Kees - Gele RS Look Wagon - IT'S ALIVE!!!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door wh-kees, 26 jan 2014.


  1. De tapeinden rekken en kosten rond de 2 euro per stuk. Ik bestel altijd de setjes bij PSA en dan kosten ze voor de klant rond de 80 euro. En dan is het goed.
     
  2. Wat kost er dan 80 euro voor de klant? 2x8=16 euro dus je zal niet alleen de tapeinden bedoelen of zit er een flinke winstmarge op?
     
  3. Uiteraard niet.

    8 x tapeind
    8x kooimoer
    4x plastic vulbus
    4x koper brandkast
    4x keeringen

    Die setjes liggen gewoon op voorraad bij ons. Dan kan je het ook gewoon in 1 x goed maken en dan uit mijn hoofd 7 nm en 90 graden rekken maar dat weet ik niet zeker.
     
  4. Dat was toevallig ook mijn vraag ja haha. Als ik heek eerlijk ben ga ik dat complete setje niet bestellen, keerringen/keeringen (net hoe je het schrijf) en plastic vulbussen zijn gloednieuw. Kooimoer, is dat die ring boven de vulbus? Brandplaatjes kan ik wel begrijpen, dat kost de wereld niet.

    Maar is het serieus alleen verstuivers uit, tapeinden eruit, nieuwe kit en alles weer terug? Klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Waar gaat de kit dan als ik vragen mag?

    Ohja om mijn feest nog completer te maken start mijn auto nu ook niet meer... Geen foutcodes, op 2 na maar die slaan op mijn EGR, wordt weer leuk zoeken.
     
  5. #105 wh-kees, 15 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2015
    Vanmorgen de auto gestart gekregen en een rondje gereden, voor de deur uitgezet en weer niet willen starten...

    Het lijkt wel alsof hij bijna op 2 poten loopt ofzo heel raar, zie hier de beelden:

    [YOUTUBE]pChjB9cRoEU[/YOUTUBE]

    Komt ook lekker opdagen aangezien ik maandag voor 3 maanden op pad ga...
     
  6. Ik zie er op je filmpje ook 1 over de camshaft sensor. Als die het inderdaad niet doet weet hij niet wanneer hij brandstof moe inspuiten en zal hij dus niet starten. De andere die ik voorbij zie komen in de gauwigheid is een lage spanning op een sensor. Hoeveel spanning geeft de accu nog?
     
  7. Ik ga ook achter een nokkenas sensor aan, hopen dat dat nog te regelen valt.

    Accu is goed, draait ook als een malle rond, begin dit jaar nog vervangen door een 72amp, zat een 64amp in dacht ik.

    Ik heb vanmorgen gemeten, met het clipje naar boven naar de stekker toe kijkend had ik 12V-5V-Massa.
     
  8. Morgen kan ik de sensor ophalen en dan hopen dat alles weer OK is
     
  9. Even een kopieer/plak van een post die ik net neergezet heb hopen op een paar slimme koppen:

    Vandaag een nieuwe sensor gemonteerd, precies hetzelfde, helemaal niks dus.

    Stekker weer doorgemeten, aangesloten aan de sensor en dan achterin de stekker met een stuk borgdraad, dan meet ik:

    1: 4.9V
    2: 11.2v
    3: Massa

    [​IMG]

    Maar ook bij 1 en 2 als ik die door meet aan weerstand geeft hij geen weerstand, apart.

    Hij start nog steeds niet, af en toe krijg ik de code p0340 (camshaft sensor) en constant p0652 (sensor reference b voltage), maar er staat niet bij welke sensor, dus dat is waardeloos. Ik ben nu echt een beetje radeloos en heb geen idee waar ik moet kijken dus als iemand kan helpen zou ik echt heel blij zijn!
     
  10. Wat wel belangrijk is wat ik heb gelezen, P0340 staat voor Camshaft Positionele Sensor Circuit Bank 1 sensor 1.
    Het woord circuit is belangrijk, het is dus niet puur de sensor maar dus het circuit, misschien dat dat iemand helpt?
     
  11. Waarmee lees je uit? Krukas schijf nog goed, die heb je laatst los gehad toch om de distributieriem te vervangen ? Ford zit vaak vol vertaal slagen met universele testers.
     
  12. Ik lees dit uit met de ELM software die hier op de site aangeboden is door JW.

    De krukas sensor is weer goed, daarvan heb ik de 3 draden die doorgesleten waren + 30mm afgeknipt en opnieuw eraan gesoldeerd, dikke krimpkous eroverheen dus dat kan het niet zijn.
    Ook las ik dat als de auto loopt en je trekt de stekker van de nokkenas sensor eraf dan blijft de motor lopen, als je de stekker eraf trekt als de motor uit is dan start hij niet, dat heb ik ook gehad dus.
    Als de krukas sensor problemen geeft valt de motor gewoon uit, dus het komt niet van de krukas sensor af.
     
  13. Voorlopig zal ik er niet achter komen aangezien ik 3 maanden voor mijn werk weg moet, daarna van plan de kabelboom te checken, kost wat tijd maar weinig kosten daarvoor.

    Voor nu dan succes met Sint Maarten, doe de groeten aan de Sint van me, fijne kerst, doe voorzichtig met vuurwerk en gelukkig 2016 alvast!! Tot in januari!

    - Kees
     
  14. Werk ze, Kees!
     
  15. Na 3 maanden in de zandbak spelen ook maar weer eens aan de auto begonnen.

    Gehele kabelboom nagekeken en daar was niks mis mee, alleen nog een foutcode die aangaf dat er op een sensor een te lage referentie voltage was, maar daar kan ik zelf niks mee.

    Dus uiteindelijk maar naar de garage gebracht en na een hoop meten komen ze erop dat 99% zeker de ECU is.

    De 5 volt die op de sensoren moet staan zijn er de ene keer wel, de andere keer niet en de volgende keer staat er 12 volt op, compleet in de war dus. Er is bijna geen andere mogelijkheid dan de ECU.

    Ik weet alleen niet hoeveel inleren daar in zit? Heb bij onze lokale sloop een gezien met sleutels en contact erbij, maar zit de sleutelherkenning ook niet in de teller?
     
  16. Sleutel inleren in de teller hoeft het probleem niet te zijn. De ecu moet gekoppeld worden aan de teller en dan de sleutels opnieuw inleren.

    Maar [MENTION=142]JW[/MENTION] kan je daar meer over vertellen denk ik.
     
  17. Echt waar? Is het niet zo simpel als aan elkaar koppelen en dezelfde sleutels gebruiken?
     
  18. Dark Angel gaat ervan uit dat de sloten en sleutels ook vervangen worden, is helemaal niet nodig.
    ECU koppelen met teller en klaar is kees. :D
     
  19. Gelukkig, scheelt een hoop werk. Zal hem alleen wel opnieuw moeten laten chippen. Maakt allemaal niet zo heel veel uit, als hij het maar weer doet....
     
  20. Opnieuw chippen is niet nodig wanneer de huidige PCM nog uit te lezen is. Het is dan een kwestie van de software uit de huidige PCM uitlezen, opslaan en vervolgens in de nieuwe PCM laden.

    Het synchroniseren van de nieuwe PCM met de tellerunit is vrij eenvoudig. Bij veel motor (PCM) types van de Focus 2 kan dit eventueel worden gedaan met het Forscan programma en een ELM327 interface. Wanneer Forscan jouw type PCM niet ondersteund ben je aangewezen op een Ford specifiek diagnosesysteem dat deze functionaliteit heeft.
     

Deel Deze Pagina