1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 110pk Motor syst. storing na tuning

Discussie in 'Performance' gestart door Rifai, 2 feb 2012.

  1. En je bent nu dus 560 euro armer voor niets? Begrijp ik dat goed?
    Wel mooi dat hij nu goed lijkt te rijden :)
     
  2. Rafai, Zij hebben bij mij ook 2 maanden geleden de EGR klep vervangen plus statisch regeneren. Zij zeiden toen dat alles goed is, 2 weken later ging dat gele onderhoudslamp en die rode noodloop lamp branden. toen ben ik weer teruggegaan. en Toen zeiden zij dat mijn roetfilter vervangen moet worden.
    Ik heb intussen al 2 keer mijn roetfilter laten vervangen, maar ik krijg een andere soort foutcode (P2453, verschildruksensor geeft onbetrouwbare meting blabla...).
    Welke fout code kreeg je bij het uitlezen
     
  3. Als je verschildruksensor niet goed functioneerd, denkt de motorregeling dat het roetfilter niet goed schoon is, terwijl dat wel het geval is, dus ik zou voor da tje weer een roetfilter vervangt daarmee beginnen.
    Daarna nogmaals statisch regenereren
     
  4. Wat ik mij dus bij deze afvraag is, of het indd aan de EGR heeft gelegen, ik heb mijn twijfels hierbij. Nu moet ik zeggen dat ik de dealer in Leeuwarden toch al niet hoog op mijn lijstje heb staan maar goed das een ander verhaal.

    Ben wel blij voor je dat het probleem nu opgelost is en dat ie weer heerlijk rijdt ondanks alle kosten.
    Nu op naar de tuner maar weer indd.
     
  5. Godsamme wat een geld Rifai! Je ligt nu voor op mijn BMW, eerlijk is eerlijk. Ik zou inderdaad eens lekker rijden zonder die tuning en kijken of alles nu een 2500 km goed blijft. (twee maanden is leuk, maar kilometers lijken me belangrijker...)
     
  6. klopt Rifai, rij minstens 1 maand mee voordat je gaat laten tunen.
     
  7. Ik heb mijn verschildruksensor vervangen (kost €130,-). Sindsdien heb ik nog geen storing melding gekregen. ik hoop dat het probleem is geweest.
     
  8. Nee, maak kilometers. dat schrijf ik nou net, een maand zegt niets, als je maar 300 km per maand rijdt. Dus maak tenminste 2500 km voor je gaat tunen.
     
  9. Iets te melden over je stroomvoorziening???
     
  10. Maak nou gewoon een draade van je snelle bolide aan, kun je alles (kosten) lekker in bijhouden! Die blauwe verdient het!
     
  11. Ik heb precies hetzelfde probleem ook na de chiptuning bij atm, is het helemaal opgelost nu?

    Begin me toch wel aardig zorgen te maken.
     
  12. Dat ging om mijn vorige auto...

    Dat was een egr die dicht bleef staan. Opzich gunstig alleen de computer snapte dat niet. De egr is toen vervangen.
     
  13. Bij mij bleek het een kapotte slang van turbo naar intercooler te zijn niks op ATM aan te merken. Ze hebben me verder top geholpen en niks aan hun toe te kennen.
     

Deel Deze Pagina