1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus3: mogelijke auto gevonden..

Discussie in 'Prullenbak' gestart door maarten76, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja goed blok, wat voor verbruik vind jij goed?
     
  2. Tja, wat is zuinig... Gemiddelde van ongeveer 1 op 13?
    Is de 150 pk van dit blok goed te gebruiken, ook laag in de toeren?
    Aangezien de papieren en allemaal bijzitten, heb ik er wel vertrouwen in.
    Is de 1.6 ecoboost ook betrouwbaar?
     
  3. Is een turboblok dus laagtoerig te rijden. Verder schijnt 1 op 13 goed mogelijk te zijn.
     
  4. Ik vind het een hele fijne motor. Mijn collega heeft er laatst een weekend mee gereden en ook die vond de motor erg soepel en fijn rijden.

    Ik rijd 1 op 10, maar heb een stevige voet en mijn auto weegt ruim 1500kg. 1 op 13 red je prima als je ' normaal' rijdt met deze Focus. Mooie auto trouwens! En als alles erbij zit, maakt het niet uit dat hij uit Duitsland komt.
     

  5. Ach, een beetje verbruiken mag wel, zeker als je wat aan het spelen bent!

    Die Focus komt niet uit Duitsland, maar uit België. Ik hoor niet veel rare verhalen van geïmporteerde auto's uit België, of heb ik niet goed opgelet?
     
  6. #46 maarten76, 9 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2015
    Heeft de 1.6 ook last van een slechte retourslang, of geldt dit alleen voor de 1.0?

    Waar kan ik ergens de intervallen vinden voor de distibutie etc?

    Kan iemand ook vertellen of de onderhoudsbeurten allemaal gedaan zijn die voorgeschreven staan aan de hand van de volgende foto?
    [​IMG]
     
  7. volgens mij moet die om de 20.000 km een beurt hebben.
    en dan zie ik toch wel een gat tussen de 3e en 4e beurt......
     
  8. Blijkbaar was ik niet de enige die deze Focus aantrekkelijk vond, hij is al verkocht...

    Dan gaat de zoektocht door!
     
  9. We zijn al een poosje verder, maar de zoektocht duurt voort!
    Het gaat een Focus 3.1 worden, hatchback of station. Ik ben er nog niet uit of dit een 1.0 125 pk of een 1.0 100 pk wordt. Een 125 pk heeft wel voordelen, 6-bak, blok beter te chippen, maar is wel weer zwaarder en dus duurder in wegenbelasting. Ook een 1.6 ecoboost zou ik wel overwegen, maar dat ligt aan de prijs.
    De kleur: zilver of bruin(achtig)

    De auto's die ik in de gaten hou zijn de titanium versies, met navie etc etc.

    De prijzen vallen me wel wat tegen zeg: auto's tot +/- 100d km zitten al snel tegen de 15000 euro! Als de prijzen nou eens iets zouden dalen...

    Zijn er btw nog verschillende geluidssystemen geleverd is deze variant?
     
  10. Vind ze beide erg netjes. Dde tweede lijkt me een (ex)lease te zijn, en import? Ivm ontbrekende kentekenplaten. Weet dat natuurlijk niet zeker, zou datdus navragen als je dat wilt weten. De eerste heeft xenon, wat ikzelf erg prettig vind. De 2e heeft weer 125pk, net wat meer power. Bekleding van beide erg netjes.

    Choices choices....

    Ik heb mijn :focus3: via Gaspedaal.nl. Kun je makkelijk vergelijken;)
     
  11. Ik zou voor die eerste gaan: 17" velgen, half lederen bekleding, afneembare trekhaak. In mijn beleving completer uitgerust en minder kilometers
     
  12. #53 maarten76, 19 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2015
    Ik vroeg me ook af of de zwarte een geïmporteerde auto was, na wat zoekwerk kwam ik op autotrack de advertentie ook tegen, en daar staat bij dat deze niet geïmporteerd is.
    http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/focus/14412099

    Ook twijfel ik tussen de 125 en 100 pk, zou dit zoveel uitmaken?? Misschien eens een proefrit maken, alleen jammer dat die blauwe bijna 2 uur heen en 2 uur terug is..
     
  13. Wanneer je de keus hebt zou ik persoonlijk altijd voor de 125 PK versie kiezen.

    Ik heb met beiden gereden en de 125 PK is gevoelsmatig een stuk vlotter als de 100 PK. Daarnaast heeft de 125 PK de fijne B6 6-versnellingsbak in combinatie met een dubbelmassa vliegwiel terwijl de 100 PK nog de IB5 5-versnellingsbak in combinatie met een vast vliegwiel heeft. Hierdoor loopt de 125 PK stationair iets rustiger met minder trillingen als de 100 PK. Persoonlijk vond ik dit goed merkbaar.

    Naast bovengenoemde verschillen zit er motortechnisch ook verschil tussen de 100 PK en de 125 PK. De verschillen zijn dus niet zoals bij de 1.6 ECOboost alleen softwarematig. Zo heeft de 125 PK bijvoorbeeld een andere cilinderkop en turbo t.o.v. de 100 PK versie.
     
  14. Inmiddels via mail contact gehad over onderhoud etc etc van de auto's. Ook over de prijzen heb ik een bericht terug:
    Deze http://www.ford-vanleussen.nl/occas... 1.0 ECOBOOST 5DRS TITANIUM XENON NAVI AFN-TH mag incl beurt, apk, en afleverkosten weg voor €13.750.

    Deze http://list.auto-commerce.nl/view/d...template=&taal=NL&occ_intern=&redirect=ac1401 mag incl. afleverkosten, grote beurt en 6 maanden garantie voor €14.000 weg.

    Zijn dit een beetje goeie prijzen, of zou er nog wat meer te halen zijn?
     
  15. 2 nette Focussen, vooral die donkerblauwe met 17 inch velgen.

    Vind ze best netjes geprijsd, vaak beter dan hier in het westen. :P Ben zelf ook aan het oriënteren op een Focus 3.
     
  16. En wat zijn jou eisen??
     
  17. Mijn voorkeur gaat uit naar een 125 pk Titanium uitvoering. Deze uitvoering heeft wel de meeste opties die ik zoek. Voor de rest kijk ik naar de km-stand en natuurlijk de prijs.

    Heb verder een app op mijn telefoon van AutoScout waar ik meestal op kijk en favorieten kan selecteren en verder houd ik een sites van Ford dealers/specialisten in de gaten.
     
  18. Die gebruik al jaren! Top site!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina