1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0i 16V 145pk Is mijn auto zo onzuinig?

Discussie in 'Performance' gestart door dkawa, 16 apr 2014.

  1. Net wat JW schrijft. Je automatische transmissie is al niet zuinig en veel korte ritten helpen daar niet bij.

    Voor het verbruik zou ik gewoon uitgaan van de getankte liters benzine en de afstand die je hebt gereden (dagteller na het tanken op 0 km zetten).
     
  2. Een automaat blijft altijd een x aantal toeren houden i.p.v oplopend en dan het optrekken en stoppen helpen hier ook niet bij.
     
  3. Een automaat verbruikt meer dan een handgeschakelde bak. Met uitzondering van een paar nieuwe bakken (volgens bepaalde merken).
     
  4. Duidelijk... Maar het rijdt wel heerlijk [emoji12][emoji106]
     
  5. En das het belangrijkste!:thumbs:
     
  6. Rijstijl, ja ik rij wel door en korte afstanden.


    Ik had vroeger een Amerkaan met 2.0 liter motor, en die was vele malen zuiniger dan mijn focus 1.6


    Ik denk dat het komt omdat een 2.0 meer vermogen heeft. Dus je moet hem minder geven om op dezelfde snelheid te komen.


    Ik wil in ieder geval weer een 2.0 hierna. Ook al is het ietsje duurder qua belasting, je hebt meer vermogen en hoeft dus minder benzine te verbruiken om hetzelfde te rijden
     
  7. Idd dat klopt, dat zijn de 8-traps automaten van ZF (de 8HP generatie) die oa in BMW, Landrover, Audi en Aston Martin zitten. De machines die deze huizen maken vallen onder mijn verantwoording.
     
  8. Normaal als ik mn tank vol gooi heb ik een radius van ongeveer 750km. Nu 1,5 week lang echt zuinig gereden en nu is de radius 835.. Maar dan ook niet boven de 120 komen.. En nu dat echt zo leuk is haha :)
     
  9. beetje tegenstrijdig.

    Met 2.0 zul je veel meer verbruiken met door trekken
    op snelheid zit er geen groot verschil in. je kan echter wel meer gewicht hebben zonder teveel probleem.

    je bent beter af met ecoboost.
    trekkracht van een diesel onderin. en extra vermogen bovenin zoals een 2.0

    Ken dan de thp van peugeot letterlijk van binnen en buiten, tot zelf de aanhaalkoppels van elke bout die het blok heeft uit mijn hoofd (dat is eigenlijk geen heel goei teken)
    maar moet zeggen dat is alleen maar 150pk versie en dat rijdt heel lekker. genoeg vermogen in ieder geval en als je wil zuiniger dan de 2.0




    wat betreft de verbruik met volle tank dan 835km is zeker mogelijk (zoals post hierboven)
    dan moet je wel veel achter de vrachtwagens blijven. lekker op 80 kroezen en je rijdt dan tegen de 1op20 aan. gemiddeld kom je dan al snel onder de 7.1/100km die voor de 2.0 staat
    van oostenrijk naar nederland gereden en eigenlijk 130 constant gereden. resultaat was een nette 1op15.1
    als ik rustiger had gereden was dat zonder probleem meer geweest.
    heenreis was het al 1op14.8

    dus verbruik is zeker goed, soms mis je dan wel de trekkracht, daarom zit ik ook langzaam te kijken naar een ecoboost
     

Deel Deze Pagina