1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sbro.nl, 27 jul 2011.

  1. Kaz, ik had dezelfde onderdelen ook al eerder genoemd als boosdoener. Als ik het nog precieser zou moeten zeggen dan zou ik de boost control valve noemen.

    Als ik Simon zo hoor, dan lijkt het erop dat zijn turbo meter op het dashboard maar tot halverwege gaat als hij gas geeft. Terwijl het eignelijk tot het 3e streepje zou moeten zijn. Misschien dat Simon dit kan bevestigen?

    Ik ben benieuwd of het inderdaad met die TSB opgelsot is, anders maar eens zo;n nieuwe BCV proberen. Kost iets van 3 of 4 tientjes. Die is trouwens ook al gemodificeerd, met metalen aansluitingen ipv kunststof.
     
  2. #122 Sbro.nl, 19 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2011
    Dat heb je helemaal goed, het wijzertje komt net niet op het 2de streepje

    [​IMG]
    [​IMG]


    dus eigenlijk haalt die de 0.9bar niet eens:(
    IK hoop dat de monteurs hier bij de Ford garage voldoende kennis in huis hebben om dit te kunnen oplossen want daar heb ik zo m'n twijfels over namelijk.
    Maar ik heb nog een vol jaar garantie en vind gewoon dat het opgelost moet worden.
    Zoals FastForward al zei, ik rij nu met :st: prestaties rond in een :rs: jasje
     
  3. Heb vrijwel geen verstand van hoeveel bar de turbo van een rs moet zijn..
    Wat ik wel weet ik dat van mn oude renault 5 gt turbo standaard 0,6 was..
    Als ik dit zo lees dat de druk niet eens de 0,9 haalt, lijkt me dit te weinig voor een rs?
     
  4. Ik had ook wat boost problemen een tijdje terug, en montage van een nieuwe solenoid, of boost control valve, heeft goed gewerkt. Ding kost 5 tientjes voor een ST. Maar als je actuator (die door de solenoid wordt aangestuurd) het probleem is helpt het niet.

    Ik hoop voor je dat het snel wordt opgelost!
     
  5. Als je de volgende link leest zie je het volgende staan:

    http://www.netcarshow.com/ford/2009-focus_rs/

    Daar staat dit in de tekst mbt de verschillen tussen de ST en de RS:

    However, the most obvious changes are the new intake system, exhaust manifold and turbocharger. The larger Borg Warner K16 turbo fitted to Ford Focus RS offers a maximum steady state boost pressure of 1.4 bar - double that of Focus ST's 0.7 bar - to generate the car's 35 per cent power increase.

    Dus 0.9 is ook volgens deze info veelste weinig.
     
  6. @ Simon: zoals afgesproken heb ik vanmorgen even gekeken hoever de turbodruk bij mijn RS oploopt. Deze staat maximaal iets voor het 3e streepje, dus ik schat zo'n 1.3 bar. Ik weet zeker dat ik de CJ-update er op heb staan, ik was er namelijk zelf bij toen ze dit deden. Overigens kan ik me niet meer herinneren hoeveel druk de turbo opbouwde voor deze update.
    Ik blijf dit verhaal in ieder geval volgen!
     
  7. Bedankt voor jullie feedback,

    @Kevin, zoals je hier boven al kon lezen haal ik de 0.9 niet eens, ik blijf voor het 2de streepje, (zie foto in m'n vorige bericht).

    @Kaz, ik moet nu eerst afwachten of de onderdelen die de garage erin wil zetten gaan helpen, zoniet dan zal ik ze zeker op de hoogte brengen van de evt selenoid problemen.
    Al blijft het vreemd dat ik een monteur moet gaan vertellen wat die moet doen.

    @Eric en Wouter, dat de turbo-druk veels te laag is me nu na alle feedback van jullie geheeld duidelijk, nu moet ik de monteurs er nog van overtuigen, ik zit er iig bovenop en gaat vast goed komen
     
  8. Dit is inderdaad wel vreemd dat je een monteur dat moet uitleggen..
    Maarja komt vast wel weer goed.!
    Weet dat ik mn oude renault 5 gtt de turbodruk kon opschroeven met 0,3 bar zonder enige aanpassingen aan het blok(je)
    Met een resultaat van +/- +30pk
     
  9. Dat had ik idd ook begrepen per 0.1 bar zo'n 10pk extra, dan klopt het wel dat ik tijdens de test maar 260/265pk had, ik heb namelijk ook 0.4bar tekort.
     
  10. Zo wat een verhaal van de:rs: maar dat zal toch wel weer goed komen .
    Heb je nog wat met led verlichting gedaan :cool:
     
  11. Aangezien de vorige velgen die ik uitgezocht had pas medio november leverbaar waren heb ik gisteren wat anders uitgezocht.

    Het zijn BBS velgen geworden type CS-BS 17''
    Er komen Vredestein Wintrac Xtreme225/50 R17 H

    [​IMG]

    Zo komt het er ongeveer uit te zien
    Plaatje kun je hier maken voor elk type auto en dan met printscreen opslaan:
    http://continl001.mx-live.com/default.aspx

    [​IMG]
     
  12. Ik heb in de hele auto waar mogelijk de normale verlichting vervangen voor led verlichting, is erg mooi geworden moet ik zeggen, straalt toch meer luxe uit.:thumbs:
     
  13. [​IMG]

    Ik vind deze veel mooier! Goeie keuze :thumbs:

    En succes met het vermogensprobleem, ik blijf het volgen.
    Soms duurt het even voor je iemand vindt die je vertrouwen waar kan maken,
    en die dan ook echt met je meedenkt, maar dan komt het zeker goed!

    (ik heb eindelijk een garage gevonden waar de monteurs kennis en ervaring hebben, én een luisterend oor. De meeste klappen helemaal dicht als je als klant meedenkt of suggesties geeft, waar ik nu ben zoeken ze dan juist even extra :dance:)
     
  14. zo.. ff de tijd gevonden om ook even een paar foto's te laten zien van mijn kant:
    Autoweek in gesprek met de trotse eigenaar
    [​IMG]


    1 van de 5!! spanbanden waar de :rs: mee vastgezet werd
    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]
     
  15. Hey gerard bedankt, is een mooie aanvulling op de foto's die ik al geplaatst heb:thumbs:

    Zitten de tweeters er al in?
     
  16. @searche,

    Ja deze zijn ook mooi alleen zijn ze niet zwart wat ik wel graag wilde.
    Maar gaat vast en zeker super staan al is het maar 17''
     

  17. graag gedaan.:lol:

    nee, nog geen tijd gehad en moet me toch ff inlezen voordat ik de deurpanelen eraf haal. (moet geen 3 dagen plan worden :schater:)
     
  18. gaat hetzelfde als de voordeurenpanelen............moet je lukken:thumbs:
     
  19. Net ff gecheckt ik heb dus het oude type nog, de gladde versie zeg maar.
    Zou dit het probleem zijn, kan het me haast niet voorstellen namelijk.

    Verder heb ik nog gekeken of ik een losse slang kon vind oid maar kan niks vinden, waar zou ik de Dumpvale of Selenoid kunnen vinden btw in de motorruimte? misschien staat er productie datum op zodat ik kan zien of die evt al eens vervangen is.
     
  20. Ik ga er even vanuit dat de RS2 dezelfde lay-out heeft in de motorruimte:
    De boost solenoid zit aan de rechter-achterkant van het blok. Om erbij te kunnen moet je óf via de onderkant (bodembeschermingsplaat moet ook even los), of anders via de wielkast (maar das echt vrij lastig). Er staat een productiedatum op, maar daarvoor heb je zo ongeveer een vergrootglas nodig, dus dan moet 'ie misschien wel even gedemonteerd worden.
     

Deel Deze Pagina