1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 2 fase 1 Haagse rode Focus Mk2 1.6 automaat - het boek is dicht!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door en_voyage, 10 apr 2023.

  1. Ik vond het al vreemd dat je de kuga wat klein betitelde.
    Maar hoe hij zit met 3 personen achterin dat weet ik niet (geen kinderen en ik zit nooit achterin tijdens rijden)
     
  2. Ik zie deze toevallig, wel met bijna 2 ton in 2 jaar maar qua prijs voor jou gunstig als je daar ongeveer 3 tot 4000eur inruil afhaalt zit je redelijk in de buurt van je budget.
    Of het verstandig is weet ik niet, zal van de staat afhangen maar vooral van het onderhoud.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  3. @Edgar Focus : die ik ook gezien. Mooie kleur, qua uitvoering goed genoeg voor ons. Veel kilometers in korte tijd, dat kunnen bijna niet anders dan snelwegkilometers zijn, je komt anders praktisch niet aan zo'n stand. Als de staat van onderhoud goed is, zou ik het nog wel aandurven. Zag er ook eentje met 150.000 op de teller, maar daar ging gelijk 4000 euro op de prijs erbij. Grootste uitdaging is de inruil: volgens mij ga ik echt geen 3000 euro vangen voor m'n Focus uit 2005, ook al staan er slechts 104.000 kilometers op de klok.

    Wel grappig: ik ben niet zo'n fan van SUV's. Lomp, inefficiënt, liever een station of een MPV. Maar omdat ik vooral praktisch naar auto's kijk, zie ik de voordelen van de Kuga wel. Des te verrassender vond ik de reactie van mijn vrouw: ze was meteen verrukt van de Kuga! Opeens was het budget niet zo'n punt meer, en wil ze er eentje in het echt bekijken in de showroom. Voor haar geen Passat GTE, maar een Kuga PHEV. Meestal is mijn vrouw wat terughoudender qua auto's, maar nu bepaald niet meer! :mrgreen:
     
    Edgar Focus, gerardTDCI en bws723 vinden dit leuk.
  4. het ligt ook een beetje wat je uitgeeft voor een 'nieuwe' auto vwb de inruil en de marge die ze er op hebben.
    ik zou op deze Kuga toch echt proberen om het maximale uit je inruil te halen en toch mi nimaal op zo'n 3K in te zetten.
    succes met de zoektocht :thumbup:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  5. Ha Gerard,

    Dank voor je feedback! Dit helpt wel een beetje om een idee te krijgen van een realistische vraagprijs voor de Focus.

    Overigens: we zitten niet op een schopstoel. De zonnepanelen komen weliswaar vrijdag op het dak, maar de garage is pas halverwege december geschikt voor parkeren (met familie tussenwandje slopen, laminaatvloer eruit en afwerken als garage). Hebben we al eerder een andere auto (Kuga?), dan gaat die gewoon langs de stoep in de straat tot half december.
     
    Edgar Focus en gerardTDCI vinden dit leuk.
  6. Oei, als ze erin gereden heeft is ze om.

    hier was er een veto tegen de kuga totdat de verkoper haar weg stuurde met zijn demo terwijl een foutcode uit de focus gehaald werd, 3 weken later stond de kuga hier op de oprit..

    Laat je niet gek maken als je gaat zoeken voor een laadpunt voor de kuga je hebt niet meer nodig dan een 1 fase lader max 16 ampère meer kan de kuga niet aan en als je een beetje handig bent plaats je hem zelf incl aansluiting in de meterkast. En ja dat mag je zelf
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  7. Hm, dat belooft wat, Paul...

    Wat betreft laden: ik heb inmiddels begrepen dat de Kuga in 6 uur ook met een stopcontactlader kan opladen. We hebben in de garage enkele stopcontacten uitgevoerd voor zwaar gebruik (jaartje geleden aangelegd), ik denk dat we eerst dat een tijdje gaan aankijken.

    Liefst laad ik overdag, als de zonnepanelen hun werk doen. Dus tussen het brengen naar en halen van school, zeg maar. Die tijd is nèt te kort (5 uur), maar in de zonnige maanden kan ik na thuiskomst nog even bijladen.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  8. Hij hoeft toch ook niet steeds helemaal vol geladen te worden en je rijdt hem denk ik ook niet elke dag leeg dus dan is het steeds bijladen. Occassionmarkt is momenteel echt gek, ik kreeg toen ik DIB kocht ruim 5500 euro voor de cmax uit 2011 met 160dkm en overduidelijk lakschades en niet supernet interieur terug. Ik had er zelf maar 5000 voor betaald met toen nog net geen ton op de teller en dat was 2 jaar eerder. Dus met de huidige occassionmarkt en een beetje nette focus met weinig km is die 3000euro op zo een aankoop denk ik wel degelijk realistisch hoor. Is het niet perse inruil zal er misschien een deel korting op zitten maar ik denk dat die met jouw buget en inruil haalbaar is. En nooit geschoten is altijd mis, nee heb je, ja kun je krijgen en wie niet waagt die niet wint en wie niet neukt krijgt geen kind en meer van dergelijke gezegdes omdat ik je die auto gun :mrgreen:
     
    gerardTDCI en en_voyage vinden dit leuk.
  9. Laden via de granny lader kan uiteraard ook. Heb dat in het begin ook gedaan, totdat het nogal een keer voorkwam dat we in de middag nog weg wilden en de accu dus niet vol genoeg was voor de rit. 6 uur laadtijd is best veel en meestal is het iets meer dan die 6 uur die opgegeven wordt. Met een normaal laadpunt is tie in ruim 3 uur van leeg naar vol. En wat ik begrepen heb is dan het opgenomen vermogen het meest rendabel tov het laadvermogen. Met de granny krijgt de lader in de auto maar max 10 ampère en heeft dan blijkbaar een lager rendement, hoe het precies zit weet ik ook niet.

    trouwens, blijkbaar heeft Den Haag een prijsafspraak betreffende laden met openbare laadpunten en goedkoper dan op veel andere plaatsen buiten Den Haag. Heb daar speciaal een laadpas van ecotap voor besteld (geen starttarief bij hun palen en geen abbo)
     
    Edgar Focus en en_voyage vinden dit leuk.
  10. @Edgar Focus : je enthousiasme werkt wel aanstekelijk. Ik ga het idd gewoon proberen. Per slot van rekening wil de garage mij een auto verkopen, ik ben niet verplicht om met ze in zee te gaan. Ik zag in Duitsland exemplaren voor dezelfde prijs met aanmerkelijk minder kilometers... En ik gun mezelf inmiddels ook best wel zo'n Kuga! :mrgreen:

    Ook onderdeel van onderhandeling is wat mij betreft een jaar BOVAG garantie bij de prijs inbegrepen. Op dergelijke bedragen voor een occasion vind ik dat eigenlijk wel zo netjes. En als de verkoper dat jaar zonder sputteren durft te geven, dan is dat ook indicatief voor z'n geloof in zijn handelswaar.

    @paul vingerhoets : goeie tip over die Haagse laadpalen! We hebben er hier een paar in de straat die meestal niet worden gebruikt. Op die manier kan ik iets sneller laden dan met de granny, totdat we wel of niet het besluit hebben genomen over een wallbox.

    Even nog voor mijn info: ik weet dat de Kuga beperkt is qua laadstroom, maar kan ik zonder problemen een zwaardere wallbox laten plaatsen en gebruiken met de Kuga? Met name om iets meer toekomstproof te zijn, mochten we ooit toch een andere wagen aanschaffen? Voorlopig wil ik even geen andere auto meer hoeven kopen, idealiter maakt m'n dochter er haar eerste kilometers in met papa en mama zodra ze haar rijbewijs heeft op haar 18e... ;)
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  11. Voor zover ik weet kan dat gewoon want de auto gebruikt wat hij kan gebruiken ook al krijgt hij meer aangeboden.
    VWB Duitsland, daar moet je vaak nog wel de BPM en invoerkosten bij optellen en dan kom je al gauw hoger uit.
     
  12. Ik ben ook niet werkelijk van plan er eentje uit Duitsland te halen. Maar als ik voor dezelfde prijs een Kuga met een ton minder op de teller in Duitsland zie staan, dan zal ik dat zeker inzetten bij de onderhandeling. Uiteraard moet de auto wel vergelijkbaar zijn qua uitrusting en staat (geen appels met peren vergelijken).

    Maar goed, eerst eens een Kuga in het echt gaan bekijken. Daar begint het mee! :dance:
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  13. We hadden vanmiddag een gaatje, dus even bij Hedin in de Binckhorst langsgereden. Daar stonden twee jonge occasions, met zeer weinig kilometers op de teller. En waar ik bang voor was, gebeurde: mijn vrouw viel als een blok voor de Kuga. Vooral de binnenruimte en de wat hogere zit werden gewaardeerd. Ze was vooraf bang dat we wat hoger op de bok zouden zitten, maar dat was gelukkig niet het geval.

    We hebben wel even het verkoopgesprek gemeden, omdat deze auto's voor ons totaal niet realistisch zijn met vraagprijzen rond de 39.000 euro. Maar: we gaan dus op jacht naar een knappe Kuga met ervaring voor een nette prijs. Maar niet als een kip zonder kop. Zoals we 'hieâh' in Den Haag zeggen: "Rustââââg..." :mrgreen:
     
    gerardTDCI, Edgar Focus en M.Blaak vinden dit leuk.
  14. Je kunt niet zeggen dat je niet gewaarschuwd was :schater::schater:
     
  15. En je had dus helemaal gelijk :mrgreen::thumbup:
     
    paul vingerhoets vindt dit leuk.
  16. Natuurlijk zou je een zwaardere wallbox kunnen plaatsen, je zou dan een 3 fasen lader kunnen plaatsen, de kuga gebruikt er dan maar 1 zoals op een openbare laadpaal ook gebeurd. Maar dan moet ook je meterkast al voorzien zijn van 3 fasen anders heb je er weinig aan

    wat je zou kunnen overwegen is de kabel al wel voorbereiden voor een 3 fasen lader zodat je maar eenmalig de kabel hoeft te trekken.
     
  17. Wat ik vooral markant vond: bij een oriënterende sessie vorige week bij Volkswagen vond de ze Golf 'ielig' en de Passat 'lomp lang, maar oké'. Toen we vanmiddag naast een (best grote) prachtige zilveren Kuga stonden, vond ze 'm 'precies goed'.

    De grap is: aan het begin van onze relatie reed ze in een Peugeot 107 en die vond ze groot zat. Nu wil ze niet kleiner dan de Kuga... Het is bij ons dus een keer niet de man die z'n vrouw moet overtuigen. Want: 20.000 blijft gewoon loeiveel geld dat ik niet eerder voor een auto heb over gehad.

    Ik vermoed wel dat zodra wij begin november serieus de markt op gaan voor een Kuga, de blauwe uit de link van Edgar al weg is. Maar goed: we kunnen wachten tot een buitenkansje zich opnieuw voordoet.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  18. We hebben al 3 fasen in de meterkast vanwege een inductiekookplaat. Daarvoor is een extra meterkast in de garage geplaatst, waarvandaan de 3 fasen een etage hoger gaan richting onze keuken. Dat moet wel uit te breiden zijn.

    Vrijdag worden de panelen geplaatst en moet de meterkast toch worden aangepast, ik vraag dan meteen even aan de aanwezige elektricien of we de extra meterkast makkelijk kunnen uitbreiden voor 3 fasen opladen.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  19. En om nou helemaal niks meer aan de Focus te doen… dat heeft ‘ie niet verdiend. Ik heb vandaag een adapter gekocht van sma naar fakra zodat ik de goed werkende GPS antenne van de Android radio kon gebruiken op de Travelpilot. Met succes: in een mum van tijd 6 satellieten herkend. Wel gek: hij lijkt telkens te denken dat ik een paar kilometer verderop zit, ergens in Berkel-Rodenrijs. Rááárrr…

    Oh ja, en voordat mensen gaan roepen dat een Travelpilot EX achterhaald is: ik vind het juist wel leuk om dit soort meuk uit dezelfde tijd als de auto zelf weer werkend te krijgen. Ik heb bijvoorbeeld ook nog een Nokia 6210 als reserve mobiel. Té leuk!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Sir Focus en Edgar Focus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina