de andere in/uitgang dan? Zou dan het derde gat aan de 'motorkant' kunnen zijn, maar dat lijkt me niet echt een water kanaal.
    Dat blindplaatje dekt ook dat 3e gat af.

    Is het geen vacuum aansluting of een andere soort van ontluchting?:shrug:
     
  3. inderdaad
    heb alleen deze keer gezien de foto
    dit ivm mijn zwager een mondeo heeft met storing egr
    echter hij rijdt nog steeds perfect
    enige is dat onder 1200 soms vermogen dip heeft maar ivm daarboven altijd gereden wordt vindt hij het zo goed

    kvs is inderdaad uitgesloten dat het erop zit
    maar wat wel is de vraag
     
  4. 1 ingang
    1 uitgang
    Dat tuitje voor vacuum
    En een retour gat?
     
  5. en vanmorgen is de :focus2: bij de dealer gebracht .
    ik ben vrijdags altijd om 15.00 uur vrij dus gauw naar Rijssen gereden
    en daar stond ie wel ZONDER schade en vermissingen van wat dan ook :cheer:
    in overleg met Frank (receptionist) de auto binnen gezet en (zelf) gekeken naar het knipperlicht verhaal.
    dit probleem was met een half uurtje gevonden en opgelost :cheer:
    de trekhaakmodull miste de geschakelde +

    op verzoek van mij is de :focus2: nog aan de computer gehangen en uitgelezen en hier kwam geen enkele melding uit :cheer:
    de :focus2: dus meegenomen naar huis en rijd perfect

    en nu komt dus de grote MAAR :
    vanavond is dus mijn vrouw naar Wierden geweest en je raad het al !
    op de terug weg naar huis vlak voor dat ze thuis was viel dus de motor weer uit :nocheer:
    nou "uit" niet maar je kunt geen gas meer geven.
    ga hem dus nu weer ff uitlezen met de ELM.

    ***terde*** Fransen (Sorry)
     
  6. Kan het zijn dat je gaspedaal problemen geeft?
    Klinkt een beetje hetzelfde als mijn klacht een tijdje terug.
     
  7. hij is uitgelezen en code p0408 (EGR) klep komt er weer uit
    dus ik denk niet dat het aan het gaspedaal ligt.
     
  8. En die fransosowitzen hebben wel echt wat vervangen? je hebt uiteraard garantie op de werkzaamheden en onderdelen, maar dat claimen in Nederland is weer een ander verhaal. Balen zeg...
     
  9. Volgens mij heb ik nu zelf het probleem opgelost :cheer:

    Na dat ik alles op een rijtje gezet heb wat er allemaal is gebeurt in Frankrijk
    ben ik gaan zoeken naar de oorzaak.

    de storing begon met het uitvallen van de knipperlichten
    maar vlak daarvoor melde Rene (schoonzoon) dat de stekker van de koelkast op de vouwwagen zo warm was
    met die melding heb ik niks gedaan maar wat nu achteraf blijkt is dit de oorzaak van alle ellende.
    doordat de koelkast (te) veel stroom trok is dus de zekering gesprongen
    deze voeding is ook de voeding voor de trekhaak modull
    en is achter de zekeringkast afgetakt van een geschakelde +
    ik heb de knipperlichten weer werkend gekregen door er weer een (andere) plus op te zetten.
    nu blijkt de geschakelde + ook de voeding voor EGR te zijn. (weet ik niet zeker)
    wat volgens mij de Franse monteur had moeten kunnen zien door de stekker van de EGR te controleren
    zei hebben de klep vervangen en alles gereset en dus niet verder gekeken
    en volgens mij ook geen proefrit gemaakt

    ik heb dus nu de zekering vervangen en een proefrit van bijna 100 km gemaakt en het "probleem" is niet weer opgetreden :cheer:
     
  10. :thumbs: dat is goed nieuws! Met logisch nadenken komt men een heel eind!
     
  11. Zow dat is goed nieuws Gert-Jan :thumbs: helemaal als het nu ook echt weg blijft, dan komt er weer vertrouwen in de focus :rock:
     
  12. Bijna 'to easy'! Maar mooi dat je oplossing hebt gevonden! En zelf hebt kunnen fixen.
     
  13. Wat kan het leven toch simpel zijn dankzij logisch nadenken :thumbs:
     
  14. Zo ,das weer netjes opgelost,door logica :thumbs::thumbs:
    Konden die fransen maar zo denken,had je de ellende niet gehad :nocheer:
     
  15. en geen factuur van 309,60 :nocheer:
     
  16. Hopelijk blijft het weg, zeer jammer van de factuur. Klacht indienen via Ford NL over die lui?
     
  17. ik zou HUN een factuur sturen Gert-Jan, tenslotte heb jij het probleem gefixt :thumbs:
     
  18. moet jij die factuur wel betalen dan? Reparatie is toch niet goed uitgevoerd, dan heb je toch garantie op je reparatie?
     
  19. Mooi dat het weer werkt!

    Ik had al zo'n vermoeden dat er een verband was tussen de storingen.
    Alleen ik zat aan de can bus zelf te denken. Een zekering is natuurlijk nog eenvoudiger :dance:

    Wel ruk van de 'reparatie' kosten :cussing:
     
  20. als mijn frans goed was dan had ik ze zeker opgebeld wat voor dwazen daar zijn
    eerst moeilijk doen om te repareren
    dan moeilijk doen met repareren
    dan klaar moeiljik doen om factuur
    oh wacht laatste moet ben ik bang nog komen
    excuus van hun
    zekering hebben we ook vervangen--> is hierna kapot gegaan niet ons probleem
    of zeggen in het frans zo snel iets dat je geen touw aan vast kan knopen
     

Deel Deze Pagina