1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0i 16V 145pk probleem in frankrijk OPGELOST DOOR MIJ ZELF !!!!!

Discussie in 'Performance' gestart door Gert jan, 7 aug 2012.

  1. Kijk, dat zijn de betere oplossingen :thumbs:

    Uiteraard had je liever gehad dat de :focus2: niet kapot gegaan was, maar nu dat wel gebeurd is is dit een prima oplossing.
     
  2. Hoop voor jullie dat ze de 2de optie nemen, vervoer naar nederland en hier repareren.

    Nu kunnen ze hopelijk weer verder genieten van de vakantie.
     
  3. Dat hoop ik ook Simon dan kan ik hem zelf repareren
    Dat scheelt aanzienlijk in de kosten
    Maar ik kan dat niet eisen van de anwb.
     
  4. Update:

    Ben nu zelf net weer thuis.

    De Leenauto bevalt prima! dochters wilden zo wel (blijvend) ruilen ;)

    er is weer contact met de dealer geweest en ze hebben de storing gevonden en deze komt voort uit de EGR klep volgens de dealer (en was ook verdacht nr1 van onze :ford: Monteur uit Utrecht)
    voor zover ik het begrepen heb kunnen ze de :focus2: dinsdag weer ophalen
    Dinsdagmorgen maar eerst weer is bellen met de dealer of die ook daadwerkelijk klaar is (je weet het wel iets met Fransen) :lol:
    word weer vervolgd
     
  5. En zoals ik al verwachte is de auto niet klaar :nocheer:
    de Anwb gaat nog meer druk op de garage uitvoeren om de auto uiterlijk vrijdag klaar te hebben omdat de Dames zaterdagochtend richting Nederland gaan.
     
  6. Ben trouwens heel benieuwd naar de uitslag. Ik moet de eerste focus nog tegenkomen die niet meer loopt dankzij een egr klep....
     
  7. Ik heb het al meerdere malen meegemaakt. Als de klep helemaal open blijft staan komt er te veel uitlasgas in de inlaat en kan de motor dat stationair niet verbranden.en.slaat hij af met veel hokken en stoten.
     
  8. Maar waar zit dan de egr klep bij een 2.0 16v Duratec HE?
     
  9. Aan de versnellingsbak kant van de motor. Ter hoogte van de cilinderkop
     
  10. Hij loopt wel maar valt onder het rijden bij bv terug schakelen dood
     
  11. Ja dat snap ik; maar het is bij mijn weten zelden dat een egr bij een benzine écht stuk gaat zoals bij de diesels een bekende kwaal is.
    De meeste mensen weten niet eens dat een moderne benzinemotor een egr heeft.
    Waar ik wel in kan komen is dat de aansturing van de egr problemen geeft.
     
  12. Klopt wel ja. Bij een benzine gebeurt het minder vaak.

    Laten we hopen dat het in ieder geval het probleem oplost. Er zat ook een storing.in van het imrc. Ofwet het variabele inlaatspruitstuk.. Als die stuk is ben je verder van hhis...
     
  13. Misschien niet helemaal vergelijkbaar maar ik heb zoiets ook gehad bij een ford Ka. Was toen de stationairregelklep (of zoiets). Heel vervelend wanneer je een rotonde oprijdt, je schakelt terug en de motor, dus stuurbekrachtiging ook, valt uit. Dan is zelfs een Fordje Ka behoorlijk zwaar....

    Succes met die garage daar.....:nocheer:
     
  14. En de :focus2: is klaar :cheer:

    MAAR ze kunnen er niet mee naar Nederland :nocheer:

    de motorstoring is opgelost (details)hoor ik nog
    maar aan het probleem met de knipperlichten hebben ze niks gedaan
    de elektromonteur had vakantie of zo iets :weird::weird:
    als je van te voren al weet dat je dat niet kunt repareren waarom het andere dan wel ?
    in overleg met de Anwb gaan ze met de passat naar huis en komt de :focus2: via transport naar Nederland
     
  15. oeffffff daar krijg je toch het rambam van, moet toch niet zo moeilijk zijn:loco:
    Iig hebben ze vervoer naar huis.
     
  16. welkom in de wereld van de bedenker van productieviteit
    wat ik hiermee wil zeggen
    op eigenlijk alle bedrijven heb je 1 voor diagnose 1 voor grote werkzaamheden (koppeling of motor vv )
    rest voor alle beurten en kleine werkzaamheden

    hierdoor als 1 op vakantie is kunnen ze niks doen ivm niemand verstand van heeft

    maar als het begonnen is met de vouwwagen erachter
    zou ik toch me vraagteken zetten of de knipperlicht van de vouwwagen wel goed is
    als hij ziet dat lamp minder is zal hij sneller knipperen

    maar ik mag niet veel zeggen op het werk peugeot 508 met 15.000km op teller wou om 06.00 op vakantie gaan en 4uur later konden ze gaan
    probleem was links permanent lamp knipperlicht branden
    en snel knipperend licht van links
    oplossing niet gevonden ivm de klant genoegen mee nam om permanente stroom, als daar de zekering uit was dan probleem weg was



    het allerbelangrijkste is dat je anwb lid bent en door hun geholpen bent zoals je het wenst
    vervoer van voertuig zit als ik goed had allemaal goed
    dus niet dat je thuis met extra rekening komt

    de vraag is echter wanneer brengen ze de auto en hoe halen ze de passat weer terug
    maar dat zijn onze zorgen niet
     
  17. Doet hij het snellere knipperen alleen met de vouwwagen erachter?? Ook zonder..

    Heb het zelf ook gehad, zonder vouwwagen geen probleem, met vouwwagen sneller knipperen.
    Bleek er een pitje van de vouwwagen slecht/kapot te zijn.

    Daar reageert de Focus dus blijkbaar ook op.
    Lampjes vervangen van de vouwwagen en probleem over.
     
  18. Freddy : ook zonder vouwwagen knippert ie snel en alle 4 (6) de lampjes heel.
     
  19. en daar was ik dus al bang voor
    bij mij zit de bedrading aangesloten bij normale verlichting
    ik zou zeggen dat het hier orgineel in zit waar niet op de verlichting aangesloten zit en dus met communicatie

    of dat de relais die aanstuurt niet goed meer is
    in principe kan/kon de electromonteur weinig doen
    was alle lampen doen het gewoon
    en dus zou je eerst denken aan de relais zelf
    tenzij je achter een module hebt zitten voor de aanhanger
     
  20. De meeste voertuigspecifieke kabelsets zijn voorzien van lampcontrole voor (de richtingaanwijzers van) de aanhanger. In sommige landen is dit wettelijk verplicht als je met een aanhanger rijdt. Meestal werkt dit lampcontrole systeem d.m.v. de knipperlichten snel te laten knipperen. De module van de voertuigspecifieke kabelset ziet het als er een aanhanger is aangekoppeld. Op het moment dat er een lamp kapot is (of de bedrading niet goed is) Is de weerstand of het stroomverbruik (veel) te laag of te hoog. Als dit het geval is zorgt de module van de kabelset ervoor dat de knipperlichten van de auto snel gaan knipperen.

    Zelf heb ik ook een keer gehad dat de richtingaanwijzers van de auto snel knipperden zowel met en zonder aangekoppelde aanhanger. Nadat de voertuigspecifieke kabelset was losgekoppeld was het opgelost. Na lang zoeken bleek het bij mij veroorzaakt te worden door (een klein beetje) vuil in de stekkerdoos van de auto. Nadat ik deze met de compressor had uitgeblazen was het opgelost.


    Ik neem aan dat de Franse Ford dealer sowieso heeft geprobeerd om de (voertuigspecifieke) kabelset van de trekhaak los te maken om te kijken of het probleem in de auto zit of in de kabelset van de trekhaak.

    Als het probleem in de auto zit heb je kans dat het door het relais wordt veroorzaakt. Het probleem is dat de Focus 2 geen los knipperrelais meer heeft en dit volledig is geintegreerd in de zekeringkast/GEM module. Als hier dus daadwerkelijk het probleem zit moet de complete zekeringkast/GEM module vervangen worden.
     

Deel Deze Pagina