- MCA SD-Card Europe / Turkey 2012 (Ford SD Navigation PLUS) Geschikt voor Ford met bouwjaar van... tot ... Focus vanaf oktober 2010 t/m december 2010 S-MAX vanaf september 2010 Galaxy vanaf september 2010 Kuga vanaf oktober 2010 - MFD SD-Card Europe / Turkey 2012 Geschikt voor Ford met bouwjaar van... tot ... Focus vanaf januari 2011 C-MAX vanaf oktober 2010 Zoals ik hem nu lees,: De "gewone" "gele" kaartjes, 2011 (oude zooi...) en 2011 (geel) V2, voor de bovenste serie, en de Mfd voor de onderste serie (Ik geloof dat ik achter loop... (2012)...)
Maarre....waar zie je nu precies aan van welke datum de kaart is? Ik heb ook V2 maar ik zie verschillende data uit 2011 staan...?
Tot zover ik weet, meer een all in one systeem, ... maar hou me te goede, totdat ik weer wat documentatie heb gevonden,...
Bij mij zat een sd kaartje met de volgende info.txt en is in juni 2011 gebouwd. Ondertussen vervangen door V2 sd kaartje PS de oude is nog steeds te koop. sd2-FORD_MFD_SOP_Europa v6 Worm: sd2-FORD_MFD_SOP_Europa v6 DT-Title: EUR_FORD-MFD Project-Bez: FORD MFD SOP Europa Project-Info: DS-Info: Europa / FORD MFD F4 NAV-Server: DI_SWNAVI9.3 C2P29 Boot-Reg.: Default-Sprache: --- Sprachen: english dutch greek french german finnish italian danish polish norwegian portuguese russian spanish slovak turkish hungarian swedish czech OB-Voice: VOICE/SPEECH_DIR_9.0V45 Nav-Data (knit): Link_N12I11M9T8/nav2-FORD_MFD_EUR_2009.02_L12I11/v4 Map-Data (knit): Link_N12I11M9T8/map2-FORD_EUR_2009.02_MK9/v4 WorldMap (knit): Link_N12I11M9T8/map2-FORD_EUR_2009.02_MK9/v4 Nav-Data (unknit): - keine - RF-Data: - keine - SDB-Data: - keine - SDN-Data: - keine - TMC (CCP): 409ff-5.5 a01ff-2.1 601ff-2.2 817ff-jul-06 225ff-2.41 d01ff-8.0 f32ff-8.0 c10ff-5.1 301ff-0 e17ff-2.0 501ff-2.2 909ff-9.0 e33ff-2.0 f49ff-2.0 C-Date: 23.03.10 (14) I-Date: Comp: SCCS-Vers 4.37.1.9 02-09-10 Img: ortsb-Voice: /home/baker/VOICE/SPEECH_DIR_9.0V45 En komt dus overeen met de gegevens van de vraagsteller.
Slecht materiaal Volgens mijn dealer komt het Navigatie Systeem van TomTom. Waarschijnlijk wil TomTom dat niet toegeven, want dit systeem is bagger. Ik moet in Uden volgens het NavSysteem de 1e afslag op een rotonde rechts nemen en hij laat dat zien als 1/4 om de rotonde heen, maar er is geen afslag rechts (nooit geweest en onmogelijk te realiseren). Bij Schiphol rij je na de afslag voor Schiphol bij "ga hier rechts" totaal verkeerd, je moet de volgende rechts nemen. ENZ. Upgrades kosten handenvol geld, met geen enkele garantie dat het beter werkt. Kaartfouten kun je in tegenstelling tot bij een TomTom niet doorgeven en Mapcorrections worden dus nooit gedownload. Het is ronduit belachelijk dat we de SD kaart niet kunnen verwijderen en in een computer zelf tegen een kleine vergoeding kunnen updaten. Ronduit slecht zelfs. Hoe belachelijk is het niet dat je wel tegen FordSync kunt zeggen dat je Jaap wilt bellen, maar niet naar Jaap kunt navigeren? Een heel klein beetje meer software en dat was mogelijk geweest. De enige oplossing schijnt te zijn om je GSM via AppLink te gebruiken. Kijk eens hier: http://www.nl.ford.be/FordService/SYNCenBluetoothSupport/FordSync1-1metAppLink Dit is volgens mij alleen maar een mogelijkheid om de Spraakherkenning van je SmartPhone te integreren met Ford Sync, zodat je via Ford Sync instructies krijgt en de App (bijv. GoogleMaps) kunt aansturen. In de VS heeft de Ford Focus al jaren een veel beter scherm, dat blijkbaar zelfs in staat is om je Android 5 scherm op het scherm van de auto interactief te tonen. Dan kun je gewoon gratis via Bluetooth Google Maps gebruiken. Ik ben het echter eens met de diverse posts (ik heb niet alle 11 blz. gelezen) die zeggen dat hier door ons allen een klacht (of rechtszaak?) over ingediend zou moeten worden. Waarom luisteren we allemaal gedwee naar een Vlaamse stem die te langzaam praat en de wezenlijke instructie aan het einde van de zin geeft? Wie heeft besloten dat Vlaams en Nederlands hetzelfde zijn? Waarom is die persoon niet ontslagen en is zijn/haar beslissing ongedaan gemaakt? David
Als je je misschin een beetje verdiept had voordat je d auto kocht, had je dit kunnen weten achteraf gaan klagen schiet je niks mee op, zie nu diverse topics waarin je je ongenoegen hier over uit. Mee eens dathet niet he beste nav systeem is wat er is.
Ik heb voor de grap maar eens dit hele draadje doorgelezen, ik moet toch zeggen dat ik het wel een van de meest hilarische draadjes van het hele forum vind. Wat kunnen bepaalde mensen toch moeilijk doen om hele kleine dingen. Oud kaart materiaal is soms best vervelend, maar ik zie het navigatiesysteem gewoon als hulpmiddel. Ik let altijd op waar ik rij en of het systeem mij de goede kant op wijst. De bestuurder is zelf verantwoordelijk voor hoe hij/zij rijdt. Wanneer je blindelings op je navigatiesysteem vertrouwd, ben je in mijn ogen gewoon verkeerd bezig. Kaart materiaal is bijna elk jaar in de aanbieding bij de Ford dealer. Het staat me bij dat vorig jaar of het jaar daarvoor je een kaart update voor 29 euro kon aanschaffen bij een onderhoudsbeurt. Afgelopen jaar heb ik voor 49 euro gewoon een hele nieuwe update aangeschaft bij mijn dealer. En dan zijn er mensen die erover nadenken om Ford aan te gaan klagen vanwege slechte kaartupdates? Ik dacht dat we in Nederland leefde en niet de US of A? Klagen over een vlaamse stem? Is dat nou het grootste probleem in deze wereld? Vanuit commercieel oogpunt is dat prima te begrijpen, je hebt dan maar één stem nodig voor heel de Benelux. Wat Patman zegt ben ik het volledig mee eens, verdiep je voordat je iets koopt goed in het product wat je koopt. Scheelt achteraf heel wat 'problemen'. Maargoed, ieder zijn mening...
ik weet niet hoe oud jij bent Harry [MENTION=752]Harry A.[/MENTION] maar volgens mij nog van de generatie dat we nog met wegenkaarten werkten tegenwoordig is zo'n navigatie wel handig hoor maar 1 blik op google maps op je mobiel en ik weet vaak al waar ik tot op 500 mtr ongeveer moet wezen en dan het laatste stukje op de navi gaat prima.
Met mijn 25 lentes jong heb ik een kleine 12 jaar geleden voor het laatst met een wegenkaart gewerkt, met de ouders mee naar Italië. Sinds mijn achttiende heb ik altijd in mijn eigen auto's met Tomtom/navigatiesystemen gewerkt. Helemaal mee eens, gemak dient de mens.
Wat nieuwerwets waren jullie, ik zit hier nog steeds te knoien met zo'n kompas en 's avonds met sextant