@Bertus 7 De foto in jouw bericht is een screenshot van een advertentie van een b-max bij een zeker 'autobedrijf', juist? Dan weten we in ieder geval dat je bij dit 'autobedrijf' dus (tenzij nu nieuwe riemen en juiste olie) NOOIT een EcoBoost of een PureTech van Stellantis moet kopen Ofwel ze hebben zelf Kroon 5w30 erin gegooid, of ze hebben een kat in de zak gekocht, zonder zelf enig verstand van zaken te hebben, en verkopen hem zo doodleuk door Niet gehinderd door enige kennis, met deze foto erbij. Verkeerde olie bij 96.178km, staat nu te koop met 102.099km. B*sch Car Service. G**gle is je grootste vriend. Arme koper als deze auto geen nieuwe distributieriem, olieriem en juiste olie heeft gekregen voor verkoop...
Hij is van 2014 dus zou je hem kopen moeten er eerst 2 nieuwe riemen in,als een koper daarvan op de hoogte is.
De klopsensor is niet heilig en kan slecht bijregelen tot de gelimiteerde grenzen van de ECU én het is geen garantie dat het mengsel niet meer zal detoneren. Zaken als roet/vervuiling, LSPI en vuile benzine kan de ECU simpelweg niet oplossen door de ontsteking terug te schroeven.
@Dennis182 klopsensor is perfect wat het gaat om benzine Maar die zorgt wel voor dat je op 95 of 102 juiste verbranding hebt, door de ontstekkingtijd aan te passen. Daar gaat het me allemaal om. Vuile benzine bestaat niet echt in europa, De rede dat je ook geen benzinefilters meer met onderhoud moet vervangen. Al is het nu wel met ethanol dat het toch benzine kan aanzuigen Bij diesel wel ivm je dan ook water kan aftappen ivm die onderaan de filter kan verzamelen. Als de klopsensor tot zijn maximale heeft bijgeregeld van wat de ecu toelaat. en het is er nog steeds dan krijg je juist motor storing. Zoals bij thp blokken. p1385 overslande ontstekking op meerdere cilinders. dit door LSPI, dit is gevolg van vervuilde kleppen. LSPI, dat komt vooral door nagloeien van deeltjes in de motor. spuit je benzine in dan ontbrand dit door deze vuildeeltjes. Door de juiste olie te gebruiken waar de additieven in zit die het tegen gaan, verminder je dit het meest. Ivm de tuner op 102octaan bezig is geweest en daar hem op afstelt. Dat is dus samen gegaan met het géén waar de klopsensor op werkt. Gevolg dat dus terug gaan naar 95 de klopsensor zijn werk doet. maar ecu motor niet juist meer kan terugschroeven
@desriger Ja, de vraag is alleen of dealer zelf dit kan zien. Want dat is niet altijd zo. Je moet het zien als je bestand download/kopieert. Als klaar is wordt controle gedaan naar bestand. Hash nummer heet dat uit me hoofd. Verander je iets aan bestand is deze hash nummer al weer anders. Op die manier kan je dus zien of bestand goed gedownload is. Of in geval orgineel bestand van dealer is. Enkele motoren zoals de 1.6 ecoboost. Is mogelijk om van 150 naar 182pk orginele software te gaan. Bij software update wordt grappig genoeg de 182pk versie geupdate.l naar de nieuwste 182pk versie software. Echter daar is het dan wel ander bestandsnaam om het zo ff te noemen
Zover nog geen nieuws, deze week krijg ik hoogstwaarschijnlijk weer wat te horen, en wil ik ook weten wanneer het onderzoek plaats gaat vinden. Hopelijk komt er dan ook wat meer gang in zaak en kunnen we verder. Wat er dan ook uit dat onderzoek van de onafhankelijk expert gaat komen. Kreeg een aanbieding van Ford NL dat zij ong 10 procent willen meebetalen, ...er zat wel de voorwaarde aan dat ik dan wel een nieuw blok zou laten plaatsen a 14k, en dat anders de aanbieding niet op zou gaan....pffff...Dealer gaf aan dat de auto na reparatie 13k waard zou zijn...zucht....
Kortom, wat je er nu in gaat steken krijg je nooit meer terug. Dan moet je de auto eigenlijk op rijden wil het de moeite waard zijn.
Ja klopt, die 14k voor een nieuw blok ga ik zowiezo niet doen...maar op dit moment is ie 4k waard dat verlies ga ik er niet op nemen, dan maar een eind oprijden of toch van de hand doen. Reviseren heb ik bedragen voorbij zien komen van 6k das nog altijd goedkoper dan wat ik met gaan betalen voor een omruilblok (om en nabij de 8000) Ja Martijn, ik schrok me eerlijk gezegd kapot...zo niet fair deze aanbieding. Maar goed op internet staan ze bij een dealer ook voor 21 a 22k met iets meer km'ers en een jaartje jonger...dan moet ik hem particulier van de hand doen..ben ik persoonlijk geen voorstander van. rond de 18 had ik er idd wel voor willen hebben ja...
Nieuw blok met een jaar garantie, en een waarde indicatie van die prijs dan zou ik er nog eens over nadenken, en zou ik hem ook houden verwacht ik ...
Klopt Y1DA is motorcode als ik me niet vergis...DTS in lopik schijnt ook ervaring met de 1.5 eb te hebben, en TSC de Betuwe ook dus er zijn nog opties
Denk dat de 4 pitter ook wel voorin past Al alleen wat meer werk zijn om alles over te zetten zodat het ook werkt
Mijn Focus station MK4 bj. oktober 2019 1.0 125PK 75k op de teller en goed aangekleed qua opties is voor 16,5K ingeruild op de Kuga. Een focus zelfde opties, bj en kilometerstand maar met automaat en 182pk wou een handelaar in Staphorst 27K voor hebben.
Tja een dealer denk er ook anders over, inruil met kapotte motor meteen door naar de handel,die geven er weinig voor. En zelf repareren dan komt er ook die 8000 bovenop en dan is ie te duur voor de showroom want dan moet er ook nog eens garantie op gegeven worden. lastig parket.