1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Modules uitlezen en instellingen aanpassen met een ELM327 interface.

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door JW, 15 apr 2012.

  1. Ook ik heb hem binnen gekregen. Straks de MacBook eraan, eens zien wat er te zien is.

    Dit heb ik ook op mijn Focus 2 Fase 1. Als ik de rem indruk komt er een moment dat je een soort "klik" voelt. Alsof de rem vast gegrepen wordt. De auto blijft dan vrolijk stil staan.
     
  2. simpel
    [​IMG]
    onderaan druk je elke keer op read from gem (of als je iets anders uit leest staat daar ook iets anders)
    als je dat hebt gedaan dan doe druk je op save configuration
    op dat moment sla je de gegevens op de computer op
    programma werkt per blad dus bij elke pagina moet je read doen

    als je iets gewijzigd heb dan druk je simpel op write to gem
    of write to hec als je in de instrumentenpaneel zit

    waar je gem en hec kunt kiezen zie je boven aan staan welke can-systeem is
    dus ene rij moet je op stand 1 hebben en de andere rij op stand 2
    tevens staat rechtsboven aan setupelm327 for ms-can bus
    deze zul je op moeten drukken bij de eerste keer

    mooie is dat je eigenlijk niks fout kunt doen
    als iets niet lukt of niet mogelijk is dan geeft hij dit dus ook aan
    als ik op de fase 1 dds activeer dan geeft hij een storingmelding
    als ik op de fase 2 dit doet dan lukt het wel zonder probleem
     
  3. Super bedankt voor je reactie!
    Ik ga hem vrijdag aanpassen en daarna spelen haha.
    Ik een een fofo type 2 fase 2 uit 2008, dus kan behoorlijk wat functies activeren volgens mij.
     
  4. overal waar je level2 ziet staan geldt dus voor jouw auto
    dit ivm sommige functies geactiveerd worden met de zelfde regel
    echter op oude focus andere functie hebben
    je ziet dan

    epb (level1)/ hill hold asist (level2/3)
    bijvoorbeeld
    ene is het een electrische parkeerrem
    andere hill hold assist

    gekke is dat ik level 1 zou moeten hebben maar wel succevol hill hold assist in display krijg te zien
    moet nog een keer testen of dit echt werkt of niet
     
  5. @Stephan296: antwoord staat in dit topic, ik heb het namelijk ook al eens gevraagd. Staat elke keer onderaan je scherm > "save configuration"
     
  6. voor mensen die dds hebben geactiveerd
    [​IMG]
    message- check tire pressure
    berijder heeft/had het over een verlies van 20psi(1.38bar) toen hij deed meten, bleek door schroef te komen
     
  7. Ik heb ook het actuele brandstof verbruik werkend gekregen dankzij deze top handleiding van JW waarvoor dank. Het viel me echter op dat de boordcomputer bij stilstand altijd 1.8 L/H weergeeft. Als de motor koud is blijft dit langer staan - als de motor warm is wisselt dit af met 0.0 L/H maar nooit een andere waarde. Het lijkt me dat dit niet helemaal klopt.

    Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen en eventueel worden opgelost?

    Alvast bedankt!

    Gr.

    Wouter
     
  8. Actueel brandstofverbruik is ook niets meer dan een ruwe schatting. Waardes (softwarematig) uitlezen is nooit exact.
     
  9. Dat is zeker waar, maar zouden er niet wat meer waarden weergegeven moeten worden e.g. ook 0.9 L/H ofzo iets in plaats van alleen 1.8 L/H en 0.0 L/H?
     
  10. Denk dat dat de reden is dat Ford het actuele verbuik vanuit de fabriek niet weergeeft...
     
  11. Bij mij is het ook zo - de waarde wisselt tussen 1.8 l/h en 0.0 l/h. Ik denk dat dit normaal is. Misschien is het anders bij Focus 2 Fase 2 tellers... of heb je het op een Fase 2 geprobeerd?
     
  12. Bij een Fase 1, volgens mij hoef je dit bij een Fase 2 niet aan te zetten? - interessant om te lezen dat bij jou hetzelfde gebeurd. In de post van JW stond ook een foto met 1.8 L/H maar hij schrijft later dat er bij een warme motor 0.9 L/H wordt weergegeven. Ben benieuwd wat anderen voor een weergave hebben.

    Gr,

    Wouter
     
  13. ik heb een fase 2 diesel (standaard wordt dit weergegeven) en geeft bij stationair altijd 0.8/0.9 ltr aan.
     
  14. Hoe nauwkeurig hij is ligt veel aan de software. Bij benzine gaat hij vanuit dat brandstofdruk gelijk blijft dus ongeveer 3 bar constant. Nu weet hij ook hoe lang de injector inspuit en hoe vaak. Zo komt onder de streep een waarde wat ongeveer toch heel goed klopt.

    Tevens berekening wordt ook maar om de halve/hele wonden vaak gedaan.

    Bij diesel.meer hij zijn eigen druk waardoor je eigenlijk nog nauwkeuriger is.
    Dit ivm bij benzine de pomp verkeerd kan zijn wat het gevolg heeft dat druk te laag is
     
  15. Bij mijn fase 1 is het ook vaak dat bij stationair draaien de waarde wisseld tussen 1.8 en 0.0 L/H. Ik heb wel gemerkt dat dit bij een volledig warme motor een stuk minder is en ook waardes van 0.8 en 0.9 l/H in het scherm worden weergegeven.
     
  16. Ff een vraagje wat betekend dit: REVERSING SOUND ACTIVATION.
    Ik kom dit in dit forum tegen als functie die je kunt activeren.
     
  17. Als je dit heb geactiveerd krijg je een piepsignaal vanuit de teller als de auto in de achteruit versnelling wordt gezet. Voor zover ik weet werkt dit alleen bij de fase 2. Leuk maar je hebt er eigenlijk niets aan.
     
  18. Functie wordt denk standaard gedaan door de parkeerhulp, zo weet je dat hij in zijn achterruit staat en dat parkeerhulp werkt, dus geen storing heeft
     
  19. Whoehoe, mijn ELM327 is ook eindelijk binnen. Nu even wachten tot de vriendin met het netbookje thuis is dan kunnen we hem gaan testen en daarna ombouwen...
     
  20. Helaas krijg ik met Movi en Movi Pro (demo) een probleem met de verbinding. Sterker nog ik krijg helemaal geen verbinding.
     

Deel Deze Pagina