1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus3: mogelijke auto gevonden..

Discussie in 'Prullenbak' gestart door maarten76, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mooie auto!! Alleen erg ver weg, geen station, en geen 125 pk versie... Vind hem ook stevig aan de prijs!
     
  2. haha hij is ook stevig aan de prijs... Kreeg er ook een goede inruil voor.
    Maar dat zal de reden zijn dat hij er nog steeds staat sinds januari...
     
  3. Hoe zijn de ervaringen met Ardea in Lijnden eigenlijk?
     
  4. Ik hoop dat hij beter kan verkopen dan fotograferen ... Man man wat een kansloze foto's.. Zo zet je zo'n mooie auto toch niet te koop ?


    Mooie auto en mooie km stand dat wel.
     
  5. Dat viel me ook al op ja, en het is niet alleen bij deze auto zo slecht gefotografeerd!
     
  6. Gewoon gaan kijken en proefrijden. En wat je gevoel zegt. Wat kan er mis zijn met zo'n jonge auto.
    Kijk de boekjes even na op onderhoud en waar hij in onderhoud is geweest.

    Ardea? Ach, ieder heeft z'n eigen ervaringen daarmee, de een goed, de ander minder goed :mrgreen:

    Succes!
     
  7. De Focus is nieuw door hun geleverd en altijd bij hun in onderhoud geweest. Ook 24 maanden garantie is wel een pluspunt.
     
  8. 24 maanden garantie klinkt leuk maar kijk vooraf goed onder welke voorwaarden dit is. Ik heb hier in het verleden eens naar gekeken en voor zover ik me kan herinneren is 1 van de voorwaarden dat de auto door Ardea moet worden onderhouden. Je kan dan dus niet de auto bij een andere lokale Ford dealer laten onderhouden.

    En zoals gezegd heeft iedereen zijn eigen ervaringen met Ardea. Dit kan per vestiging ook nog eens sterk verschillen. Persoonlijk zijn mijn ervaringen (op zijn zachtst gezegd) niet heel positief.
     
  9. Mag ik vragen wat die negatieve ervaringen inhielden?
     
  10. #112 JW, 7 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2016
    Wil je het echt weten?

    Om zomaar wat dingen te noemen (en dit zijn slechts een paar voorbeelden):

    Niet nakomen van afspraken. De auto van mijn ouders zou gedurende een week bij de dealer staan voor het herstellen van hagelschade. Na een week bleek er nog niets aan de auto te zijn gedaan. Dit heeft zich 2 keer herhaald. Pas bij de 3e afspraak is er daadwerkelijk aan de auto gewerkt.

    Tijdens het herstel van de hagelschade zijn er heel wat fouten gemaakt waaronder het plaatsen van een verkeerde zijruit, is er lakschade ontstaan als gevolg van het vervangen van de (zij)ruiten, zaten er nog diverse deukjes in de auto, is de hemel beschadigd doordat deze niet netjes gedemonteerd was en was zo'n 75% van alle kunststof interieurdelen die los zijn geweest beschadigd of niet goed (scheef) teruggeplaatst.

    Het meest schokkende vond ik dat de baliemedewerkers van de betreffende dealer probeerden om werkelijk alles goed te praten. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt maar als er iets fout gaat wees dan zo eerlijk om het toe te geven en los het op in plaats van proberen om alles goed te praten. Uiteindelijk is alles opgelost maar het heeft me heel wat tijd en energie gekost.


    Vervolgens ben ik zelf het onderhoud gaan uitvoeren en ben hierbij nog wat zaken tegengekomen die mijns inziens niet zouden moeten kunnen gebeuren. Zo zat het luchtfilter totaal verwrongen in de behuizing gepropt, zat het interieurfilter achterstevoren in de behuizing (er staat nota bene een pijl met de tekst Airflow op) en was het deksel van het kachelhuis waar het interieurfilter achter zit scheef en verwrongen gemonteerd.


    Tot vorig jaar haalde/bestelde ik nog weleens de nodige onderdelen bij de lokale Ardea vestiging. Echter toen ik vorig jaar mijn vrouw stuurde met een boodschappenlijstje met alle onderdeelnummers/Finis nummers die ik nodig had is ze niet zo netjes behandeld.

    Uiteindelijk was ik er wel klaar mee en heb ervoor gekozen dat Ardea geen cent meer aan mij verdiend. Als liefhebber kijk ik er misschien iets anders tegenaan als de gemiddelde consument en ben ik misschien extra kritisch. Zaken zoals een verkeerd gemonteerd luchtfilter en interieurfilter zal de gemiddelde consument nooit opvallen.
     
  11. Thanx JW,

    Bij welke vestiging was dit? IK kan uit eigen ervaring spreken over Opel, daar heb ik dezelfde slechte ervaringen met onderhoud dat niet goed uitgevoerd was. Ik heb na een beurt ooit de zaken gecheckt die vervangen zouden zijn, dit ws dus helemaal niet gebeurd! Zo stond er een interieurfilter op de bon die niet vervangen was, ook de luchtfilter stond er op en ook die was nog net zo smerig als voor de beurt.

    Ik ben ook erg kritisch als consument. Ik vind dat dit ook wel mag, je betaald tenslotte grof geld voor iets, dan mag je wel verwachten dat dit goed gebeurt.

    Aangezien Ardea Lijnden 140km enkele reis is, ben ik niet van plan elke onderhoudsbeurt daar te laten doen (mocht ik de Focus kopen). Ze meldde in de mail al dat dit ook bij een lokale Stern garage gedaan kon worden. Daar heb ik geen ervaringen mee, dus dat is ook wel een punt.

    Ik moet zeggen dat 24 maanden garantie (welke voorwaarden hier aan zitten kan ik zo snel niet vinden op de site) klinkt beter dan 6 maanden garantie. Ik heb met de Astra al een kapotte versnellingsbak gehad in de garantieperiode. Ook hier werd in het begin niet echt enthousiast op gereageerd door de verkopende partij. Aangezien ik me niet zomaar laat afschepen, is er een gereviseerde bak onder gekomen, die het nog goed presteerd.

    Eerst even foto's maken van de Astra en de offerte afwachten... Ik heb een rijs in gedachten die ik wil betalen, maar volgens mij is de geadverteerde prijs al redelijk scherp. We zullen zien!
     
  12. Ik heb wel de positieve verhalen gehoord over hoe ze bij Ardea met de garantie omgaan. onder andere van [MENTION=317]kolere[/MENTION]
     
  13. #115 kolere, 8 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2016
    Klopt, onderhoud is vrij duur service onpersoonlijk en soms slordig, maar garantie is gewoon goed. Zowel bij mij als mijn ouders. Bij mij is het volgende in de twee jaar garantie vervangen: Dynamo, turboregelklep, spoorstangen, nokkenaskeerring (incl distributieriem), kleppendekselpakking en afdichting verstuivers
    Ouders (s-max): Maf sensor, compressor airco, aircoradiator, tankhals, stuurbekrachtigingspomp.

    Nooit moeilijk over gedaan, gewoon netjes opgelost.
     
  14. Ik denk inderdaad ook dat het per filiaal kan verschillen.
     
  15. Ik heb het over Delft (gesloten), Den Haag en Leidschendam. Als eis voor behoud van de garantie wordt wel gesteld dat je het reguliere onderhoud bij een Ardea vestiging laat doen, ik vind dit geen rare eis.
     
  16. Persoonlijk vind ik dit ook een vrij normale garantievoorwaarde. Echter wanneer je niet in de buurt van een Ardea vestiging woont is het niet altijd even praktisch.
     
  17. Het gaat alleen om het periodiek onderhoud (20.000km/1jaar).
     
  18. Zelf ook weleens een auto bij Ardea gekocht,werd er bij een onderhoudsbeurt ( nog garantie) een waterpomp vernieuwd ik had geen klachten maar de heren bij Ardea vertrouwde het niet dus maar preventief vervangen..........,ik zeg:thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina