2.5i 20V 225pk Luchtfilter?

Discussion in 'Performance' started by Wesley026, Sep 10, 2012.

  1. Bestaat er ook een CAIS voor een 1.6TDCi 109PK?

    Bedankt!
     
  2. hmmjah dat zie ik nu pas, echter het is opvallende dat K&N uitermate slecht scoort !
    Wat ik wel weer vreemd vind, Mountune zet een panelfilter van k&n in je ST bij een Mp260 kit ....
     
  3. De GEN2 Cais heeft als idee dat de koude rijlucht die je aanvoert niet kan 'ontsnappen'. Daarom zit ie in een behuizing. En je hebt mogelijk een beetje overdruk op hoge snelheid.

    De DS cais heeft minder bochten en daardoor iets minder weerstand. Zit wel beetje uit de wind en op een mogelijk wat linke plek voor aanzuigen van water.

    Ik rij mijn Gen2 Cais inmiddels zonder de behuizing, maar filter zit nog ongeveer op dezelfde plek. Heb temp metingen gedaan (zonder slam panel, met snorkel), temp ter plekke van aanzuigen is vrijwel buitentemp. Op plek van de DS Cais is het een graad of 5 warmer bij mij.
     
  4. Vergeet niet dat de geteste K&N filter 33-2135 voor een Light Truck is.

    De Focus II :st: heeft K&N filter 33-2873
     
  5. Heb ik gezien,het is geen test voor de ST, echter zou het zoveel verschillen?...lees wel overal dat er nagenoeg geen vermogenswinst is en je het alleen moet doen vanwege kostenbesparing...over de filtratiewaardes zijn ook de meningen verdeeld.
     
  6. Een inlegfilter is ook meer voor de kostenbesparing. De enige inlegfilter die echt meer vermogen geeft, is 57S-4000 die Simon in zijn :rs: heeft zitten.

    Voor meer vermogen in de :st: wordt het een cais.
     
  7. En dat gaan we as zaterdag meten bij Verhoeven :rock:
     

Share This Page