1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0i 16V 145pk probleem in frankrijk OPGELOST DOOR MIJ ZELF !!!!!

Discussie in 'Performance' gestart door Gert jan, 7 aug 2012.

  1. Nu schiet mij net iets te binnen, toen ik de focus kocht en het welbekende dagrijverlichtings relais wou plaatsen, zag ik dat er een losse draad met een amp stekkertje op de pluskant in de zekeringskast was gedrukt op de plek waar het relais moest komen.

    Deze eruit getrokken en het relais er ingedrukt.
    Dagrijverlichting werkte nu maar kwam tot de ontdekking dat mijn knipperlichten ineens sneller knipperden.
    Ik dacht, het zal toch niet???
    Het losgetrokken stekkertje weer op een plus in de zekeringskast gedrukt en alles weer normaal.

    Blijkbaar heeft die van mij dat probleem ook gehad en hebben ze op deze manier opgelost.
    Ik weet alleen niet waar die draad vandaan komt.
     
  2. JW en Freddy bedankt hier kan ik wat mee
    als de :focus2: terug is ga ik hier naar kijken.

    ik denk niet dat de franse dealer ook maar een poging heeft gedaan om dit op te lossen er staat daarvan niets op de factuur.
     
  3. Dat draadje zal waarschijnlijk de plus draad voor het regelmoduletje van de trekhaak zijn. Als die geen plus heeft gaan de knipperlichteb ook snel knipperen
     
  4. Aha, mischien dat die bij GJ kaduk is dan..
     
  5. Normaal gesproken zit er een stekker in de kofferruimte waarmee de regelmodule van stroom wordt voorzien. Dit is bij mijn auto in ieder geval wel het geval. Bij mij liggen er zowieso geen draden naar de zekeringkast.
     
  6. Wat een gedoe weer Gert Jan, gelukkig dat ze iig vervoer terug hebben. En dan straks zelf de focus maar in orde maken. Gaat je vast lukken!
     
  7. Zullen we anders zelf de Focus even ophalen?:mrgreen:
     
  8. Daar heb ik zelf ook al aan gedacht, je weet maar nooit hoe ze hem behandelen onderweg naar Nederland.
    alleen waarom kosten maken van het heen en weer rijden
    als het niets kost bij de Anwb.
     
  9. Ik heb een beetje meegelezen hier........
    Als je een kunstof behuizinkje pakt en plaatst hier 5 mini-relays in , dan gebruik je van je achterlicht-aansluitingen alleen het aansturingssignaal ( paar mA ) en de arbeidsstroom van een apparte + via zek. van de batterij.
    Werkt altijd ,gaat niks kapot ,en je kunt em steeds uit je auto halen ( bij verkoop )
     
  10. en als je het helemaal mooi wil doen pak je transistoren, deze verbruiken maar een paar uA en hoor je niet klikken :)
     
  11. @hierboven
    transistor kun je niet gebruiken
    je kunt dan beter een mosfet pakkn
    transistor is te doen tot 1A bij 1A moet je passief koellichaam gebruiken
    tot 5A zullen ze kunnen gaan in uiterste geval

    een mosfet daarintegen kun je een grotere stroom schakelen zonder dat deze echt heel warm wordt

    in alle nieuwe auto's waar zo'n regelkastje in komt
    zit vaak al mosfet of transistoren in (denk eerder mosfet ivm koeling)
    tevens zit er meteen electronica bij om hoge amperage te voorkomen
    en lampcontrole

    @gert jan
    anwb moet simpel gezegt de ene hier brengen en de andere terug
    en zover ik weet is dat bij anwb lid maatschap geregeld en tevens kun je de kosten misschien verhalen op je resiverzekering
    wie weet wat je kan verwachten
     
  12. Lees dit nu pas, mooi klöte Gert jan! Daarvoor heb je 'm niet gekocht. Maar zijn de dames al terug? Gister toch?
     
  13. en wat is een mosfet? juist: een transistor
     
  14. Daarvoor was die inderdaad niet gekocht !

    de Dames en (toekomstige) schoonzonen zijn vannacht om 1.30 thuis gekomen.

    omdat het lidmaatschap van de Anwb op mijn dochters naam staat is zei ook de gene die de leenauto als enigste mocht besturen, volgens polisvoorwaarden ???
    zodoende heeft zei dus de 1100 km terug gereden :thumbs:

    Morgenvroeg word de Passat weer ingeleverd in Wierden
    en als het goed is gaat morgenvroeg de focus op transport naar een depo in Frankrijk
    en zal dan binnen 15 (werk)dagen retour komen naar Rijssen en word dan bij de dealer Cosmo Rijssen afgeleverd.
     
  15. Dat snelle knipperen: is dat niet de zekering van de module achterin de wagen die defect is, geeft het zelfde effect.

    En de motorstoring; weet je daar al iets van? Injector ofzo?
     
  16. Snelle knipperen weet ik niet en kan ik ook nog niet uitzoeken want de :focus2: staat nog in Frankrijk
    motor storing is de egr klep, die is vervangen.
    maar ook hier hebben ze (ik) zelf nog niet mee proef gereden.
     
  17. EGR klep zeg je... volgens mij zit de EGR van de 2.0 duratec verwerkt in de kop. Wordt gemeten met een sensor. De sensor kunnen ze wel vervangen hebben, volgens mij kan zo`n sensor er niet voor zorgen dat de wagen uitvalt....:think:
     
  18. Hallo Eugene 360 Jij gebruikt 5 mini-relays , ik ben heel nieuwsgierig naar het schema hoe je dit allemaal hebt aangesloten.
    Kun je dit plaatsen?
     
  19. Klep zit naast de kop . Zover ik laatst heb gezien liep er wel koelvloeistof doorheen
     
  20. de egrkoeler bedoel je?
     

Deel Deze Pagina