1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus Wagon van Silver Baron. And now the end is near

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Marco Morello, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moet niks maar een zwembad in de garage is ook niks ;)
     
  2. Hij trekt net zo hard als zijn baasje; erg goed dus :badgrin:
     
  3. :schater::schater: scheeld dat je het zelf zegt :mrgreen:
     
  4. #1264 Marco Morello, 6 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 mrt 2015
    Nwe d-riem set en weer terug van Gert Jan

    Na de ombouw heb ik zo`n 60.000km gereden. Km-stand van de motor is nu 187.***km. En eigenlijk geen probleem gehad.

    Een week of wat terug hebben we nogmaals en bij voorbaat de d-riem set van mijn auto vervangen. Bij het vervangen van de waterpomp, had ik ook ergens een ratel zitten in 1 van de looprollen. Daar de spanners van de 1.8/2.0 nog weleens een eigen leven gaan leiden, wilde ik daar geen risico mee nemen.

    Riemetje vervangen, looprollen en spanner ook. Maar ook de 2 nokkenaskeerringen omdat 1 lekte.

    [​IMG]
    Motortje zonder deksel.

    Achteraf ratelt de auto nog, dit blijkt een looprol van de multiriem te zijn.
    Deze ligt al thuis, alleen nog eens tijd vinden. Wel lekte de auto olie langs het kleppendeksel, t.h.v. de nokkenaskeerringen, eerste gedachte was: kudt..... nokkenaskeerring. Nadere inspectie leerde dat deze kurkdroog waren. Blijkt dat de olie aan de d-riem zijde langs het kleppendeksel werd gedrukt. Na een tip van een (ford)monteur de hoekjes t.h.v. de nokkenaskeerring kapjes afgekit (dit keer laten doen, door dezelfde monteur) met een soort van carterpan kit, schijnt vaker bij de 1.8/2.0 voor te komen.

    [​IMG]
    Deze kit dus.

    Verder heb ik een week of 2 terug de auto van de buurvrouw over het hoofd gezien, met als gevolg lichte schade aan mijn auto en haar auto gelukkig meer schade :mrgreen:. Gelukkig hebben we dan Gert Jan nog: Auto daar afgelopen zaterdag neergezet, woensdag middag kon ik `m weer netjes gefixt ophalen.

    [​IMG]
    Krasjes achterbumper


    [​IMG]
    Gekraakte ring PDC


    [​IMG]
    Work in progress

    [​IMG]
    Another "work in progress" pic

    [​IMG]
    And done!

    Wat zijn de verdere plannen dit jaar, welke (hopelijk) worden uitgevoerd?
    - Looprol vervangen van multiriem
    - Eindelijk die ST170 uitlaat er onder knopen (eerst de ontbrekende onderdelen bestellen en de katalysator ontdoen van een onwillige bout)
    - Nog steeds de stoelverwarming van de bestuurderskant afmaken en weer aansluiten....
    - Andere tweeter plaatsen aan de passagierskant, de huidige is klaar.
    - Een keertje de auto weer eens goed poetsen, is al weer ff geleden. (eerst fatsoenlijk weer en fatsoenlijk poetsspul kopen)
    - Nwe originele ondergril plaatsen, de huidige (imitatie) past niet goed.
     
  5. nou Marco das een aardige to do list

    ik wil zelf nog wel een keer gaan denken aan stoelverwarming
     
  6. Mooi om te zien dat je nog altijd goed voor 'm zorgt Marco!

    Heb jij originele PDC achter?
     
  7. Ziet er weer straks uit.
     
  8. weer lekker bezig met de :focus:
    blijft een mooi exemplaar :rock:
     
  9. Is idd originele PDC. Wel uit een fase II.
    Nu ook met PDC ringen bedoeld voor de wagon.

    Thnx Gerard. De reden dat de auto gerepareerd werd is juist dat hij er netjes bij staat.
     
  10. Ik mis in de 'to do' lijst' de ST170 in- en uitlaat van de motor. Hoe staat het daar mee?
     
  11. Heeft de Wagon aparte ringen Marco? Zijn die los te bestellen?
     
  12. #1272 antig01, 6 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 mrt 2015
    Die kit op de nokkenas lagerkap staat ook in het werkplaatshandboek. Toevallig van de week een kop van een 1.8 eraf gehad en de lagerkappen gekit. Goed werk
     
  13. Ja , kosten 38 euro ex de btw
     
  14. Ziet er weer top uit Marco, blijft ook een mooie Wagon
     
  15. Ziet er weer goed uit Marco, altijd fijn om te zien als een Focus zo onderhouden word.
     
  16. Mike: F1150200.
     
  17. #1277 Don van der Deijl, 15 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 apr 2015
    Gaaf om dit eens goed te volgen Marco. Die van jou is in nieuwstaat lijkt het wel.
    Die van mij niet maar ik houd hem zo netje,s mogelijk.
    Helaas heeft hier een vandaal behoorlijk wat krassen op de auto gezet, dit was vorig jaar al. Zelf gespoten maar nu met het zonnetje zie je het echt wel. De auto zou eigenlijk eens goed ontdaan moeten worden van kleine deukje,s en dan in zijn geheel spuiten.
    Mijn teller staat nu boven de 285 k en de motor (1,6) loopt als een naaimachine.
    Er wordt vrij veel mee gereden nu en soms ook met zware lading.
    Door al het gesleutel aan zo,n auto tja dat geeft mij een goed gevoel. Er zt wat van jezelf in en daarom wil ik de focus ook echt niet meer kwijt nu.
    Inmiddels wel een groot deel van het interieur vervangen (beige) Nu zwart dus, Leren achterbank daar kinderen en die verzieken alle stoffe banken. Voor nog steeds op zoek naar leren stoelen en het dash board verder zwart spuiten van de zomer en uiteraard de roestpunten nazien.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo,n goede auto heb gehad.
     
  18. Don, dank voor het compliment.
    Nw staat is ie niet maar wel in een hele goeie staat. Zowel technisch als optisch (al heeft ie helaas toch wel wat gebruikssporen).

    Ondanks dat ik 'm al 8 jaar en 200.000km heb, stap ik elke dag met plezier in mijn auto. Helemaal als ik weer eens heel wat moderner auto's in de bochten het nakijken geef of knalhard een bochtencombinatie pak. Ondanks het relatief bescheiden vermogen t.o.v. veel moderne wagens, kan ik wel een grijns krijgen van de 1.8 16v.

    Wat betrouwbaarheid; tuurlijk heb ik in die 200.000km wel wat gehad, maar nooit iets terminaals.

    Nu is dit pas mijn 2e auto, hiervoor een Escort MK7 gehad (jaar of 4/5).
    En natuurlijk de donor wagen, maar daar heb ik geen meter in gereden. :mrgreen:. Maar ik heb in behoorlijk veel verschillende wagens gereden, maar toch is mijn focus een erg fijne wagen. Is niet voor niks dat ik 'm zo bij houdt. ;).
     
  19. #1279 Don van der Deijl, 29 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 apr 2015
    Ik ga die van mij ook weer verwennen hoor nu het beter weer wordt. Die leren stoelen wil ik zonder meer hebben en zal ik vinden. Verder steenslag sporen goed wegwerken en dus dat beetje roest bij de dorpel. Vrijdag weer fijn met de focus op vakantie :) Ik herken je verhaal maar al te goed, ik rijd ook regelmatig voor mijn werk in mijn oude focus ! Ik MAG een busje pakken of een opel TDI . In die opel voel ik me opgesloten en in dat busje zit ik rot ( in die opel trouwens ook). Ja ja dacht dat niet meer te hebben hoor na mijn totaal opgeknapte Fiesta.
    Ook zat auto,s gereden , veel nieuwere en duurdere (niet van mezelf) maar een focus rijdt zalig.
     
  20. 4 nwe banden

    Niet heel veel bijzonders te melden, auto gaat goed. Wel vandaag 4 nwe Michelin Pilot Sport 3 laten plaatsen. Enige wat binnenkort gaat/moet gebeureb is het stuurhuis eronderweg sleutelen. De huidige zweet wat.
    Ik heb voor mooi geld 1tje op de kop getikt. Deze heeft maar 43.000km onder een auto gezeten en er zit een jaar garantie op.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina