1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus3: mogelijke auto gevonden..

Discussie in 'Prullenbak' gestart door maarten76, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #1 maarten76, 18 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jul 2016
    Aangezien ik nog steeds geen Focus 2.2 heb gevonden die me aanstaat voor de prijs die ik er voor over heb, ben ik verder aan het kijken dan mijn neus lang is.
    Is het misschien slimmer om een Focus 3 te kopen die wat nieuwer is maar minder luxe aan boord heeft? (bv geen climat control, geen pdc, alleen voor electrische ramen). Is een 1.0 met 100 pk een goeie keuze?
    Of toch een Focus 2.2 die alles aan boord heeft:
    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

    http://www.autotrader.nl/auto/ford-...j/ford-focus-10-ecoboost100pk-5drs-voorruitv/

    http://www.autowereld.nl/ford/focus/1-0turbo-trend-100pk-5d-navi-12272073/details.html

    Wat zouden jullie aanraden? Zijn de 1.0 met 101 pk goede motoren?
     
  2. Uit technisch oogpunt zou ik persoonlijk altijd voor de 1.0 ECOboost kiezen. In mijn vorige Focus 2 had ik de 1.6 Duratec en in mijn huidige Focus 3 heb ik de 1.0 ECOboost. De 1.6 Duratec was op zich al een fijne motor maar de 1.0 ECOboost is in mijn ogen nog veel fijner.

    Bij de 1.6 Duratec ligt het maximale koppel bij een vrij hoog toerental (3400 RPM). Hierdoor (en door het behoorlijke gewicht van de Focus 2) moet de motor behoorlijk op toeren worden gehouden om vlot mee te kunnen komen. De versnellingsbak verhoudingen zijn dan ook zo gekozen dat de motor vrij veel toeren draait (zo'n 4000 RPM bij 130 KM/H).

    De 1.0 ECOboost heeft het volledige koppel al beschikbaar vanaf zo'n 1500 RPM. De versnellingsbak verhoudingen zijn hierdoor dus ook totaal anders. Ik heb welliswaar de 125 PK versie met 6-bak en hierbij ligt het toerental bij 130 KM/H beduidend lager (ruim 1000 RPM) als bij de Focus 2.

    Wat brandstofverbruik betreft is de 1.0 ECOboost ook beduidend zuiniger als de 1.6 Duratec. Met de 1.6 Duratec had ik een gemiddeld verbruik van 1 op 11 terwijl ik nu met de 1.0 ECOboost met een gelijke rijstijl zonder veel moeite 1 op 16 haal.

    Verder vind ik het een groot voordeel dat de Focus 3 een stuk stiller is als de Focus 2. De geluidsisolatie is bij de Focus 3 beduidend beter t.o.v. de Focus 2.


    De 1.0 ECOboost is een motor met weinig veel voorkomende problemen. Het enige puntje dat je in de gaten moet houden is of de koelvloeistof retour slang vervangen is. Er is een serie slangen geweest waarbij de slang scheurt met als gevolg dat alle koelvloeistof vrij snel weg lekt en de motor vast kan lopen. Om dit te voorkomen is er echter een verbeterde slang beschikbaar welke dit probleem niet meer heeft.



    Of je veel opties en extra's belangrijk vind is iets wat je zelf zal moeten bepalen. Mijn ervaring is dat als je iets eenmaal gewend bent je dit al snel niet meer wil missen. Persoonlijk zou ik dan ook altijd naar een auto zoeken die minimaal gelijkwaardig is aan wat ik nu heb.
     
  3. Ik sluit me helemaal bij Wilco aan... Ben zelf van een FoFo2.1 met 1.6 naar een FoFo3.1 1.0 100pk gegaan en het zijn echt twee totaal verschillende auto's. De FoFo3 is veel stiller, langere versnellingen, minder schakelen en vooral op lange afstanden merk je dat deze een stuk comfortabeler is. Ook iets zuiniger maar bij mij niet zoveel als bij Wilco, ik ben van ongeveer 1:13 naar 1:15 gemiddeld gegaan, is wel een Wagon. De FoFo 3 voelt wel kleiner aan, vooral door het dash dat veel meer naar je toe komt en een stuk breder middendeel heeft. Ik vind 'm ook minder overzichtelijk door de kleinere ramen, PDC is bijna een must.
    Je kunt het beste bepalen welke opties voor jou belangrijk zijn. In de grijze Trend uit jouw voorbeeld heb je niet veel te klagen denk ik, modernere techniek, 4jaar jonger en best wat opties (Navi, PDC en CC etc. zit er allemaal op).
    Ga eens met beide versies een stukje rijden, dan merk je het vanzelf welke het beste bij je past.
     
  4. #4 Kees37, 18 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2015
    Keuzes keuzes keuzes.
    Ik zou nooit voor een :focus3: Trend kiezen, alleen al vanwege de stoelen die erin zitten.
    Maar ja dat is natuurlijk persoonlijk.

    Zou bij de :focus3: wel op zoek gaan naar 1 met een autoradio met bluetooth en een groot scherm in de middenconsole
     
  5. Wist niet dat er verschillende stoelen in de Trend en Titanium zaten. Volgens de folder heeft de Trend 'comfort' stoelen en de Titanium 'sportief'.... Deze laatste zullen dus wel iets steviger zijn? De stoel is toch een persoonlijk iets. Waar de één lekker op zit krijgt de ander rugpijn van.
    Groter scherm is zeker mooier, die krijg je toch vanzelf in combinatie met Navigatie?
     
  6. Er zit wel degelijk verschil in de stoelen van een Trend en een Titanium. Die van de Titanium hebben hogere wangen in de zitting en de rugleuning. Deze stoelen bieden je meer steun. Die van de Trend zijn een stuk "vlakker" Klopt bij een navigatie heb je altijd een groot scherm. Ik doelde eigenlijk op de 2 links die de TS heeft gedeeld, de 1ste heeft een klein schermpje en de 2de een grote
     
  7. Je kan er wat dat betreft kort over zijn, er zijn drie zaken waar de focus 2 beter in is:
    - stuurgevoel, dit lijkt bij elke versie minder te worden.
    - focus 2 is voor de achter passagiers een stuk ruimer.
    - bij de 5 deurs variant is de achterbak een stuk groter.

    Verder is de focus 3 in mijn optiek gewoon beter.
     
  8. Met dat stuurgevoel ben ik het niet eens, ik vind daarin tussen de :focus2: en de :focus3: geen verschil in zitten. Beide auto hebben een meer dan prima stuurgevoel en weggedrag
     
  9. Hallo Maarten, ik weet niet wat je budget is, maar ik zou altijd voor een Focus 3 gaan. Probeer er dan ook eentje te vinden met wat opties zoals navigatie en/of voorruitverwarming.

    Gebruik anders eens http://www.gaspedaal.nl
     
  10. Ik denk ook dat een focus 3 een betere keus is. Het is zowiezo een nieuwer model

    Ik ben nog steeds tevrede met de focus 2.1 maar tja als je een keus heb waarom ook niet
     
  11. persoonlijk zou ik mijn :focus2: fase 2 nooit inruilen voor een kale :focus3:
    dan zou ik toch echt doorsparen/zoeken naar een :focus3: met minimaal dezelfde opties.
     
  12. Tja voorruit verwarming en automatische verlichting en airco enz is toch wel fijn
     
  13. Ik gebruik die site al tijden, hier heb ik mijn huidige auto ook al gevonden. Budget ligt eigenlijk rond de 10.000, liever minder dan meer, maar ligt natuurlijk aan de auto. Ook kilometerstand mag niet boven de 100.000 liggen.
    Ik dacht dat de Focus altijd al voorruitverwarming had!?????

    Ik ben bang dat ik dan nog een dikke 3000 meer moet neerleggen, maar een titanium editie van de Focus 3 zou erg mooi zijn!


    Airco is een must, voorruitverwarming ook, automatische verlichting niet echt. Ik zie ook auto's staan met een klein scherm navi, of is dit dan geen echte navigatie???
     
  14. Voor een Focus 3 fase 1 met de nodige opties is je budget erg krap. Voor dat geld vind je eigenlijk voornamelijk de kalere uitvoeringen.


    Voorruitverwarming is niet standaard. Bij de eenvoudigere uitvoeringen is dit een optie die kan worden bijbesteld. Dit wordt lang niet door iedereen gedaan. Daarnaast waren er optiepakketen waar ook voorruitverwarming bij zit. Bij de hogere uitrustingsniveaus is voorruitverwarming wel standaard.


    Navigatie is altijd in combinatie met het full color 5 Inch display. Focus 3 uitvoeringen zonder navigatie hebben (afhankelijk van het type radio) een monochrome 3,5 Inch display of full color 4,3 Inch display.

    Overigens is het originele navigatie systeem erg eenvoudig achteraf in te bouwen.
     
  15. Als je deze foto ziet, dan is het toch een klein scherm, terwijl er wel navigatie op moet zitten volgens de advertentie:

    [​IMG]
     
  16. bovenstaande scherm is vrijwel zeker zonder NAV.

    Ik zou me niet te veel blind staren op wel of geen NAV. Dit is makkelijk op te lossen.

    Wel of geen voorruitverwarming... tja ik heb het wel maar nog nooit gebruikt ( carport / garage ) dus ook dat is persoonlijk.

    Voor 10k kun je een Focus 3 kopen maar dan moet je wel genoegen nemen met een witte ex lease trend uitvoering met minimaal 140 dkm. Dat zal dan een vroege uitvoering zijn met een 1.6 TI-VCT 105 of 125 pk.

    Voor een 1.0 Ecoboost die voldoet aan je wensen ( Titanium ) zal je toch naar 13-14k moeten gaan.
     
  17. #18 maarten76, 19 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2015
  18. sad but thrue maar dit is het "grote" scherm. :schater:

    En inderdaad het is een postzegel maar het scherm op de eerste foto is nog veel kleiner...

    Je zit op de eerste foto van die oranje lampjes. Daaraan kun je zien dat een klein scherm is.
     
  19. Ik heb er op gaspedaal zo al 3 nette complete uitvoeringen gevonden.

    1

    2

    3

    En er staan er nog wel meer.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina