2.5i 20V 225pk Luchtfilter?

Discussie in 'Performance' gestart door Wesley026, 10 sep 2012.

  1. Je zegt het zelf al Dick... Filters met olie doordrengd.. Je moet rustig aan doen met de olie.. Ik heb een setje waar een spray bij zit ipv een flacon. Ben ik erg blij mee, want dan kan je niet teveel erop sprayen..

    Je kan wellicht vragen of Martijn wilt helpen? :cool:


    Ook wil ik nog kwijt dat toen ik de filter erin deed er merkbaar verschil was. Het pakt allemaal net wat soepeler op. Ik heb er nog steeds geen spijt van...
     
  2. @dimelot Ja dat zou ik kunnen vragen en wou ik ook misschien gaan doen, alleen moet ik wel weten of het hem lukt en of die dat wil haha.

    Heb je trouwens dezelfde erin? En wat is dat showgeluid? Wel mooi? Niet dat je van dat neppe geluid hebt...
     
  3. Ik heb van alles zelf gedaan, soms met wat hulp, hulp bieden kan ik wel, maar t is even rommelen om t vooral eruit te krijgen.
     
  4. Ik heb niet hetzelfde als Martijn.. Ik heb een inlegfilter van K&N.. Stukken beter dan het papieren filter van Ford..
     
  5. Dan brengt deze handleiding van K&N voor de :st: misschien uitkomst.

    Het beschrijft hoe de bestaande luchtfilterhuis los moet klik
     
  6. En jij zou me er misschien mee kunnen helpen met inbouwen, of het voor mij doen (tegen betaling evt)

    Trouwens de 20e (als het doorgaat) kan ik even luisteren naar je geluid:D
     
  7. Wat is er de 20e?
     
  8. Dyno dag bij verhoeven Martijn, wel een beetje erbij blijven hè:baeh:
     
  9. Mooie beschrijving hoe het filterhuis er uit moet, maar de K&N CAIS die vervolgens gemonteerd wordt moet je niet kopen. Schijnt een vette flat spot te hebben waar de motor inhoudt bij bepaald toerengebied. Zie: focusst.com ... wel even lid worden ;)
     
  10. Het ging alleen om het demonteren van het bestaande luchtfilterhuis, er komt dan hoogst waarschijnlijk een Gen2 CAIS 'Cold Air Induction Kit' in;)
     
  11. Goed zo, niet dat K&N ding kopen ;). Het komt eigenlijk neer op twee keuzes: inlegfilter K&N (lekker makkelijk, werkt goed en cheap) of een cold air filter (meer werk, veel meer power, duur maar wel vet-te aanzuiggeluiden). Als je voor dat laatste gaat, en je gaat toch dat filterhuis er uithalen, dan zou ik persoonlijk voor de Dreamscience CAIS gaan. Deze is totaal open, terwijl die Gen2 weer dicht is... maar, zoals ik al zei, dat is persoonlijk.

    En... 19 jaar en een ST rijden, dat doe je goed :thumbup:
     
  12. Hoe bedoel je met open en dicht?

    dankjee:D
     
  13. maar die DS is weer met een K&N filter...? Is het een verschil tussen de Gen2 en de DS voor geluid of iets?
     
  14. Dat maakt toch niet uit... het gaat om het complete systeem. Er wordt bij zoveel filtersystemen een K&N filter gebruikt, misschien zit in die Gen2 ook wel een K&N filter...

    Omdat het DS systeem open is, hoor je meer aanzuiggeluid en afblaasgeluiden van de dump valve. Deze geluiden worden normaal gesproken gedempt. Bij de Gen2 zal dat ongetwijfeld minder zijn, maar hoeveel? Dat moet je aan bv Martijn vragen.

    Wat de performance betreft kan ik mij niet voorstellen dat een Gen2 net zo goed presteert als de DS, het is tenslotte een gesloten systeem en heeft daarom toch meer weerstand.

    Geluid, performance, prijs... allemaal persoonlijke dingen waar je zelf een beslissing in moet nemen wat je belangrijk vindt ;) succes! Ga eens naar een meeting om te luisteren, of check YouTube.
     
  15. Aaah zo oke, in ieder geval hartstikke bedankt voor je tips! Ik ga 20 okt naar dyno meeting en daar komt Martijn ook dus kan ik meteen even kijken:)

    Bedankt!:)
     
  16. Mooi... kijken... maar ook luisteren ;)
     
  17. vooral luisteren inderdaad:)
     
  18. Dit is wel een test van september 2004 of ouder ;)
     

Deel Deze Pagina