1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sbro.nl, 27 jul 2011.

  1. Trainingskamp is verlengd, door externe omstandigheden zijn de juiste condities nog niet behaald............

    Wordt vervolgd
     
  2. Heeft ie de testbank kapot getrokken?:mrgreen:
     

  3. Weet jij er zelfs niets van Bianca / [MENTION=9219]Simonsgirl[/MENTION]?haha, houd hij het zo geheim? :schater:, dan kan hij wel goed geheimen bewaren, dat is wel een goed teken voor leuke momenten...;)
     
  4. Haha hij is idd goed in het bewaren van geheimpjes voor leuke momenten Johan, maar in dit geval weet ik het wel en wacht ik samen met hem af
     
  5. 't Wil nog niet zo vlotten Simon? Gelukkig heb je die Ka op anabolen nog, maar krijg je de RS nog terug of niet?
     
  6. Hoeveel tijd hebben ze nodig dan voor een nieuwe motor? :mrgreen:
     
  7. Zaterdag komt er meer nieuws mannen :mrgreen: ff :wachten: dus

    :haha:
     
  8. Heh heh, eindelijk een berichtje haha. Het is niet een "gewoon" updeetje lijkt me...Ze zijn wel heel wat aan het doen lijkt me....ben je straks in elk tuningblad te vinden met de snelste RS van europa? Haha
     
  9. Externe factoren... zou me kunnen voorstellen dat met al je hardware mods de injectoren het niet meer trekken, of de brandstofpomp. Maar zaterdag meer :)
    Succes met wachten.
     
  10. Injectoren en benzine pomp zijn aangepast, pomp had ik zelf al gedaan, injectoren zijn ter plekke geplaatst, zaterdag zal ik alle ins en outs melden :mrgreen:
     
  11. Had het al een beetje gegokt ja, dan ga je heel hard richting de waarden van Twan.
    Of als je de nokkenas aanpakt nog iets meer.

    Ben benieuwd Simon :)
     
  12. #3093 Sbro.nl, 9 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2015
    Hier alvast een voor update van mijn RS.

    Zoals inmiddels wel bekend heeft de RS een trainingskamp moet doorstaan, maar voordat het zo ver kon komen moest er nog wel iets gebeuren, het was niet noodzakelijk maar wel wijs om te doen.

    Ik heb een verbeterde benzinepomp geplaatst van Deatschwerks

    [​IMG][​IMG]

    Deze heeft meer opbrengst dan de originele van ford zelf.
    Dit omdat er voor de tuning ook nog grotere injectoren in kwamen wilde ik het risico niet lopen dat er te weinig brandstof zou zijn tijdens vollast.

    Injectoren zijn van Bosch 550cc multi hole, die heb ik over genomen van Twan.

    De benzinepomp moest er dus onderuit en aangepast worden, oftewel, tank leeg blazen :mrgreen:
    Geen klusje van een uurtje, en ik heb geen brug te beschikking.
    Dus op een zaterdag gedaan op de bekende werkplek op mijn werk.
    De tank moet eronderuit, dus een zo goed als lege tank is een must.
    Eerst heb ik de druk van het systeem afgehaald bij de injectorenrail, daar zit een soort autobandventiel om de druk eraf te laten.
    Nadat ik de RS op bokjes had gezet en de diverse slangen en klemmen had los gehaald kon ik de tank laten zakken en voorzichtig eronderuit trekken.

    [​IMG][​IMG]

    Dan hou je dus zo'n gat over

    [​IMG][​IMG]

    Nu kon ik de pomp eruit halen, die zit met een grote kunststof moer/ring vast, met een schroevendraaier en een hamer tik je die zo los.

    [​IMG][​IMG]

    Opvallend was, ondanks dat ik de tank leeg gereden had, nog 20km volgens BC er toch nog ruim 12liter brandstof in zat.

    [​IMG][​IMG]

    Nu kon ik de pomp verder uit elkaar halen, die bestaat namelijk uit 2 delen, die zitten vast geklikt als een soort kunststof pompnagels, met een lange schroevendraaier de vergrendeling eruit getikt en toen met ferme kracht :!: de 2 delen van elkaar trekken.

    Dan kun je verder alles loshalen en de oude pomp eruit wippen.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Het originele benzine filter heeft zijn werk goed gedaan :D

    [​IMG][​IMG]


    Toen kon de nieuwe benzine pomp erin, met een beschrijving die in een PDF file staat is dat goed te doen, ook moeten er wat kabels aangepast en gesoldeerd worden.
    Als alles gedaan is ziet het er zo uit.

    [​IMG][​IMG]

    Op de foto hier boven zit de slangklem nog niet goed, moet nog 1 gat verplaatst worden.

    In de nieuwe situatie past het bovendeel niet goed in het onderste deel en staat het er in feite los in, door de pin met de veer word de boel bij elkaar gehouden, later als het deel in de tank gaat druk je het bovenste deel vast met die grote moer/ring en zit het muurvast in de tank.

    [​IMG]

    Hier nog een deel van het vlotter systeem.

    [​IMG][​IMG]

    nu kan alles weer terug gemonteerd worden.

    [​IMG]

    En dan kan de tank weer onder de auto, om het mezelf makkelijker te maken heb ik de tank leeg gehaald en de benzine tijdelijk in een jerrycan over gegoten, scheelt toch weer een kilo of 12 die daardoor minder omhoog moest drukken tijdens het terugplaatsen.

    Nadat alles op zijn plek zat en ik alles goed heb gecontroleerd op evt fouten kon ik de auto weer op de bandjes laten zakken kon ik gaan testen of ik het allemaal goed gedaan had.
    Maar eerst moest de benzine er weer in natuurlijk :mrgreen: , met het zwarte trechtertje van Ford zelf en daarin een grotere trechter was dat dan ook zo gebeurd.

    Nu kon ik het systeem weer op druk zetten, dat doe je door een paar keer de auto op contact te zetten, je kan de benzine pomp daadwerkelijk horen lopen, en dan staat het brandstof systeem weer onder druk en kun je auto starten, dat deed hij dan ook in 1 X :cheer:

    En weer een klusje klaar in de aanloop van de tuning.

    Die is inmiddels geslaagd kan ik melden, morgen komt er meer info en de cijfertjes
     
  13. goed bezig weer buurman. ben erg benieuwd naar de nieuwe waarden van het blauwe monster :thumbs:
     
  14. Echt netjes, goed bezig!! Ben benieuwd hoeveel vermogen 'het beest' nu heeft! :kwijl:
     
  15. Mooi werk broer. Zou toch genoeg op moeten leveren nu, maar niet teveel in verband met de koppeling en rijdbaarheid van de auto... Ben heel benieuwd.
     
  16. Netjes.

    Systeem met de brandstofpomp is niet heel veel anders dan bij de Focus I. Erg herkenbaar.
     
  17. weer diep :respect: hoe je dit weer aanpakt Simon :thumbs:
     
  18. Mooi werk Simon :thumbs:

    Leuk om te zien wat er allemaal aan een brandstoftank vast zit :)
     
  19. Netjes hoor :)
     

Deel Deze Pagina