Rifai
Forumlid
Hallo Focusleden,
Ik heb afgelopen zaterdag mijn ford focus 1.6 tdci 109 pk (maart 2006) laten chiptunen
. Alleen geeft de auto nu een motor syst. storing in het display aan
. Als ik de auto start lijkt hij geen vol vermogen te hebben (noodloop??). Het typische is dat als ik het contact terug uit zet en vervolgens weer aan dan is de melding weg en heb ik wel volvermogen. Zaterdag gelijk ford-assistance (ANWB) erbij gehaald. Deze konden geen foutcodes vinden ondanks hij het gewoon in het display van de auto zag staan. Volgens hem kon ik er wel gewoon mee rijden, maar ik moest wel even langs de dealer.
Hier op het forum heb ik iemand met het zelfde probleem gevonden (http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?p=1819974183#post1819974183) en in een pb-gevraagd naar zijn oplossing. Hij zegt dat hij uiteindelijk door de dealer de auto heeft laten uitlezen en de storing laten wissen. Op vragen wat de dealer verder nog heeft gedaan, tuning verwijderd of de computer van compleet nieuwe software voorzien, en of het probleem daarme voorgoed is verdwenen heeft hij tot nu toe niet gereageerd.
Ik ben dinsdag even langs de dealer in Enschede geweest (woon zelf in leeuwarden maar had nog geen tijd gehad om mn auto daar neer te zetten), maar zij konden het probleem niet localiseren. Wel hebben ze alle storingen gewist.
Echter sinds woensdag brand nu ook het motorstoringslampje (dat gele motorblokje) na voor de tweede keer op contact zetten. Uiteraard ben ik gisteren terug gegaan naar de tuner. Hij heeft de tuning opnieuw herschreven maar de storing blijft. Ook na terugzetten van de originele software. Echter verdween wel het motorstoringslampje (dat gele motorblokje). Hij dacht dat het misschien aan de sleutel of de immobilizer lag, omdat het probleem alleen voordoet als de sleutel voor het eerst in het contact wordt gestopt en op conctact wordt gedraaid.
Ik ben gister eerst maar naar huis gegaan omdat het wel weer lang genoegd begon te duren. Thuisgekomen gelijk even de andere sleutel geprobeerd. De melding: MOTOR SYST. STORING verscheen weer in het display. Volgens mij ligt het dus niet aan de sleutels of de immobilizer. Als dit een storing geeft dan gaat daar een apart lampje voor branden en die blijft gewoon uit. Nog even met de auto gereden. Op de terugweg ging direct na het starten (na voor de tweede keer op contact zetten) het motorstoringslampje branden (het gele motorblokje). Deze verschijnt nu elke keer na het starten en gaat niet meer weg.
Vandaag maar weer met de tuner gebeld. Die vraagt of ik volgende week woensdag mijn auto een dagje kan latenstaan, zodat hij er weer mee aan de slag kan. Verder vroeg hij nog of ik vanavond de accu 5 min los kon halen en weer aansluiten. (Mogelijk dat dat de storingen wist?!)
Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt? Of deze storingsmelding kennnen? Of mogelijk weten in welke richten de oorzaak of oplossing gezocht moet worden?
Ter info: De auto heeft twee weken geleden net een grote beurt gehad (120K) en daarbij is ook het roetfilter, het additief en een sensor vervangen. Zelfs de tuner zei, toen de auto op de rollenbank stond, dat de motor wel in goede conditie verkeerde. Totaal geen roet. Dus volgens mij is de auto motorisch wel goed.
Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt.
Ik heb afgelopen zaterdag mijn ford focus 1.6 tdci 109 pk (maart 2006) laten chiptunen
. Alleen geeft de auto nu een motor syst. storing in het display aan
. Als ik de auto start lijkt hij geen vol vermogen te hebben (noodloop??). Het typische is dat als ik het contact terug uit zet en vervolgens weer aan dan is de melding weg en heb ik wel volvermogen. Zaterdag gelijk ford-assistance (ANWB) erbij gehaald. Deze konden geen foutcodes vinden ondanks hij het gewoon in het display van de auto zag staan. Volgens hem kon ik er wel gewoon mee rijden, maar ik moest wel even langs de dealer.Hier op het forum heb ik iemand met het zelfde probleem gevonden (http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?p=1819974183#post1819974183) en in een pb-gevraagd naar zijn oplossing. Hij zegt dat hij uiteindelijk door de dealer de auto heeft laten uitlezen en de storing laten wissen. Op vragen wat de dealer verder nog heeft gedaan, tuning verwijderd of de computer van compleet nieuwe software voorzien, en of het probleem daarme voorgoed is verdwenen heeft hij tot nu toe niet gereageerd.
Ik ben dinsdag even langs de dealer in Enschede geweest (woon zelf in leeuwarden maar had nog geen tijd gehad om mn auto daar neer te zetten), maar zij konden het probleem niet localiseren. Wel hebben ze alle storingen gewist.
Echter sinds woensdag brand nu ook het motorstoringslampje (dat gele motorblokje) na voor de tweede keer op contact zetten. Uiteraard ben ik gisteren terug gegaan naar de tuner. Hij heeft de tuning opnieuw herschreven maar de storing blijft. Ook na terugzetten van de originele software. Echter verdween wel het motorstoringslampje (dat gele motorblokje). Hij dacht dat het misschien aan de sleutel of de immobilizer lag, omdat het probleem alleen voordoet als de sleutel voor het eerst in het contact wordt gestopt en op conctact wordt gedraaid.
Ik ben gister eerst maar naar huis gegaan omdat het wel weer lang genoegd begon te duren. Thuisgekomen gelijk even de andere sleutel geprobeerd. De melding: MOTOR SYST. STORING verscheen weer in het display. Volgens mij ligt het dus niet aan de sleutels of de immobilizer. Als dit een storing geeft dan gaat daar een apart lampje voor branden en die blijft gewoon uit. Nog even met de auto gereden. Op de terugweg ging direct na het starten (na voor de tweede keer op contact zetten) het motorstoringslampje branden (het gele motorblokje). Deze verschijnt nu elke keer na het starten en gaat niet meer weg.
Vandaag maar weer met de tuner gebeld. Die vraagt of ik volgende week woensdag mijn auto een dagje kan latenstaan, zodat hij er weer mee aan de slag kan. Verder vroeg hij nog of ik vanavond de accu 5 min los kon halen en weer aansluiten. (Mogelijk dat dat de storingen wist?!)
Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt? Of deze storingsmelding kennnen? Of mogelijk weten in welke richten de oorzaak of oplossing gezocht moet worden?
Ter info: De auto heeft twee weken geleden net een grote beurt gehad (120K) en daarbij is ook het roetfilter, het additief en een sensor vervangen. Zelfs de tuner zei, toen de auto op de rollenbank stond, dat de motor wel in goede conditie verkeerde. Totaal geen roet. Dus volgens mij is de auto motorisch wel goed.
Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt.