1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 2 fase 2 Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sbro.nl, 27 jul 2011.

  1. #1 Sbro.nl, 27 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2015
    Welkom op mijn Ford Focus RS2 Topic.

    Sinds 16juli 2011 mag ik rijden in deze monster :focus2: uit 2009
    En om het allemaal een beetje overzichtelijk te houden heb ik jaaroverzichten gemaakt vanaf het moment dat ik erin rijd.

    *************************************************************************************
    Auto historie voordat de RS hier voor de deur kwam:


    1. Opel Kadett 1.2 >1989 Brandweer Rood (total loss) :oops:
    2. Opel Kadett 1.3 >1990 Beige/geel (technisch total los)
    3. Ford Escort 1.4 >1995 Donker grijs (total loss, geen voorrang gekregen)
    4. Ford Escort 1.4 > 1998 Mint groen
    5. Ford Focus 1.6 > 2003 Zilvergrijs
    6. Ford Focus 1.6 > 2005 Donker blauw
    7. Ford C-Max 2.0 sport 2011 Jeans blauw
    *************************************************************************************

    Jaaroverzicht 2011

    Januari:
    nog steeds lekker aan het sturen in de C-Max:cheer:
    Februari:
    Mijn zinnen gezet op de nieuwe Fiesta ST
    Maart:
    Nog steeds geen nieuws over de Fiesta ST:nocheer:
    April:
    C-Max is een fijne auto, maar wil nu echtwel een x iets anders na bijna 6jaar
    Mei:
    Naar een Mini cooper S gekeken......

    Juni:
    Me gaan verdiepen in de Focus RS, de zoektocht is begonnen....., hij moest sowieso Performance blue zijn

    Juli:
    Begin juli de eerste contacten gelegd met de Ford Garage in Purmerend waar de RS stond te glimmen in de showroom.

    9 Juli 2011, naar Purmerend gereden met de C-Mac om de RS voor het eerst in het echt te gaan bekijken, voelen, ruiken en te ervaren, ja ik was verkocht, na een stevige onderhandeling over de prijs, waarbij ik natuurlijk goed voor bereid mijn C-max voor een erg goede prijs verkocht aan de garage :lol: de knoop doorgehakt :rock:

    16Juli 2011, weer een rit naar Purmerend, nu samen met mijn vriendin Bianca, de laatste x in de C-Max sport 2.0L 16V gereden, de grote dag was aangebroken, eindelijk kon ik na een hele lange week wachten de RS mee naar Twente nemen :rock: >>KLIK<<

    De eerste keer gespot >>KLIK<<

    Augustus:
    Uitnodiging gekregen van het weekblad Autoweek voor een rollenbanktest in Den Haag >>KLIK<<
    Versterker inbouwen >>KLIK<<
    Clubsticker binnen en geplakt >>KLIK<
    Engelse achteruitrijlamp gemonteerd en J&R luchtfilter geplaatst >>KLIK<<
    Rollebanktest door Autoweek >>KLIK<< en dus ook gelijk het probleem met de Turbodruk :nocheer:
    Wintervelgen+banden >>KLIK<<
    Remklauwen voor spuiten >>KLIK<< totaal plaatje >>KLIK<<

    September:
    De eerste x gespot op autogespot.nl >>KLIK<<
    Achterremklauwen gespoten >>KLIK<<
    Ledjes geplaatst (make-up) en Clim-Airs gemonteerd >>KLIK<<
    Kofferbakverlichting >>KLIK<<

    Oktober:
    12oktober,
    eindelijk na ruim 2maanden is het turbo drukprobleem opgelost >>KLIK<< het is echter ondoenlijk om alle tussenliggende info hierover te vermelden, leesvoer voor de liefhebber vanaf hier >>KLIK<< ruim 500berichten over dit probleem :nocheer:
    Dyno-Run bij UT >>KLIK<<
    Wintervelgen gemonteerd >>KLIK<<

    November:
    Nieuwe Dyno run bij beek autoracing en auto week zal daar opnieuw bij aanwezig zijn >>KLIK<<
    Nieuwe dyno meting bij Beek autoracing >>KLIK<< en het bijbehoorende filmpje wat ik zelf gemaakt heb >>KLIK<<
    Mooie foto's van de RS >>KLIK<< >>KLIK<<

    December:
    Het unieke bouwnummer van de RS >>KLIK<< wil je het zelf ook voor je RS >>KLIK<< voor meer info
    Zwarte motorkaproosters en het unieke nummer geplaatst in de RS >>KLIK<< >>KLIK<<

    *************************************************************************************
    *************************************************************************************


    Jaaroverzicht 2012

    Januari:
    -Focusclubsticker op de spoilerlip en achterop de bumper >>KLIK<<
    -Defecte achteruitrijcamera (garantie) >>KLIK<< en opgelost pas in februari >>KLIK<<

    Februari:

    -Mijn RS in de Autoweek >>KLIK<< en het filmpje van Autoweek >>KLIK<<, filmpje wat ik zelf gemaakt heb van de 2de run vind je hier: >>KLIK<<

    Maart:
    -De velgen laten coaten in hoogglans zwart >>KLIK<< en het resultaat >>KLIK<<

    April:
    -
    Roest op de bumpergril, uiteindelijk bleek het niet onder de garantie te vallen, de kleine lettertjes zaten me weer tegen >>KLIK<<
    -Paasfotoshoot >>KLIK<<
    -Luchtfilter gereinigd en hoofdsteun achter aangepast >>KLIK<<
    -RS gelsticker geplaats op de inlaattube >>KLIK<<

    Mei:
    Stilte voor de storm :mrgreen:

    Juni:
    -Taxi rijden met de :rs: voor 3 studentes voor het examengala in Apeldoorn >>KLIK<<
    -De :rs: behandeld met de DAP, de eerste detailing is een feit >>KLIK<< Beadingfoto's >>KLIK<<
    -Roosters opnieuw laten spuiten >>KLIK<< en het resultaat >>KLIK<< en de (nieuwe) gel-logo's opnieuw geplaatst
    -60.000km beurt >>KLIK<<, er is een hoop over geschreven over dit onderwerp, positieve en negatieve dingen, de dealer is bij mij iig EXIT
    -folie geplakt op de mist en achteruitrij lichten >>KLIK<<
    -Mini antenne die ook groot kan zijn >>KLIK<<
    -Show & Go festival op zandvoort >>KLIK<<
    -Re-circ valve geplaatst >>KLIK<<

    Juli:
    -Vraag van K&N >>KLIK<< , het gaat door >>KLIK<< , de leenauto <<KLIK<<en >>KLIK<< , ophalen van de RS >>KLIK<< , aankomst van de rs bij de Tuv >>KLIK<<

    Augustus:
    -De RS is weer terug van de TUV keuring in Duitsland <<KLIK>> de foto's van de nieuwe filterkit incl montage >>KLIK<<
    -De nieuwe intercooler >>KLIK<<
    -Nieuwe kentekenhouders >>KLIK<<

    September:
    -Nieuwe verlichte pookknop >>KLIK<<
    -Wielen laten balanceren >>KLIK<<

    Oktober:
    -Dyno run bij Verhoeven in de Harskamp >>KLIK<< , de foto's >>KLIK<< incl de nieuwe slangen onder de motorkap

    November:
    -Projectie led lamp met fordlogo >>KLIK<<
    -Poetsbeurt van de binnenkant van de RS >>KLIK<<

    December:
    -Winterbanden er weer onder en een nieuwe update is binnen >>KLIK<<
    -Motorruimte verlichting >>KLIK<<

    *************************************************************************************
    *************************************************************************************


    Jaaroverzicht 2013

    Januari:

    -Inlet manifold custum made >>KLIK<<
    -Montage van de manifold en het eindresultaat + spatlappen >>KLIK<<

    Februari:
    -ELM software aanpassen >>KLIK<<
    -Filmpje met knallen/ploppen en steekvlammen >>KLIK<<

    Maart:
    -Goede wasbeurt voor de RS + mini update, Zwarte RS sticker in het RS logo >>KLIK<<
    -Schijtvogels en nog een mini update, ventieldopjes van de action >>KLIK<<
    -Tourrit west nederland >>KLIK<<

    April:

    -Motorkaplifters >>KLIK<<
    -Zomerwielen er weer onder en kleine fotoshoot >>KLIK<<
    -Wat krasjes verwijderen van de bumper >>KLIK<<
    -Filmpje van het uitlaatgeluid >>KLIK<<

    Mei:
    -
    Fotoshoot >>KLIK<<

    Juni:
    -RS gekaapt >>KLIK<<
    -75000KM >>KLIK<<

    Juli:
    -Automatisch inklappende spiegels + nieuwe boombox >>KLIK<<
    -Cosmo mist me >>KLIK<<

    Augustus:
    - Vakantie :cheer:

    September:
    -
    Ultralow >>KLIK<<
    -Kapotte dynamo >>KLIK<<
    -Het velgen verhaal >>KLIK<<

    Oktober:
    -Nieuw bumpergaas >>KLIK<< en het vervolg >>KLIK<<
    -Lekker gewassen >>KLIK<<
    -Wetlook >>KLIK<<
    -Gave plaat, black RS >>KLIK<<
    -Dashcam filmpje >>KLIK<<
    -Nieuwtjes voor de RS zijn binnen >>KLIK<<
    -Down en decat >>KLIK<<
    -Border-run en balanceren > garantie >>KLIK<<
    -Bijverwarming >>KLIK<<

    November:
    -:rs: logo's in de deur >>KLIK<<
    -RS on the wall >>KLIK<<
    -Plaatsen van de down en decat pipe >>KLIK<<
    -Blauwe Submarine verlichting >>KLIK<<
    -Verhoeven Tuning meeting + filmpje >>KLIK<<
    -Lekkage aandrijfas >>KLIK<<
    -Rode leds in de deur geplaatst >>KLIK<<
    -Gordelbeschermings hoezen >>KLIK<<

    December
    :
    -Wintervelgen + onderhoud en wat update binnen gekregen >>KLIK<<
    -Mist foto koplampen >>KLIK<<
    -NX radio update >>KLIK<<
    -Mini RSje erbij >>KLIK<< Meer over dit vind je hier >>KLIK<<

    ******************************************************


    Jaaroverzicht 2014

    Januari:
    Vuurwerkrestenmagneet >>KLIK<<
    Navigatie update >>KLIK<<

    Februari:
    Turboslangen, Selenoid en motorsteun update >>KLIK<<
    Catback uit laat deel vervangen voor een RVS 3'' mongoose incl filmpje >>KLIK<<
    Interieur foto >>KLIK<<

    Maart:
    Winnende Contest foto + prijs >>KLIK<<
    Zomer velgen er weer onder, LED achteruitrij lamp en fotoshoot >>KLIK<<
    Pakking van de downpipe eruit geblazen >>KLIK<<
    Border-run in Zeeland >>KLIK<< en de film >>KLIK<<

    April:
    Toch weer probleempjes met boutjes van de downpipe, nu vastgezet met NordLock ringen >>KLIK<<

    Mei:
    Benzine pomp vervangen >>KLIK<<
    Custom made tuning bij Verhoeven >>KLIK<<
    De grafiek verwerkt in een foto >>KLIK<<
    Benzinepomp probleem gefixt >>KLIK<<

    Juni:
    K&N luchtfilter gereinigd >>KLIK<< en weer in de olie >>KLIK<< en weer op zijn vertrouwde plekje>>KLIK<<

    Juli/Augustus
    VAKANTIE

    September:
    Nurburgring Duitsland met Autogespot.nl >>KLIK<<

    Oktober:
    Wagenpark weer gewassen + coating/waxen >>KLIK<<

    Zo, iedereen kan weer vinden wat die zoekt, ik zelf ook :cheer:



    Hier nog wat algemene info over de RS toen die uit kwam in het voorjaar van 2009

    FOCUS RS:

    DE ULTIEME PERFORMANCE CAR VAN FORD
    (van dat moment)
    • Puur RS-vermogen: 300 pk en 440Nm maximumkoppel
    • Ford Europa’s snelste productiemodel ooit – 0-100 km/u binnen 6 seconden, topsnelheid beoogd op minstens 260 km/u
    • Quaife Automatic Torque Biasing limited-slip differentieel
    • ‘RevoKnuckle’-voorwielophanging voor nauwkeurige handling en gegarandeerde tractie
    • Spectaculaire kleur ‘Ultimate Green’ gaat in productie
    • Prestatiegericht design

    De legendarische, sportieve Ford RS is terug en is nu sneller dan ooit. Dit is het snelste productiemodel dat Ford Europa ooit heeft gebouwd.

    Ford bevestigt voor de Focus RS een beoogde acceleratiesnelheid van 0-100 km/u binnen 6.0 seconden en een topsnelheid die minstens 260 km/u zal bedragen.
    Voor de ingenieurs van Team RS onder leiding van Jost Capito, Vehicle Line Director for Performance Vehicles bij Ford Europa, is dit slechts een deel van het verhaal. Capito: “Wij geloven dat de nieuwe Focus RS de opvattingen over voorwielaangedreven auto’s met een hoog prestatieniveau zal veranderen door de manier waarop hij vermogen vertaalt in precisie, rijeigenschappen, grip en prestatievermogen. Het is het snelste en meest indrukwekkende productiemodel dat Ford ooit heeft geproduceerd en toch is deze auto ook zeer geschikt voor alledaags gebruik.”

    Voordat de bijzondere nieuwe Focus RS in zijn definitieve gedaante begin 2009 op de markt komt, zal hij, na zijn debuut in Londen in juli, vertoond worden op de autosalon van Parijs van 2008.

    Het licht op groen
    Kopers van de Focus RS kunnen bij de marktintroductie uit drie carrosseriekleuren kiezen. De spectaculaire metallic groene kleur van de conceptversie die in London is geïntroduceerd wordt ook leverbaar op het productiemodel. Deze kleur is een moderne vertaling van het groen dat door Ford werd gebruikt in Le Mans in de jaren ’70 en is een weerspiegeling van de uitmonstering van de huidige Focus WRC auto´s. Om de voor de hand liggende overeenkomsten tussen de nieuwe Focus RS en de Focus RS WRC en, ook belangrijk, het universele partnerschap en de samenwerking met BP te benadrukken, zal deze nieuwe kleur ‘Ultimate Green’ gaan heten.

    De Focus RS zal ook verkrijgbaar zijn in ´Performance Blue´ en Frozen White´´ waarbij gekozen kan worden voor een op de carrosseriekleur afgestemd blauw of groen interieur. Bij alle drie de carrosseriekleuren kan ook gekozen worden voor een volledig zwartlederen interieur.

    Voor liefhebbers van sportieve auto´s zal deze nieuwe Focus RS een welkome aanvulling zijn. De nieuwe Focus RS is de tweede Focus die de benaming RS draagt en belooft een veelbelovend nieuw hoofdstuk te zijn in de 40-jarige geschiedenis van de Ford RS dat eind jaren zestig in Duitsland is begonnen en in 1970 in heel Europa aan populariteit won met de introductie van de Escort RS1600.

    Originele RS-uitstraling en styling
    Voordat de wielen ook nog maar één omwenteling hebben gemaakt, straalt de nieuwe Focus RS reeds de sportieve, ‘vervaarlijke’ uitstraling uit van een ware Ford RS. De duidelijk zichtbare stylingdetails zorgen voor een indrukwekkend uiterlijk en beloven een spectaculaire rijervaring.

    De Autosalon van Parijs geeft een voorproefje van de bedoelingen van het ontwerp voor een definitieve productieauto, maar omdat hij nog in ontwikkeling is, kunnen enkele laatste details nog veranderen voordat de werkelijke productie van start gaat.

    De geheel nieuwe voorbumper van de Focus RS is uitgerust met een diepe voorspoiler met een grote onderste grille in een verlengde ovalen vorm.
    Het stijlvolle ovaal, dat is afgewerkt in hoogglanzend zwart, is een weergave van het recente kinetic Design.
    De verchroomde, katachtige xenon-koplampen hebben een zwarte behuizing met een uniek designkenmerk. De voorkant is afgewerkt met een hoogglanzende zwarte strip aan de bovenkant van de motorkap en met geïntegreerde mistlampen in diepe behuizingen.

    De twee klassieke ventilatieopeningen op de motorkap vormen een verwijzing naar het vermogen van deze Focus en zorgen er tevens voor dat de motor op de temperatuur blijft.
    De Focus RS is voorzien van extra grote wielkasten vanwege de grotere spoorbreedte Achter de voorste wielkasten zijn driehoekige ventilatieopeningen met RS-logo aangebracht. De buitenspiegels met geïntegreerde richtingaanwijzers zijn afgewerkt in zwarte hoogglanslak.

    In de extra grote achterbumper is een grote venturi tunnel verwerkt, die in zwarte hoogglanslak is afgewerkt. Aan beide zijden van de venturitunnel bevinden zich indrukwekkende, verchroomde uitlaten die de auto een zelfbewuste uitstraling geven.

    De unieke, zwarte RS-achterspoiler doet sterk denken aan zowel de spoiler van de vroegere RS-modellen als die van de in de rallysport zo succesvolle Focus WRC waarop hij is geïnspireerd.

    “Het is van essentieel belang dat een Focus RS op een Focus lijkt en op een RS – hij moet volgens de RS-traditie bijzonder, opvallend en open zijn in zijn ontwerp, maar hij moet ook tegemoetkomen aan de moderne wensen van de Focus-klanten. Bovendien moet hij zowel een duidelijke vooruitgang laten zien ten opzichte van de Focus ST als duidelijke overeenkomsten vertonen met dit model,” zegt Stefan Lamm, Chief Exterior Designer, Ford Europa.

    Sportief interieur
    In de auto wordt het thema voortgezet door middel van een uniek en sportief interieur dat is ontworpen om klanten aan te spreken en onvervalste sportieve prestaties te combineren met een gevoel van stijl en kwaliteit.
    De cabine wordt overheerst door hoogwaardige, op maat gemaakte Recaro sportstoelen die speciaal zijn ontworpen en bekleed voor hoogwaardige steun zelfs wanneer er vol vuur gereden wordt. De stoelen zijn afgestemd op de kleuren van het exterieur met zwartleren accenten en ‘RS’- en ‘Recaro’-logo’s gestikt in de rugleuningen.

    Ook op andere plekken geven de kleuren een nieuwe sensatie aan het interieur van de Focus. Voortbouwend op het sportieve thema van het interieur van de Focus ST, wordt er in deze auto nog meer gebruikgemaakt van accenten die zijn afgestemd op de carrosseriekleur, details van geruwd aluminium en een in het oog springende sportieve styling. Zelfs de achterbank is gemodelleerd met hogere polstering aan de zijkanten en een afwerking van microvezel zodat deze lijkt op de voorstoelen en er zo een vierzitsauto wordt gecreëerd.

    Het interieur is afgewerkt met sportieve, doch stijlvolle materialen en RS logo´s. De zwarte hemelbekleding benadrukt het sportieve cockpit gevoel. De RS versnellingspookknop, het RS driespaaks stuurwiel en de aluminium pedalen herinneren de bestuurder er telkens aan dat dit geen standaard Focus is. De sportieve cabine van de Focus RS wordt bekroond door een extra instrumentenpaneel met drie meters, waaronder een voor de turbodruk. Deze is op ooghoogte van de bestuurder op de middenconsole geplaatst.

    Krachtig RS-hart
    Het hart van de nieuwe Focus RS is een speciaal ontwikkelde versie van de vijfcilinder Duratec 2.5-liter turbomotor. Het hoge prestatieniveau van deze nieuwe motor wordt verzorgd door een vermogen van maar liefst 300 pk en een koppel van meer dan 440 Nm. Dit zorgt voor een uitstekende verhouding tussen vermogen en gewicht.
    Zulke duidelijke verbeteringen zijn niet alleen maar het resultaat van een veranderd motorbeheersysteem en turbocompressor: beginnend met het Duratec 2.5-liter blok, hebben de technici van Ford RS unieke nokkenassen ontwikkeld, een verbeterde cilinderkop en -pakking, en een verbeterd inlaat- en spruitstuk voor de auto.

    Bovendien zijn er gedetailleerde metingen gedaan zodat de RS-liefhebber van een geluid kan genieten dat precies past bij de indrukwekkende prestaties van de Focus RS. Een speciaal afgestelde ‘sound symposer’ leidt bepaalde geluiden van het inlaatsysteem naar het compartiment van de inzittenden terwijl het RS uitlaatsysteem een bijzonder sportief en imposant geluid voortbrengt.

    Een tractie ‘Revo’-lutie
    Met Filmpje >>KLIK<<
    Van het begin tot het einde van de ontwikkeling van de Focus RS, is Capito en zijn team scherp gefocust op het creëren van uitstekende prestaties en tractie.
    Verschillende innovaties, ontwikkeld naar aanleiding van feedback van klanten op eerdere sportieve Ford-auto’s, hebben ervoor gezorgd dat de technici van de nieuwe Focus RS een auto met voorwielaandrijving konden blijven maken met een limited-slip differentieel terwijl er toch veeleisende doelen zijn behaald op het gebied van tractie, handelbaarheid en de besturing.

    Verder is de nieuwe Ford Focus RS uitgerust met een innovatieve voorwielophanging, ‘RevoKnuckle’ genaamd, speciaal ontworpen om instabiel stuurgedrag en andere stuurproblemen tot een minimum te beperken.

    ‘Torque steer’ – de invloed van koppel op het sturen in auto’s met voorwielaandrijving – kan zich voordoen bij krachtig versnellen, het nemen van bochten of het rijden op een ongelijk wegdek, als het koppel op de aangedreven wielen groter is dan de grip. Het wordt gekenmerkt door plotselinge reacties in de besturing.

    In de Focus RS werkt de RevoKnuckle samen met een Quaife automatisch limited-slip differentieel voor koppelcorrectie. De ingenieurs van het Ford Team RS hebben nauw samengewerkt met het Ford’s Advanced Research Centre in Aken om speciaal voor de sportieve Focus RS de RevoKnuckle-technologie te ontwikkelen. Deze staat de eenvoud van een traditionele McPherson veerpootopstelling toe, maar met geometrische instellingen die instabiel stuurgedrag en stuurproblemen vanwege het hoge koppel minimaliseren.

    “De Ford Focus is een uitstekende basis voor een sportieve auto – hij is wendbaar, heeft een hoge reactiesnelheid en is stabiel,” vertelt Capito. “We hebben lang nagedacht over hoe we deze kenmerken het best konden verbeteren voor een sportief model. Ons werk heeft duidelijk uitgewezen dat onze aanpak in het combineren van een fijn afgestelde RevoKnuckle met de Quaife-differentieel een ideale oplossing is voor een sportieve auto met voorwielaandrijving, zoals de Focus RS.
    “We hebben ook nog nagedacht over vierwielaandrijving, maar door deze elementen samen te voegen en af te stellen en te combineren met de expertise die Ford heeft in toonaangevend rijgedrag, geloven we dat we het gewicht van vierwielaandrijving van de auto hebben kunnen wegwerken en nog steeds een topevenwicht tussen grip, handelbaarheid en hebben kunnen leveren.

    “Het resultaat is een lichte auto die de juiste combinatie levert van grip en messcherpe controle, op een manier die niemand verwacht had van een voorwielaandrijving,” besluit Capito.
    Dynamisch, wendbaar en met een groot reactievermogen
    Een echte Focus RS zou de reputatie die de Focus heeft op het gebied van snel, precies rijgedrag moeten handhaven en zelfs verbeteren en de aanzienlijke inspanningen van de technici hebben ervoor gezorgd dat de Focus RS daar ook in is geslaagd. De ontwikkelingen op het gebied van de rijkwaliteit van de Focus RS zijn onder andere een 40 mm groter spoorbreedte, sterkere en langere aandrijfassen, verbeterde veren en dempers en een dikkere en langere stabilisatorstang achter. Bovendien is het stuursysteem zo afgesteld dat deze een scherper stuurrespons biedt en bijzonder precieze feedback.

    De remmen zijn ook verbeterd waardoor er effectiever gestopt kan worden op de weg of op het circuit. Grote remklauwen komen tevoorschijn achter de bijzondere 19″ wielen met 235/35 Continental banden die zijn voorzien van laag profiel.
    Voor de Focus RS is er ook een speciale versie van het Ford ESP-systeem ontwikkeld dat een sportieve rijstijl toestaat zonder dat het geactiveerd wordt. Intensieve arbeid om het rijgedrag van de auto te verbeteren, heeft ertoe geleid dat het ESP-systeem volledig kan worden gedeactiveerd. Dit zal met name worden gewaardeerd door ervaren bestuurders en wanneer er op een circuit wordt gereden.

    “We verbeteren alle kenmerken van het rijgedrag van de Focus RS zonder ESP, zodat we de natuurlijke reacties kunnen aanscherpen en niet het ESP-systeem nodig hebben om te helpen met het rijgedrag. In de Focus RS is ESP er puur voor de veiligheid,” legt Capito uit.

    Betrouwbaar en duurzaam
    Voor het creëren van de nieuwe Focus RS, moet het team van technici aan dezelfde strenge eisen voldoen op het gebied van duurzaamheid en betrouwbaarheid als voor de andere modellen van Ford.
    Ondanks de vele op maat gemaakte technische en stylingselementen, zal de Focus RS volledig worden geproduceerd op de grootste Focus productielijn in Saarlouis en geleverd worden met een standaardgarantie van Ford Europa.

    Bijzonder erfgoed

    Omdat hij een echte Ford RS is én lid van de Focus-familie, symboliseert de nieuwe Focus RS een belangrijk moment in het erfgoed van beide namen.
    Het is tien jaar geleden dat de Ford Focus voor het eerst aan de wereld getoond werd op de Motorshow van Genève in 1998 en daarmee effende hij de weg voor een serie Ford-modellen waarvan het uitzonderlijke ontwerp niet onderdeed voor het uitstekende rijgedrag.

    Sindsdien zijn er meer dan 5,4 miljoen exemplaren van de Ford Focus in Europa geproduceerd, waaronder in Rusland, en wordt de auto ook geproduceerd en verkocht in Noord-Amerika en Azië. De nieuwe Focus RS betekent ook de terugkeer van het beroemde, maar zeldzame Ford RS-logo dat voor het laatst werd gebruikt in de eerste generatie Focus RS in 2002 en dat een indrukwekkende geschiedenis heeft die 38 jaar teruggaat en onder andere de Fiesta, de Escort en de Sierra omvat.
    “RS is een uniek onderdeel van het sportieve erfgoed van Ford en de Focus heeft een belangrijke rol gespeeld in het behalen van de uitmuntende reputatie van Ford op het gebied van rijdynamiek. De vernieuwde Focus RS zal beiden omvatten en roemen: hij is een echte RS en een echte Focus en ik ben ervan overtuigd dat hij op geen van beide punten zal teleurstellen,” concludeert Capito


    FORD FOCUS RS - TECHNICAL SPECIFICATIONS

    ENGINE DATA
    Engine Type 2.5L 20 V DOHC RS
    Displacement (cc) 2522
    Bore (mm) 83.0
    Stroke (mm) 93.2
    Fuel type, grade Unleaded petrol, 98 or 95 (RON)
    Max power ISO PS (kW)
    At engine speed (rpm) 305 PS (224kW) 6500
    Max torque (ISO Nm)
    At engine speed (rpm) 440 Nm
    2300 – 4500 Compression ratio 8.5:1
    Cylinders 5, in-line
    Cylinder head Gravity die cast aluminium alloy with sintered valve guides and seats
    Cylinder block High pressure die-cast aluminium alloy with bed plate, metal-sprayed bores
    Crankshaft Forged Steel with 50 mm-diameter crankpins, fully balanced with ten counterweights, six 65mm-diameter main bearings and damped front pulley, overall weight 21,5 kg. Lead free bearing shells
    Valves per cylinder 4
    Valve gear DOHC
    Included angle between valves 58 degrees
    Valve sizes (mm) Intake: 31.0
    Exhaust: 27.0
    Turbocharger Borg -Warner K16 integrated turbo system, one-piece precision-cast thin-wall iron housing
    Camshaft drive Tooth belt with dynamic tensioner, Ti-VCT (Twin independent Variable Cam Timing), timing variation 50° (intake), 30° (exhaust)
    Pistons Lightweight, short-skirt silicon-aluminium alloy piston with graphite-coated piston sleeves
    Connecting rods Forged steel with fracture-split big ends, 143 mm length Max engine speed (rpm)
    Idle engine speed (rpm)
    Engine speed at max speed (rpm) 7050 transient (3 seconds) with continuous at 6500
    800
    6175
    Engine management Bosch ME 9.0 Motor-Management System for Injection and Ignition, EURO Stage 4
    Fuel injection Sequential electronic fuel injection (SEFI)
    Ignition Electronic distributorless
    Emission controls Under-floor closed-loop three-way catalytic converter with oxygen sensor
    Emission level European Stage IV, with electronic on-board diagnostics (EOBD)

    FLUIDS
    Fuel Tank (litres) 62
    Cooling liquid (litres), incl. heater 7.1
    Oil quantity, incl. filter
    Oil Change
    Service Interval 5.8
    Every 20,000 km / 12,500 miles
    Annual or every 20,000 km / 12,500 miles

    TRANSMISSION
    Transmission type Manual 6-speed, synchromesh on all ratios including reverse
    Gear ratios
    6th
    5th
    4th
    3rd
    2nd
    1st
    Reverse
    Final Drive 0.7
    0.868
    1.088
    1.433
    2.050
    3.231
    3.385
    4.00
    Clutch type Single dry clutch with self-adjusting lash mechanism
    and dual mass flywheel
    Clutch diameter (mm) 240
    Differential Mechanical, Quaife helical limited slip differential, 6 planet gears, 32-degree helix angle

    SUSPENSION
    Front Suspension Independent MacPherson struts with offset coil spring over gas filled damper units and lower L-arms. Anti-roll bar (24mm).
    Ford RevoKnuckle with fixed mount to anti-roll bar (patented)
    Rear Suspension Independent Short-Long Arm (SLA) Control Blade multi-link system mounted on reinforced sub-frame, gas-filled dampers and anti-roll bar (24mm).

    STEERING
    Type Rack and pinion, ratio 13.2:1, lock-to-lock 2.32
    Turning circle (m) Kerb-to-kerb: 12.2
    BRAKES
    Type Dual-circuit, diagonally split, hydraulically operated discs front and rear. Vacuum servo-assist. Standard electronically controlled anti-lock braking system (ABS) with electronic brake force distribution (EBD). Specially-developed ESP system.

    Front 336 x 30 mm ventilated discs
    Rear 302 x 11 mm solid discs

    BODY

    Structure Computer-optimised, high-efficiency, unitary-welded steel
    Safety elements - body Computer optimized body structure using high strength steels and custom welded material.

    Rigid occupant protection cell
    Front and rear energy-absorbing crumple zones
    Impact-decoupling chassis system to protect footwell
    Side impact protection door beams
    High strength instrument panel carrier beam and steering column support
    Passive safety and restraint system features
    Full-size driver & passenger airbags (featuring latest single stage inflator technology)
    High power pyrotechnic belt pre-tensioners and belt load limiting for front-seat safety belts
    Three-point seat belts in all four positions
    Seat belt reminders for driver & front passenger
    Inflatable side curtains for front- and rear-seat occupants
    Horizontal stroking steering column for optimized energy absorption and leg protection
    Collapsible pedal structure
    ISOFIX child seat attachment anchors available on request for both outboard rear seats
    Front passenger airbag deactivation switch available on request
    Optimisation for wide range of human body profiles, from 5th percentile female to 95th percentile male.
    Bumper system Damage-resistant, full-depth moulded reinforced polypropylene
    Security system elements  Perimeter alarm with interior scanning capability optional
    Advanced Ford PATS immobiliser
    Key fob-operated double locking
    Key-locking bonnet

    WHEELS/TYRES
    Standard wheel type Alloy
    Standard wheel size (in) 19x8.5
    Tyres Continental 235/35 R 19

    DIMENSIONS AND CAPACITIES
    Exterior
    Overall length (mm) 4402
    Overall width, excl. mirrors (mm) 1842
    Overall height (mm) 1497
    Wheelbase (mm) 2640
    Front tread (mm) 1586-1606
    Rear tread (mm) 1587-1607

    Interior
    Headroom front/rear (mm) 999/978
    Shoulder room front/rear (mm) 1414/1399
    Max legroom front/rear (mm) 1100/906
    Luggage compartment-VDA (litres) 385

    CORROSION PROTECTION
    24-stage paint and body protection process, including zinc pre-coatings for all exterior panels excluding the roof, optimised dip phosphate process, electrocoat corrosion protection, filler/surfacer and clear-over-base enamel topcoat, plus comprehensive cavity wax injection, PVC underbody coatings and stone protection. Thick PVC sealing beads for all flanges. Front plastic wheel arch liners, rear textile wheel arch liners, anti-scuff strips on inner doorsills and rear load sill. 12 years anti-perforation warranty.

    AERODYNAMICS
    Fully optimized aero pack, including front splitter, side rocker mouldings, rear venturi and twin-element rear wing
    Drag Co-efficient (cd) 0.38
    Front surface (A), m2 2.35
    Front / rear downforce -0.022 / 0.000

    WEIGHTS
    Basic kerb (kg) 1467
    Gross vehicle mass (kg) 1860
    Payload (kg) 543
    Roof load (kg) 75

    PERFORMANCE
    Max speed (kph) 263
    Acceleration (sec)
    0-100 km/h 5.9
    50-100 km/h (in 4th. gear) 5.3





    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  2. #2 Sbro.nl, 28 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2012
    [​IMG]Hallo,

    Hier dan eindelijk eens de foto's van m'n :rs:, 16juli 2011 mocht ik hem eindelijk na ruim een week wachten, pfff wachten is niet mijn ding;) kon ik hem dus ophalen.
    'S morgens rond 11.00uur hier vanuit Twente weggereden naar Purmerend met de Ford C-max 2.0 Sport die na 6jaar trouwe dienst ging plaats maken voor de :rs:.
    De C-max was een heerlijke en toch best snelle auto voor zijn doen maar de :rs: is toch wel van een heel ander kaliber, wow wat rijdt dat lekker en wat is die snel.
    Helaas toen we uit Purmerend vertrokken na de nodige koffie, praatjes en natuurlijk het onvermijdelijke betalen:nocheer: begon het voorzichtig te regen:frusty:.

    We konden nog net een snelle foto sessie doen met de vorige eigenaar (HarryRST) van de :rs: en zijn nieuwe auto (:focus3:) en mijn oude auto en de :rs:.
    [​IMG]

    Nu na ruim 1.5 week had ik tijd, en was het lekker weer om hem eens lekker te wassen en te poetsen en heb dus wat foto's gemaakt.

    [​IMG]

    Het is voor de meeste hier wel een bekende auto natuurlijk en zo heel veel zal ik er niet aan veranderen.

    [​IMG]

    Het enigste wat er nu al wel aan veranderd is, is de verlichting, ik heb het groot-licht en de mist/breed stralers vervangen de lampen van GP Thunder, dit geeft een net wat mooiere uitstraling en licht zodat het wat meer overeen komt met de standaard xenon die erin zit. Ook de stads verlichting heb ik vervangen door een ledlampje.
    De binnenverlichting + kentekenplaat verlichting worden ook allemaal led.

    [​IMG][​IMG]


    Ook zijn inmiddels de geluidsboxen voor in de deuren en de tweeters vervangen, klinkt nu al gelijk een stuk beter.
    Ook een subwoofer komt nog in de kofferbak en de geluidsboxen achter wil ik ook nog vervangen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. #3 Sbro.nl, 28 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2012
    [​IMG][​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  4. Gefeliciteerd Simon! Mooie :rs: :thumbs:
     
  5. die laatste foto!!!!!!!!!!!:kwijl::kwijl::kwijl:
     
  6. De rest maar weghalen dan Jens????? Nee dat ga ik echt niet doen:baeh:
     
  7. Maar dat zei ik niet!:baeh: Ik vind die laatste gewoon de mooiste;)
     
  8. P.S. Ik weet misschien nog een leuke update: een engels mistlicht.
     
  9. Zeker een hele mooie oto, en idd die laatste foto is helemaal :thumbs:
     
  10. En dan heb ik geen achteruitrij licht meer kan ik beter een engels achter uit rij licht regelen en dan een rode lamp erin, of bedoelde je dit ook?
     
  11. Schitterende auto!!:cool: Ik weet dat er meer hondjes zijn die fikkie heten, maar ben je toevallig van de week nog in Groningen geweest??

    [​IMG]
     
  12. een woord SUPER COOL kon niet laten:D:D
     
  13. yep, en ik maar proberen stiekem naar Groningen te gaan:schater::schater:

    Toch de raampjes voor ook maar voor ook maar blinderen;););)

    Ze herkennen me overal:schater:
     
  14. Hij bedoelt denk ik een wit mistachterlicht en daar een rode lamp in drukken. Symmetrie ;) mooi bak hoor :)
     
  15. Ja dat dacht ik ook al, zal eens kijken of ik eraan kan komen, tips waar ik die kan krijgen?

    Zal idd wel mooi staan..........zouden ze standaard moeten maken tegenwoordig:thumbs:
     
  16. Oproepje in gezocht doen, misschien staan ze zelfs wel te koop op het forum... Anders Ebay ;)
     
  17. Op de kenners wachten...
    Heb geen Fofo2.2 dus ga geen ja of nee zeggen ;)
     
  18. Gefeliciteerd!
    Supermooie foto's hoor! :thumbs:
     
  19. Wat deed je dan in Groningen?
    Denk dat het wel past, maar weet het niet cker.. geen kenner van focus 2
     

Deel Deze Pagina