Kees - Gele RS Look Wagon - IT'S ALIVE!!!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door wh-kees, 26 jan 2014.

  1. Ik denk dat dit zo te zien niet per ongeluk is gegaan. Wat een bloedlijer(s) weer die dit gedaan hebben. Kan jij weer je portemonnee open trekken.
     
  2. Etterbakken,ze moeten lekker met hun poten van je auto afblijven.

    Ik heb eventueel wel een spiegel voor je, bij interesse pb mij maar.

    S6 met de afhandeling.
     
  3. Welk complex hebben ze dit gedaan dan?
     
  4. De kans dat ze hier iemand voor vinden is nihil. Dan moet er net toevallig een getuige zijn die zijn mond wil opentrekken. Je weet zelf hoe het werkt in dat wereldje. (Denk ik)
     
  5. Een tijdje niks van me laten horen, druk, druk, druk met opleidingen!

    [MENTION=2758]Dark Angel[/MENTION] Het gebeurde op het LCW. Waarschijnlijk wat lolbroeken uit de Aces High vandaan. Altijd leuk een TTW naar Woensdrecht... NOT.

    Er is uiteindelijk ook geen getuige of dader gevonden voor mijn spiegel.

    Hij is in ieder geval gefikst. De krassen die erop zitten zie je gelukkig niet vanaf de bestuurders stoel. En het enige punt waar het stelmechanisme op scharniert was afgebroken, fijn weer. Gelukkig heb ik een, tot nu toe perfect werkende, oplossing gevonden. Met een verhit haakje door het scharnier gesmolten (was allemaal plastic) en daardoorheen een dubbel getwist stuk vliegtuig borgdraad gestoken. Daarna was het zo simpel als de verwarmingsdraden weer te monteren en het spiegelglas op de resterende haakjes te klikken en klaar was ehh.. nouja, Kees :D

    De spiegel houd tot nu toe perfect, heeft zelfs al ritten naar Landgraaf (Pinkpop) en Werchter (Rock Werchter) overleeft!

    In de tussentijd alleen wel 2 keer in de noodloop gegaan, een fout op een van de gloeibougies. Raar dat het tijdens het rijden kwam. Kan misschien ook komen omdat ik daarvoor even tot richting topsnelheid gegaan was. Na 1x uitgelezen en 2x rijdend het contact uit en aan te hebben gezet is hij niet meer teruggekomen (+- 500km).

    Nu hopen dat het voorlopig ophoud met hoge (verplichte) kosten!
    Binnenkort weer even de olie verversen, gelijk kijken of de oliedoorstroming naar de turbo klopt en hopelijk de lekkage bij mijn verstuivers vinden. De bekende 'dunne olie' ligt bovenop mijn blok. Had het eerder niet zo snel kunnen vinden dus nu poging 2.
     
  6. gelukkig weer netjes opgelost zonder kosten
    this alleen wel weer jammer dat je het zelf moet fixen omdat ze niet met hun poten van jou eigendom af kunnen blijven
     
  7. Ja inderdaad, het schijnt blijkbaar heel moeilijk te zijn...
     
  8. Die gloeibougies zijn op zich niet erg duur. Ik heb ze een tijd geleden bij de dealer laten verrvangen voor 80euro. Bij de 1.8 tdci kun je er makkelijk bij omdat ze aan de voorkant van het blok zitten, aan die dikke rode kabel die je kunt zien zitten.
     
  9. Ik zie nu dat je een 1.6tdci hebt, die zijn wel wat lastiger dacht ik.
     
  10. Dit lijkt me niet per ongelik gedaan, maar dat iemand op zoek was naar een spiegelglas...eikels!! Succes
     
  11. Ik ben nog geen gloeibougies tegen gekomen onder de kap, maar heb er dan ook niet specifiek naar gezocht, zal wel weer fijn opgescholen zijn, net als dat alles wat moeilijker gaat met dit blok :P

    Dat werd mij ook gelijk aangekaart bij de Marechaussee, ze gaven als tip om rond te kijken naar een dezelfde auto als ik en of daar misschien ook wel een spiegel aflag, helaas zonder resultaat.
     

  12. ik zou de komende dagen wel even een focus in de gaten houden, misschien is hij met vakantie nu
     
  13. Dat zal helaas moeilijk gaan aangezien het op vliegbasis Woensdrecht gebeurd is (regio Bergen op Zoom) en ik nu weer op vliegbasis Leeuwarden zit en blijf. Ik heb de zoektocht ook al opgegeven.
     
  14. Een update vanaf de kant van de weg, ik sta nu met een kapotte turbo stil met woensdag het plan richting Belgiƫ te gaan...
     
  15. auw.... das K*T :(
     
  16. dat is zwaar kleaute Kees :nocheer:
     
  17. Ja weet je zeker dat de turbo kapot is?
     
  18. Ja helaas wel, er zit +- 5mm speling op, vreetsporen aan de binnenkant, bijna geen vermogen, witte rook en een geluid waar waar je echt bang van wordt.

    Ik heb heb het balletje gelijk aan het rollen gezet, langs de weg gelijk Turbo's Hoet gebeld, maar die zijn morgen niet open en ik kon er niet optijd zijn. Toen naar de garage gegaan en gevraagd of die er een konden bestellen, dat kon maar alleen nieuw en niet gereviseerd. Dan maar de grote pil slikken en de duurdere optie kiezen, er is dus een nieuwe Garret turbo besteld, nieuwe olie en engine flush gehaald en morgen kan ik ook het filter ophalen, dus hoorn dat hij voor maandag weer klaarstaat.

    Wordt vervolgd...
     
  19. Kees: voordat je begint, haal de vacuumpomp los en kijk of daar veel slijpsel in zit. Is dit het geval, doe dan de kap meer dicht en ga dan op zoek naar of een andere auto (alweer) of een andere motor. Geheid dat je anders binnen de kortste keren de nwe turbo ook weerom zeep heb.
    Mocht er nagenoeg geen slijpsel in zitten, dan kun je eens kijken in het topic van onze Focus II 1.6 tdci. Daar staat wel een soort van how-to in.
    Uit mijn hoofd pagina 13 ofzo. Heb toen bij ons ook de turbo vervangen, al had ik wel het geluk dat ik geen slijpsel had.

    Iig zwaar kudt... Had jij geen lekkende verstuivers gehad? En hoe is je EGR klep?
     

Deel Deze Pagina