1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kat in de zak gekocht. Ford focus Station bj 2000

Discussie in 'Prullenbak' gestart door lex.kraan, 26 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [MENTION=15605]Davendre[/MENTION]: Je gedachtegang klopt. Dat bedrag staat ook nergens. Hoe vriendelijk en behulpzaam ook: Henri legt alleen het beleid van de garage uit. Juridisch (!!!) gezien echter niet steekhoudend.

    De reden waarom het in de praktijk gaat zoals het gaat: Je gelijk halen kost zelfs als je wint ook geld, en bij goedkope auto's dus vaak niet rendabel.

    Ik heb trouwens geen enkel oordeel over bovenstaande casus: De totale reparatiekosten zijn niet eens bekend, evenals de koopsituatie. Dat maakt natuurlijk wel uit bij een 2e hands auto.
     
  2. [MENTION=8668]Pietro[/MENTION]: je slaat de spijker precies op zijn kop! Vandaar ook mijn eerste vraag: heb je een rechtsbijstandsverzekering?

    Want helaas maken sommige garagebedrijven hun eigen regeltjes. Ik heb nog eens verder gelezen inzake het wetsartikel en kan eigenlijk niet duidelijk terug lezen dat het dwingend recht is. Ik kom op diverse websites zowel regelend als dwingend recht tegen.

    Een eerdere conclusie die is getrokken lijkt mij dan ook de enige juiste: ga eerst in overleg met de verkopende partij en kijk of je er samen uit kunt komen ;)
     
  3. [MENTION=15605]Davendre[/MENTION] [MENTION=8668]Pietro[/MENTION]

    dit is de enige manier om op een juiste wijze te kijken wat er mogelijk is.

    voor de duidelijkheid het gene wat ik gemeld heb zijn geen eigen regels maar tot stand gekomen vanuit de bovag. dit is puur gedaan om dat er steedts meer mensen zonder garantie een auto willen aanschaffen. anders zouden de bedrijfen dom zijn om ze zonder garantie te verkopen als iedereen er toch op terug mag komen.
     
  4. #24 Pietro, 27 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2015
    Ik hou er niet zo van om vragen te stellen waar ik het antwoord zelf weet, maar ik doe het toch. ;)

    Wat is de juridische status van de BOVAG? Juist: nada!
    +1

    Kleppendekselpakking vervangen bij een focus 1.8 is eitje. €15 - €20 voor de pakking en 10 minuten arbeid. Kan aan de straat. Die van mij had dit probleem laatst ook al, maar dat mag ook wel na 15 jaar.
     
  5. Dus wel eigen regels van de Bovag en niet vanuit oogpunt van de wet :cool:

    Even een vergelijkbaar iets: bij de aanschaf van mijn iPhone 6 vroegen ze of ik er een verzekering (garantie) bij wilde zodat deze gerepareerd zou worden wanneer toestel door eigen gebrek kapot zou gaan. In normaal Nederlands: wanneer er normaal mee om gegaan wordt en hij doet het niet meer. Heb ik ook niet gedaan omdat ik er als consument vanuit mag gaan dat ik iets koop wat langere tijd mee gaat.

    De aanschaf (€ 800,-) is waarschijnlijk lager dan de aanschaf van de Ford Focus van TS. hier zegt de wet ook niet: aanschaf is beneden de € 4.500,- dus niet zeuren......
     
  6. leg mij het voordeel is uit dan van zonder garantie verkopen voor het bedrijf!? als er volgens jou altijd weer wat te halen is Juist: niets nada geen voordeel.

    punt blijft dat de praktijk anders uitwijst en het gaat zo als ik heb uitgelegd in 95% van de gevallen.

    als er garantie op moet zitten van de staat zou er dus niet zonder gekocht kunnen worden. ( zal wel iets met mazen in de wet zijn ofzo )
     
  7. Ik hoef de voordelen van zonder garantie te verkopen niet uit te leggen/verdedigen. Ik geef alleen aan dat mensen niet alles voor zoete koek moeten aannemen wat een garage en/of de Bovag verteld en ze juridisch redelijk sterk staan.

    Staat er in het koopcontract:
    - centrale vergrendeling werkt niet
    - rammel bij achterwielophanging
    - blower werkt alleen op stand 4

    Dan moet je inderdaad niet zeuren de de wonden likken. Maar volgens mij is dat hier niet het geval.

    Vaak zie je dat de grotere dealers de goedkopere auto's doorstoten naar de handel. Die willen schijnbaar niet tegen deze risico's aanlopen van eventuele verborgen verbreken ;)
     
  8. wij verkopen ze juist nog zelf maar wel op die voorwaarden;) ik verkoop ze namelijk. of met garantie kopen en meer betalen.
     
  9. En zolang een klant dit dan accepteert dan is er niets aan de hand.

    wanneer een klant zich verdiept in de wet en regelgeving komen ze erachter dat ze veel sterker staan.
     
  10. Volgens mij is het toch zo dat een product aan een bepaalde verwachting mag voldoen, zo niet mag je als consument dit altijd reclameren bij de verkopende partij, ik heb het nu niet over garantie maar ik doel dan op de mogelijkheid van de verkopende partij om een soort van coulance te bieden.
    Dit is natuurlijk geheel afhankelijk van onder welke voorwaarden het product is aangeschaft en in hoeverre de consument op de hoogte kon zijn van bepaalde gebreken.

    Ik neem aan dat de TS een proefrit heeft gemaakt en hierbij goed kennis heeft genomen van het te kopen voertuig.
    Al koop je een auto zonder garantie dan kun je normaal wel de opgemerkte gebreken melden na de proefrit en hierbij met de verkopende partij overeenkomen hoe dit opgelost zal gaan worden.
    Zodoende vind ik het geheel een bijzondere kwestie waarbij ik hoop dat de problemen uiteindelijk naar ieders tevredenheid opgelost zullen worden.
     
  11. compleet mee eens.
     
  12. dat bedoelde ik er ook mee te zeggen.
    ik weet namelijk niet hoe ts de auto heeft aangeschaft vandaar mijn uitleg. geniet van de zon:rock:
     
  13. TS mag van mij wel een keer reageren om het e.e.a. te verduidelijken. Of hij is druk aan het repareren natuurlijk.
     
  14. Halverwege het lezen van deze topic was dat ook mijn eerste gedachte.
     
  15. Ik denk dat de ts zijn prioriteiten verkeerd heeft gezien zijn overige Posts.
    Hij is druk op zoek naar een nieuwe radio om de kat gezelschap te houden in z'n nieuwe zak.

    Ik snap het nu wel....
    je staat bij de Ikea je auto in te laden, wil de klep niet los...
    Eindelijk gelukt en onderweg blijkt je nieuwe bolide toch behoorlijk overladen en begint het onderstel te bonken en wiellager te joelen. Tot overmaat van ramp is ook je radio stuk en beginnen je vrouw en kinderen vol goede moed de hele rit naar huis te zingen....

    Zonder gekheid, wie koopt nou een auto zonder garantie zonder zich er van overtuigd te hebben wat er allemaal goed of slecht aan is. Een auto van 15 jaar oud met 2 ton op de teller kan je ook niet bepaald een fris modelletje meer noemen (uitzonderingen daargelaten).
    Vervolgens komen zeuren bij een club liefhebbers om alles voor een appel en ei gerepareerd te krijgen is dan wel het toppunt van naïviteit.

    Als er dusdanig weinig geld is om rond te komen (zoals er een beetje tussen de regels door geschreven wordt), dan is het sowieso onverstandig om een auto te kopen.
     
  16. [MENTION=551]dutchguy[/MENTION]
    100% met je eens.
     
  17. kom op zeg,

    achterklep schakelaar max €10 op de sloop.

    strippen vastzetten met ruitenkit doet een carclass of andere ruitenboer vaak als service wel even gratis voor je.

    deurslot op de sloop max €25

    blower + weerstand op de sloop max €65

    relais voor de ruitenwisser op de sloop max €2 waarschijnlijk gratis

    dan het gebonk achter, onbekend aangezien het euvel nog niet is gevonden.

    een kleine €100 euro en je bent weer boven jan, als je dat niet kan missen snap ik niet waarom je auto rijdt....
     
  18. Gelukkig hoeft niemand anders te bepalen of je wel of niet ergens geld aan uitgeeft, tenzij je onder 'professionele' begeleiding staat.

    maar: een auto van 15 jaar oud zal zelden foutloos zijn, reparaties zul je altijd weer tegenkomen en altijd op momenten dat het niet uit komt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina