Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussion in 'Mijn Focus' started by Sbro.nl, Jul 27, 2011.

  1. Bekend motorsteuntje zo te zien...
     

  2. Bedankt voor de Tip, was me nog niet opgevallen :schater:, als we jou ook niet hadden Mike :baeh:
     
  3. Fijne spulletjes weer buurman.
    Als je een extra handje kan gebruiken laat jet het maar weten;)
     
  4. #2924 Sbro.nl, Jan 7, 2014
    Last edited by a moderator: Jan 8, 2014
    Vandaag kwam ook de Navigatie DVD 2013 binnen voor de NX radio.
    Gelijk maar ff geïnstalleerd.

    [​IMG]

    Voor je gaat installeren moet je eerst de oude reisdoelen verwijderen.

    Die vind je onder de knop menu>fabrieksintellingen>reisdoelen verwijderen.
    Dit is omdat door de evt weg veranderingen de routes niet meer kloppen die bewaard zijn gebleven.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Daarna kun je de oude DVD eruit halen door de knop NAV + MENU tegelijk in te drukken.
    Wel ff het kapje verwijderen achter de ronde knop, want daarachter zit je navigatie DVD.
    Daar kies je DVD verwijderen, na het intoetsen van je radio code komt die gelijk naar buiten.

    [​IMG]

    Dan is het tijd voor de nieuwe navigatie DVD, de speler slikt hem vanzelf in :mrgreen:

    [​IMG]

    Dan krijg je gelijk dit scherm ervoor.

    [​IMG]

    Je ziet de versie die geïnstalleerd is en klikt op verder

    [​IMG]

    [​IMG]

    Na een aantal min is de installatie klaar

    [​IMG]

    Bij mij werd het beeld zwart en na zo'n 30 sec heb ik het systeem weer aangezet en dan zie je dit als je nav knop indrukt.

    [​IMG]

    Na deze bewerking is je navigatie weer gereed voor gebruik, ff je thuis adres er weer inzetten en alles werkt weer al vanouds.

    Nu kunnen we weer normaal over de weg rijden ipv dat die soms de weg kwijt is doordat die de weg niet kent, al pakte die hem altijd weer netjes op als die op bekend terrein kwam.
     
  5. netjes ben je weer uptodate met het wegennet
    stelt niet veel voor die installatie!
     
  6. Klopt, alles gaat eigenlijk vanzelf, gelukkig maar :mrgreen:
     
  7. Mooie update! Huisnummer zou ik niet invoeren, ken een aantal voorbeelden dat ze na het stelen van de auto de sleutels kwamen halen etc.
     
  8. Dat wordt idd afgeraden!
     
  9. Tis maar goed dat we niet meer met fotorolletjes doen.
     
  10. Deze week maar weer eens verder met de RS, liggen alweer leuke spulletje op hem te wachten........:wachten:
     
  11. Ben benieuwd :D
     
  12. het houd maar niet op hé :mrgreen:





    goed bezig Simon :thumbup:
     
  13. Vanavond is het weer RS tijd, updates lagen er al een tijdje was er door de KA alleen nog niet aan toe gekomen :nocheer:
     
  14. Begint de Ka nu al tegen te werken?:mrgreen:
     
  15. Ik weet het... :baeh:
     
  16. Ik gok iets met uitlaat:cool::mrgreen:
     
  17. Eindelijk afgelopen week weer eens tijd gevonden voor de :rs:

    De updates had ik al een tijdje in huis, alleen door de aankoop van de SportKa waren ze even blijven liggen.

    Werkgebied: motorruimte, omdat je daar overal zo lekker bij kunt: NOT

    Pff, wat op het eerste oog een paar simpele klusjes leken te zijn heeft me gewoon 2 lange avonden bezig gehouden.

    Ik heb de slangen vervangen vanaf de turbo tot de inlet manifold, selenoid 3wegklep en de motor steun

    [​IMG]

    Om maar met de makkelijkste te beginnen, de motorsteun, 2bouten losdraaien onderaan de motor en dan is de oude eronderuit.

    [​IMG]

    Nieuwe er weer in en klaar......

    [​IMG]

    Dit was echt een eitje, opkrikken en bodemplaat verwijderen duurde 2 x zo lang :mrgreen:

    Toen begonnen met het slangenwerk, ik heb degelijke kwaliteits-slangen gekocht en nieuwe RVS slang klemmen.
    De oude slangen waren al behoorlijk slap geworden en mijn vermoede was dat ze behoorlijk oprekte tijdens het opspoelen van de turbo.
    Maar wat een gemartel is het gedeelte net onder de inlaatklep:nocheer:
    Alles zit maar in de weg of is anders gemonteerd dan je zou verwachten, voorbeeld is deze slangklem, de foto is vanaf de onderkant genomen, de kant waar je dus het makkelijkste bij kunt.

    [​IMG]

    Dus..............moeten we hem losmaken via de bovenkant:nocheer:, dus de ratel meervoudig moeten verlengen om er bij te kunnen.

    En zo waren er natuurlijk meer, vastgezet op de meest onmogelijke plaatsen zodat je er niet of nauwelijks bij kunt met een schroevendraaier of ratel, dit koste me onnodig veel tijd.
    Veel van die klemmen had ik namelijk al eens eerder los gehad en ze op ''normale'' bereikbare plaatsen weer vast gezet, voor zover mogelijk dan.
    Alleen tijdens het vervangen van de dynamo vorig jaar is de hele voorkant waarschijnlijk er voor weg geweest en is alles net ff anders terug geplaatst:nocheer:
    Maar met veel geduld enzo is het me natuurlijk uiteindelijk wel gelukt.

    [​IMG]

    Al is het wat moeilijk zichtbaar op de foto.
    Deze onder de auto net vanaf de turbo is wel duidelijk zichtbaar

    [​IMG]

    Daarna was het de beurt voor het vervangen van de selenoid 3-wegklep.

    Eerst de oude eruit gehaald, ook dit viel behoorlijk tegen moet ik zeggen, maar ook dat lukte met veel geduld.

    [​IMG]

    Deze zat aan een beugeltje vlag naast de turbo.

    Toen was het tijd voor de nieuwe, alle onderdelen waren netjes verpakt en met de duidelijk omschrijving zou het een eenvoudig klusje moeten zijn.

    Hier de werktekening:

    [​IMG]

    Moet niet al te moeilijk zijn toch????

    Nou dat ligt toch net ff anders, zo op het plaatje is alles goed bereikbaar maar onder de auto is het toch echt ff anders.

    Hier de nippel van de groene lijn (zie rode rondje):

    [​IMG]

    Dat is een bijna onmogelijke plek, waar is je slangenarm als je hem nodig hebt :mrgreen:

    Hier nog 1 al was deze iets beter bereikbaar dan de vorige (rode lijn)

    [​IMG]

    De laatste zat op een geheel onmogelijke plek, bovenop de turbo, ik heb hem niet kunnen bereiken en heb de originele slang dus ook maar laten zitten, dit stond ook als suggestie in de werkomschrijving.

    De nieuwe selenoid 3-wegklep krijgt een andere montage plek, deze wordt geplaatst tegen het schutbord, al zit die ook best diep weg en daarom heb ik ook de parafaan-plaat en ruitenwissers moet weghalen om de plek beter bereikbaar te maken.

    [​IMG]

    De nieuwe plek:

    [​IMG]

    [​IMG]

    De slang met de groene klem is dus de oude slang die vanaf de boven zijde van de turbo komt.
    De overige 2 slangen zijn nieuw.

    Wat zijn tot nu toe de ervaringen met de nieuwe updates.

    De motorsteun: dat had ik veel eerder moeten doen, zow wat een verschil, oké, hij trilt ietsje meer bij stationair draaien maar dat neem ik voor lief, het rijdt echt zoveel beter en directer :dance:

    De silicone slangen: moeilijk te zeggen, hij lijkt beter te reageren, maar dat kan ik pas definitief zeggen na een dyno-run, er is verschil, maar veel is het niet.

    De selenoid 3-wegklep: ook hier is er een klein verschil, al schijnt er nog wel een kleine inleer periode te zijn dus misschien wordt het nog ietsje meer.
    Turbo lijkt wat beter op te pakken, druk loopt nu met gemak naar de 1.5-1.6bar met een klein piekje naar boven bij gas los en overschakelen.

    Volgende week is het de beurt aan de 3'' uitlaat, middenpijp en einddemper, zodat daar geen enkele belemmering meer zit, nu is het laatste deel maar 2.5'' dus na de decat zit een vernauwing.
    Bijkomend voordeel: er komt een wat bruter geluid uit straks :rock:

    Wordt weer vervolgd.....
     
  18. Leuke updates die je toch lekker "even" bezig gehouden hebben.
     
  19. Netjes weer simon.
     

Share This Page