1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sbro.nl, 27 jul 2011.

  1. Daar sta ik toch wel ff van te kijken!. Meer als 40 pk verschil, dat is wel heel erg veel. Bij de handgemaakte blokken van de Nissan GTR zit per blok ook heel veel verschil. Maar nu mag je toch wel iets meer verwachten denk ik. Hopelijk kan je dealer veel betekenen!;)
     
  2. Dit is idd het omgerekende vermogen voor zover ik het allemaal begrepen heb.
    Dat er iets anders aan de hand kon zijn waarbij geen lampje gaat branden heb ik de monteur ook verteld, maar ja hij bleef deze uitkomst maar heel normaal vinden.
    Hij komt idd nooit boven de 0.9bar dus dat zou wel een hoop verklaren met het geleverde vermogen wat die nu geeft.
    Een uitdraai van de Turbo druk kon die niet geven omdat hij dat niet uit kon lezen, op de foto zie je welke gegevens hij wel kon zien.

    [​IMG]

    Ik wacht morgen af of die er wat aan gedaan heeft, wordt vervolgd....
     
  3. 262pk is niet normaal!! Er mag een afwijking van pakweg 5% inzitten. Echter 99% van de Rssen hebben met CJ tussen de 300 em 320 pk. Koppel is bij allemaal hoger dan Ford aangeeft.
    In Venraij zitten inderdaad een paar liefhebbers. Misschien dat die je verder kunnen helpen als je er met jou auto niet uitkomt.

    Het nadeel van een RS vindt ik altijd dat er geen onderdelen in magazijnen op voorraad liggen. Een dealer kan dus niet even proberen om een onderdeel te vervangen. En als iets besteld is dan kan het ook niet meer terug.

    Ik zal bij die van mij even meten hoeveel boost ik heb. Zal een dezer dagen zijn.
     
  4. Mooi verslag, maar wat een domper(s) zeg!!! echt balen:nocheer: Maar hoe kom je precies in autoweek (met welke rubriek)?
     
  5. De garage belde daarnet, de motorsteun is vervangen:cheer:
    Mooi snel dus.

    Het Turbo probleem is gemeld bij :ford: NL en die heeft er een update voor.
    Er moeten daar onderdelen voor besteld worden om het turbodruk probleem op te lossen, zodra die binnen zijn gaan ze d'r op, klinkt dus goed allemaal:thumbs:

    Vanmiddag haal ik de auto op en zal ik eens vragen welke nieuwe onderdelen erop komen.

    @Jens, Ik kreeg elke week een mail van de autoweek, in dit geval stond er dus een oproep in en daar heb ik op gereageerd.
     
  6. zoals Simon al aangaf was ik idd getuige van het brute geweld wat de :rs: losliet op de vermogensbank bij van Beek.
    ondanks dat het vermogen "maar" op 262 PK :shock: uitkwam was het zeer imposant om dat geweld in actie te zien.
    ik vond het leuk dat ik er bij mocht zijn en met jou en je vrouw kennis gemaakt te hebben.
    ik had geen idee toen ik wegreed dat jij daar met een probleem stond, want anders had ik zeker even gebleven om jullie te vertellen waar de dichtsbijzijnde dealer was gevestigd. :oops:
    ik hoop dat alles bij elkaar het allemaal wel opgelost gaat worden en blijf dit natuurlijk ook wel volgen. succes ermee.



    Jens: wat ik begreep van de jongens van autoweek is dat er 3 dagen lang in totaal 21 auto's op de rollenbank zijn geweest.
    het zal dus wel een groot verslag worden en konden nog niet aangeven wanneer dit in hun blad zou komen.
    Simon zal als een van de eerste zijn die dit te horen krijgen en natuurlijk hier zal posten.
    Edit: zag dat Simon hier al op gereageerd had, sorry
     
  7. Ben zelf ook lid van de autoweek, en kan me herrineren dat er een oproep in stond. Daarin zochten ze niet getunde auto's en dan wilden ze kijken wat de fabrieksopgave is en dat vergelijken met een werkelijke meting. In dit geval hebben ze iets om over te schrijven;)
     
  8. Mooi, in ieder geval serieus werk van gemaakt. :thumbs:

    Ben benieuwd wat de onderdelen cq update dan is. Eerlijk gezegd nooit gehoord van een turbo probleem update.
     
  9. Nee, juist bedankt!!:thumbs: Ik begreep de uitleg van simon wel, maar die van jou is iets duidelijker. Maar het was zeker wel een gave ervaring, hè? Heb jij toevallig ook nog foto's of niet??

    @Simon: Wel fijn dat ze de motorsteun al vervangen hebben, en helemaal te gek dat ze TOCH iets doen aan die turbo!!!!:thumbs:
     
  10. @ Simon: als je wat meer info hebt van het "turbo-druk" probleem zou ik het fijn vinden als je dat even laat weten. Ik ben reuze benieuwd want ik heb nog nooit van een update hierover gehoord.
    Ik zal morgen eens kijken hoeveel druk mijn RS opbouwt.....
     
  11. @kevin,

    Zodra ik er meer van weet welke onderdelen enzo dan zal ik dat zeker melden, ben daar zelf ook wel benieuwd naar namelijk, belangrijkste is dat het opgelost wordt.
    Alleen jammer dat de :rs: nu erg onderuit ging voor de Autoweek, zal ze zeker nog ff een mail sturen dat er een technisch defect was waardoor het vermogen zover achter bleef en hopelijk vermelden ze dat er dan bij of mag ik miss wel een nieuwe meting laten doen.
     
  12. #112 FastForward, 18 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2011
    Ik neem aan dat een of ander ventiel vervangen gaat worden, anders de turbo als dat ook niet de oorzaak is.
    Maar de hele zaak heeft ook een goede kant, nl. dat je straks een nog snellere auto krijgt. Op dit moment ervaar je min of meer het prestatieniveau van een getunde :st:, waarbij ik denk dat je tegen die van mij nipt het onderspit delft.

    Trouwens max. 0,9 bar is duidelijk te weinig, dat heeft een standaard :st: al eventjes bij overboost, normaal moet je constant 1,4 en bij overboost 1,6 hebben. Die van mij heeft 1,1 constant (maar geen overboost meer).
    Bij hogere toeren zakt het dan geleidelijk af bij beiden.
     
  13. De :rs: staat weer op de oprit:thumbs:
    De kapotte Motor steun is vervangen voor een nieuw vers exemplaar.

    Nu het turbo probleem nog, daar moet onderdelen voor besteld worden zoals ik al gemeld had.
    Ik mocht ik het kader van bedrijfsgeheim:read: helaas geen kopie maken.:crying:
    Maar ik mocht het wel inzien.

    Er worden 2 slangen vervangen, een lange met een bijna haakse bocht en een wat kortere slang en ook gaan ze een verstevigde kunststof klep monteren.

    Geen idee waar precies maar blijkbaar zit er dus ergens een lek oid.
    Dit zou dus het probleem met de lage turbodruk moeten oplossen.

    De onderdelen worden niet eerder geleverd dan begin volgende week.

    Ik ben benieuwd of dit gaat helpen:whistle:
     
  14. De slang die ze gaan vervangen is inderdaad een bekend probleem. Deze trekt samen wanneer de boost erin komt.

    Wat heb je precies gezien....het orginele recall formulier?
     
  15. Gerard jij kon niet weten dat er een probleem was, ik wist het zelf nog niet eens, pas nadat jij weg was kwamen we er achter, maar het is al opgelost met de motorsteun:thumbs:
     
  16. Het was idd zo'n officieel formulier van een paar bladzijden en foto's van de onderdelen alleen die foto's waren niet echt duidelijk. Moest er ook een handtekening onder zetten voor de uitvoering daarvan.

    Is deze update bij jou ook al gedaan? of bij iemand anders dat je weet? en heeft het geholpen?
     
  17. #117 Johoo_NL, 18 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2011
    het probleem van die slang is niet het probleem wat jij hebt. Je merkt dat je plots vermogen mist.
    Dit is TSB 96/2009 melding. Je zou dan ook een verouderd type snowdeflector hebben.
    [​IMG]

    Ik ben benieuwd wat die verstevigde kunststof klep is. De dumpvale of boost solenoid....

    Dit is de verouderde snowshield.
    [​IMG]
    Dit is de nieuwe
    [​IMG]

    van welke maand/jaar is jou RS
     
  18. Mijn :rs: is van juli 2009 hier nog ff een foto van de motor, heb ik gisteren genomen

    [​IMG]

    Zoals je ziet zit hier de sneeuwbeschermer al op en ook met die ribbelslang vanaf het luchtfilter is niks mis.

    Die lange slang met die bocht kan die van/naar de intercoler zijn?

    Edit, ik zie nu dat eerst die kap er af moet om het te zien, geen idee dus of die sneeuw beschermer er al op zit, het giet hier nu behoorlijk dus kan het ook niet ff checken
     
  19. #119 Johoo_NL, 18 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2011
    De nieuwe snow shield zit erop vanaf productie 09.11.2009

    Hier ook veel regen.

    Ik denk trouwens dat dit de verstevigde kunststof klep is die ze bedoelen. is namelijk onderdeel van die TSB.
     
  20. Niet lachen dit! Als ik het zo lees zou ik in eerste instantie denken aan boost solenoid problemen. Misschien slangetje los, of de magneetklep zelf. Wordt de turbo-actuator ook gecheckt? MAF/MAP sensoren gecheckt? En alle slangen/buizen na de turbo even goed (laten) nalopen.

    Mijn ST leverde 269pk aan de wielen en dat werd omgerekend naar 298 engine pk's. Verhoeven had die omrekenfactor (verlies in aandrijflijn) in het eerste deel van de run gemeten. Het is dus geen algemene factor, maar specifiek voor de ST. Omdat ST en RS qua bak etc. redelijk op elkaar lijken (en mijne ook op RS wielen/banden staat) heb je misschien iets aan deze gegevens.
     

Deel Deze Pagina