Niek's Ford Focus ST - Bluefin stage 3+, vermogenstest euro98 vs euro98+E85

Discussion in 'Mijn Focus' started by Vlugge Jaapie, Dec 18, 2011.

  1. Hallo, hoeveel km's heeft je st?

    Ik heb ook een sportkoppeling.

    Die van de rs, via pumanuild.
    Een vriend van mij heeft een sportkoppeling van een ander merk, en die voelt véél zwaarder aan als de mijne... Pas dus op wat je plaatst.

    Ik zal eens horen bij hem, zodat ik het merk ken.
     
  2. Little Viper,

    Mijn ST heeft 95.000 km gelopen.

    De Sachs is een wel overwogen besluit. Dit is een zeer gerenomeerd merk voor wat betreft koppelingen. (Voor tuning van VW/Audi's wordt dit merk veel gebruikt) Bij Fasttech hebben ze er zeer goede ervaringen mee, ik vertrouw er op dat het goed komt.
    Ik ben benieuwd wat je maatje heeft.
     
  3. Vandaag is de ST weg geweest voor een grote beurt.

    Naast alle standaard filtertjes, nieuwe olie en dergelijke zitten er ook weer 4 nieuwe remblokken op. Ook zijn de Xenon koplampen ingebouwd. Aangezien ik op elektronisch gebied niet zo technisch ben heb ik het toch maar aan de pro's over gelaten.
    Natuurlijk heb ik het nog wel ff zelf geprobeerd. Het resultaat was kortsluiting....dat verklaard meteen waarom het niet werkte :lol:.

    Ik ben nog even op pad geweest om wat mooie foto's te maken want daar ontbreekt het wel wat aan in dit topic. Het viel niet mee maar deze was wel geslaagd vond ik zelf!

    [​IMG]
     
  4. Is inderdaad geslaagd Niek :thumbs:
     
  5. Hallo, welke remblokken gekocht?

    Die van ford vind ik maar matig :-s

    ik heb ebc red stuff
     
  6. Hallo, welke remblokken gekocht?

    Die van ford vind ik maar matig :-s

    ik heb ebc red stuff
     
  7. Vanmiddag kwam ik je maat tegen met de Skoda. Wat een power heeft die bak zeg :D !!! Even aangesproken onder het rijden en toen wist ik dat hij jou kende. Ik ben benieuwd wat de kosten zijn van je tuning en wat de prijs is van zo'n koppeling. We moeten maar eens meeten ;).
     
  8. Hey Dwanye,

    Ik had het gehoord ja. Hij belde me op en zij dattie achter een super mooie achterlijk blinkende Oranje ST had gezeten. Ik wist meteen dat jij dat moest zijn!

    Dat ding is idd bere snel. Dat verwacht je niet van zo'n auto he...
    Lijkt me leuk om een keer te meeten! Moeten we wel een keer echt afspreken...;)
     
  9. Hahaha hij is nog lang niet gepoetst zoals ik dat zou willen. Dat komt in de lente nog wel als er een volledige machinale correctie aan hangt.

    De auto was inderdaad echt rete snel en het is een echte wolf in schaapskleren. Wel mooi dat hij nog even langs me kwam rijden om een praatje te maken. We gaan zeker een keer meeten ;).

    Thanks nog voor de PM.
     
  10. @ Dwayne, graag gedaan.

    @ Little Viper, ik heb gewoon de OEM remblokken laten monteren. Ik kom nooit op een circuit en zie er het nut niet zo van in op de openbare weg. Het afgelopen jaar heb ik nooit het idee gehad dat ik niet snel genoeg tot stilstand zou komen.
     
  11. Inmiddels ben ik stiekem alweer zo ongeveer een jaar aan het mee loeren hier op het forum.
    Ik moet zeggen dat ik dit het meest relaxte forum vind wat ik ken. Hier kunnen veel andere fora (gebruikers) een voorbeeld aan nemen.
    Buiten de grote hoeveelheid informatie die er op staat heerst er een aangenaam sfeertje en wordt iedereen in zijn waarde gelaten. Echt super! :rock:
    Rede genoeg voor mij om me aan te melden als clublid van de Focusclub!


    Ik wacht het af...:mrgreen:
     
  12. #112 little viper, Dec 3, 2012
    Last edited by a moderator: Dec 3, 2012
    Indien je in de toekomst nog eens remblokken vervangt, test dan zeker eens "sportremblokken".

    Diegene waar ik van spreek "red stuff" (van het merk EBC) is voor sportieve rijstijl bij openbare weg.

    Voor circuit dienen "yellow red stuff" van EBC.

    Persoonlijk vind ik dat een FORDs (van de oude generaties) altijd slecht remmen :P

    Een Ford heeft "0" bijtkracht :o
    Een originele Ford is qua remmen ook licht "sponzig"

    De remafstand van een Ford is niet slecht.
    Maar bijtkracht is essentieel, zéker bij een "snelle stop"

    Merken met goed bijtkracht: Audi, VW, BMW, enz

    Bij mijn Fiesta ST was de bijtkracht ook matig en het pedaal "sponzig"

    Eén simpele oplossing voor alles:
    Sportremblokken

    Probeer het eens, en je wilt nooit iets anders ;)
    Het kost zelfs niet meer.

    Enkel iets snellere slijtage en remstof op de velgen.

    Bij een zéér snelle wagen zijn goede remmen (levens)noodzakelijk én bevorderlijk voor de "sportieve" rijstijl :-)

    ps:
    Had je de "motorcraft" of "Focus ST" blokken van Ford?
    Ze vragen dit niet in elke Ford-garage ;)

    De nieuwe Fiesta mk7 is een voorbeeld van een wagen met zéér goede bijtkracht en een goed rempedaal, enz
     
  13. #113 reks, Dec 3, 2012
    Last edited by a moderator: Dec 3, 2012
    Is een goeie reden om lid te worden...toch? :mrgreen:
     
  14. De koplampunits die ik bij Grey Ears heb opgehaald zijn inmiddels gemonteerd. Het ziet er super uit, nu dus Xenon met lens...:rock: Het heeft even wat voet in aarde gehad maar ik ben er erg blij mee.

    Mijn oude koplampen staan daarom te koop:

    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?p=1820272860#post1820272860

    Zaterdag de ST nog even een flinke wasbeurt geven zodat hij er volgende week netjes bij staat. Maandag a.s. breng ik hem aan het eind van de dag naar Fasttech in Haaksbergen voor de tuning.

    Nog een keer alles op een rijtje:

    - JT downpipe 200 CPSI
    - Airtec intercooler
    - Andere inleg filter
    - Andere ECU cover
    - Chip op maat
    - Sachs koppeling

    Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
     
  15. ziet er goed uit en ik blijf dit volgen interesant
     
  16. Veel succes :D.

    De PM met poetsinfo heb je inmiddels ontvangen van mij.
     
  17. Gisteren heb ik de auto bij Fassttech achter gelaten.
    Mijn eerste indruk van het bedrijf was prima, een keurig bedrijfspand met dito werkplaats.
    De rit er naartoe ging ook prima al was het waardeloos weer. Maar goed het is gelukt...;)

    Vanochtend heb ik voor de zekerheid nog even gebeld of ze een uitdraai van de standaad ST deden. Dit zouden ze sowieso doen vertelde Marco mij.

    Vandaag stond op het programma het rollen van de stock map en de koppeling vervangen.

    Om 9.30 uur had ik een mailtje met de uitdraai van de stock mapping.

    [​IMG]

    Niet verkeerd lijkt me zo. :rock:

    Even later kreeg ik nog een bericht dat ze nog 2 keer vaker hadden gerold en dat ze toen op 235PK uitkwamen. Toch vreemd, misschien dat het zaakje toen warmer was en dat rieëler is. Feit is dat er niks mankeerd aan de auto. Dat is wel fijn om te weten...;)
     
  18. Mooi,

    Ff foto van koplampen plaatsen! (Xenon zit er bij mij ook weer in)
    Nette uitdraai wel beetje "hobbelig" na 5000 rpm maar iig geen rare spikes.

    John
    Grey-ears
     
  19. #119 Norbert, Dec 18, 2012
    Last edited by a moderator: Dec 18, 2012
    Niek, ziet er mooi uit de uitdraai wat is er al aan de auto gedaan aan tuning de volgende dingen gebeuren nog:

    - JT downpipe 200 CPSI
    - Airtec intercooler
    - Andere inleg filter
    - Andere ECU cover ( dit geeft toch geen meer waarde aan tuning of...)
    - Chip op maat

    ik ben namelijk heel nieuwsgierig.
     
  20. Dit is serieus de eerste ST waarbij het vermogen blijft stijgen tot de begrenzer. Heel apart...
     

Share This Page