Nu schiet mij net iets te binnen, toen ik de focus kocht en het welbekende dagrijverlichtings relais wou plaatsen, zag ik dat er een losse draad met een amp stekkertje op de pluskant in de zekeringskast was gedrukt op de plek waar het relais moest komen. Deze eruit getrokken en het relais er ingedrukt. Dagrijverlichting werkte nu maar kwam tot de ontdekking dat mijn knipperlichten ineens sneller knipperden. Ik dacht, het zal toch niet??? Het losgetrokken stekkertje weer op een plus in de zekeringskast gedrukt en alles weer normaal. Blijkbaar heeft die van mij dat probleem ook gehad en hebben ze op deze manier opgelost. Ik weet alleen niet waar die draad vandaan komt.
JW en Freddy bedankt hier kan ik wat mee als de terug is ga ik hier naar kijken. ik denk niet dat de franse dealer ook maar een poging heeft gedaan om dit op te lossen er staat daarvan niets op de factuur.
Dat draadje zal waarschijnlijk de plus draad voor het regelmoduletje van de trekhaak zijn. Als die geen plus heeft gaan de knipperlichteb ook snel knipperen
Normaal gesproken zit er een stekker in de kofferruimte waarmee de regelmodule van stroom wordt voorzien. Dit is bij mijn auto in ieder geval wel het geval. Bij mij liggen er zowieso geen draden naar de zekeringkast.
Wat een gedoe weer Gert Jan, gelukkig dat ze iig vervoer terug hebben. En dan straks zelf de focus maar in orde maken. Gaat je vast lukken!
Daar heb ik zelf ook al aan gedacht, je weet maar nooit hoe ze hem behandelen onderweg naar Nederland. alleen waarom kosten maken van het heen en weer rijden als het niets kost bij de Anwb.
Ik heb een beetje meegelezen hier........ Als je een kunstof behuizinkje pakt en plaatst hier 5 mini-relays in , dan gebruik je van je achterlicht-aansluitingen alleen het aansturingssignaal ( paar mA ) en de arbeidsstroom van een apparte + via zek. van de batterij. Werkt altijd ,gaat niks kapot ,en je kunt em steeds uit je auto halen ( bij verkoop )
en als je het helemaal mooi wil doen pak je transistoren, deze verbruiken maar een paar uA en hoor je niet klikken
@hierboven transistor kun je niet gebruiken je kunt dan beter een mosfet pakkn transistor is te doen tot 1A bij 1A moet je passief koellichaam gebruiken tot 5A zullen ze kunnen gaan in uiterste geval een mosfet daarintegen kun je een grotere stroom schakelen zonder dat deze echt heel warm wordt in alle nieuwe auto's waar zo'n regelkastje in komt zit vaak al mosfet of transistoren in (denk eerder mosfet ivm koeling) tevens zit er meteen electronica bij om hoge amperage te voorkomen en lampcontrole @gert jan anwb moet simpel gezegt de ene hier brengen en de andere terug en zover ik weet is dat bij anwb lid maatschap geregeld en tevens kun je de kosten misschien verhalen op je resiverzekering wie weet wat je kan verwachten
Lees dit nu pas, mooi klöte Gert jan! Daarvoor heb je 'm niet gekocht. Maar zijn de dames al terug? Gister toch?
Daarvoor was die inderdaad niet gekocht ! de Dames en (toekomstige) schoonzonen zijn vannacht om 1.30 thuis gekomen. omdat het lidmaatschap van de Anwb op mijn dochters naam staat is zei ook de gene die de leenauto als enigste mocht besturen, volgens polisvoorwaarden ??? zodoende heeft zei dus de 1100 km terug gereden Morgenvroeg word de Passat weer ingeleverd in Wierden en als het goed is gaat morgenvroeg de focus op transport naar een depo in Frankrijk en zal dan binnen 15 (werk)dagen retour komen naar Rijssen en word dan bij de dealer Cosmo Rijssen afgeleverd.
Dat snelle knipperen: is dat niet de zekering van de module achterin de wagen die defect is, geeft het zelfde effect. En de motorstoring; weet je daar al iets van? Injector ofzo?
Snelle knipperen weet ik niet en kan ik ook nog niet uitzoeken want de staat nog in Frankrijk motor storing is de egr klep, die is vervangen. maar ook hier hebben ze (ik) zelf nog niet mee proef gereden.
EGR klep zeg je... volgens mij zit de EGR van de 2.0 duratec verwerkt in de kop. Wordt gemeten met een sensor. De sensor kunnen ze wel vervangen hebben, volgens mij kan zo`n sensor er niet voor zorgen dat de wagen uitvalt....
Hallo Eugene 360 Jij gebruikt 5 mini-relays , ik ben heel nieuwsgierig naar het schema hoe je dit allemaal hebt aangesloten. Kun je dit plaatsen?