Stand van zaken wetgeving: ANWB heeft een handig overzichtje over hoe nu te handelen: Blijft altijd lastig de bewijslastkwestie, hangt ook erg af van het moment waarop je het bent gaan controleren. Negen van de tien keer weigert de autoverkoper aansprakelijkheid te erkennen en zul je alsnog naar de rechter moeten als het je om het principe gaat. Als je wil dat ik eens een brief voor je bekijk hoor ik het graag. Succes in elk geval!
Maar hij is dus niet teruggedraaid, hij is vervangen, en dat stond keurig vermeld in het onderhoudsboekje. Had de verkopende kopende partij dit moeten zien? JA.. Maar de kopende partij kan hem dit niet kwalijk nemen, want die heeft zelf ook niet gekeken.
Ah Anton, risico van even snel een topic diagonaal doorbladeren, dat had ik namelijk niet meegekregen. Als het in het bijgeleverde boekje staat wordt het een vrijwel onmogelijk verhaal.
Even een update. Contact met de verkoper gehad. Deze heeft het niet bewust verzwegen zegt hij. We mogen de auto terugbrengen en wisselen voor een andere auto. Zonder enige discussie. Dit hadden we niet verwacht en vinden dit helemaal top van de verkoper. Nu wachten tot hij iets heeft staan in dezelfde prijsklasse.
Fijn voor je dat het zo is gelopen. De indruk dat de verkoper er niets van af wist had ik al. Jij was er uiteindelijk toch wel achtergekomen en dat zou een zeer slechte reclame voor zijn business zijn geweest. Suc6 met de verdere zoektocht.
1 grote voordeel, je hebt nu uitgebreid kunnen testrijden in de Focus en goed dat beide partijen eruit zijn gekomen zonder gezeur of instanties
mooi opgelost waar staat diet fijne bedrijf en hoe heten ze? (mag ook wel eens genoemd worden als men met de klanten meedenkt)