1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus Wagon van Silver Baron. And now the end is near

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Marco Morello, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zit vast niet zo ruk als bij de Focus II.
     
  2. Moet die Isofix beugels ook nog eens regelen. Hoewel we niet vaak met mijn Focus op pad zijn, breng ik ze wel 2x per week weg naar de opvang, en haal ik ze ook 2x weer op.

    Loop altijd te hannessen met 2 maxicosi's in de gordels te zetten.
     
  3. Mijlpaal

    Vorige week nog een mijlpaal gehaald met mijn focus:

    [​IMG]

    Motor en bak hebben er nu `zo`n 180.000km op zitten. Na de ombouw heb ik er al 56.000km meegereden.
    Chassis is nu zo`n 340.000km oud. Is samen met de motorkap en de achterklep ook het enige wat nog niet vervangen is. :mrgreen:

    Op een lekkend thermostaathuisje (alweer) na, doet ie het heel goed.
    En rij ik er elke dag nog met plezier in.

    Voorlopig blijft de wagon dus nog lekker in mijn bezit.

    Projectje ST170 spruitstuk met uitlaat etc. begint ook meer vorm te krijgen. Afgelopen weekend nog een ST170 katalysator opgehaald, uitlaat wordt voor mij gereserveerd. Dan alleen nog wat pakkingen en een andere oliepeilstok en het spul kan er onder. :thumbs:

    Verder moet ik nog wat dan aan de stoelverwarming. Maar ja tijd (en geld) blijven de eeuwige vijand. :mrgreen:
     
  4. Mooie mijlpalen en het ST170 project heeft toch geen haast? Het houdt niet op na 31-12-2014 ;) :D
     
  5. Nee heeft idd geen haast. Al zou het leuk zijn dat het spul er een keer onder komt. ;)

    Zoals ik al zei, alleen de uitlaat zelf (welke is gereserveerd voor mij) en wat kleine dingetjes. Anders moet ik een flens van het flexibele deel laten om lassen zodat het op de uitlaat van de 1.8 past. Maar dat wil ik dus liever niet.
     
  6. Merk je echt het verschil tussen een 1.8 en st170 uitlaatspuitstuk? Of moet er eerst meer worden aangepast om er meer vermogen/koppel uit te halen?
     
  7. Volgens mij heeft hij de "koude kant" ook van een ST170 liggen toch?
     
  8. Het spruitstuk van de ST170 is een 4-2-1 spaghetti spruitstuk, wat dus meer koppel oplevert. Al zou het niet veel zijn, maar ik denk dat dit spruitstuk wel helpt. Het is iig beter ontworpen dan die van de 1.8/2.0.
    Daarbij heeft de uitlaat van de ST170 een diameter van 2.25" t.o.v. 2" van de 1.8/2.0.

    Wel moet ik er bij zeggen dat ik al een heel gezond motortje heb, op de rollenbank bij Verhoeven (2-3mnd terug) deed ie 128pk en iets van 174Nm koppel. En dat eigenlijk alleen met een k&n inlegfilter en euro 98 in de tank.

    Klopt idd. Inlaatspruitstuk incl gasklep en injectoren. Had idd het idee om die er op te zetten. Maar eens kijken of dat nog gebeurt. Moet dan nog wel wat vacuum slangetjes en ander klein grut hebben.
     
  9. #1249 focusfanrossum, 13 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2014
    Dat is heel netjes voor een motor van 15/14/13 jaar oud.
    Is dus goed te zien waar het goede ondehoud blijft.
    Niet alleen levensduur van de motor maar ook hoe lang de motor zijn echte power behoud. (In jouw geval zijn er een paar paartjes bijgesprongen vs fabrieks gegevens Zijn dat onderhand niet de specs van een 2l?
    Ik vond het standaard uitlaatspuitstuk al aardig dik en een "sport" vorm hebben, het is al beter dan die gietijzeren uitlaatspuitstukken van andere merken
     
  10. Motortje komt uit een Focus van 2000. Geen idee hoe het onderhoud de eerste 125.000km is gedaan. Maar sinds ie in mijn auto zit, krijgt ie op tijd en goed onderhoud. Het is iig een behoud voor de motor. ;).
     
  11. En toen was hij...... Stu* ~ ehh gerepareerd :mrgreen:
     
  12. Man ongelovelijk, zo snel gaat de reparatie denk ik nergens.
    Dat zijn weer mooie ronde getallen!
     
  13. Watskeburt?
     
  14. Bij mij het zelfde verhaal het complete setjes is aanwezig in en uitlaat spruitstuk met injectoren en gasklephuis aanzuigbuis van af het filter alles,
    maar het is toch een hoop werk en er moeten toch nog wat slangetjes aan dan en die heb ik nog niet.

    bij mij zelfde verhaal denk ik marco.

     
  15. Waterpomp kaduuk en vervangen

    Geen woord gelogen! Vrijdagmiddag wilde ik de auto pakken, tot ik bij mijn voorwiel een plas rond mijn rechtervoorwiel zag liggen, terwijl de rest van de parkeerplaats wel droog was. Maar ff checken of er nog koelvloeistof in zat..... Niet dus. De waterpomp had besloten dat het na 187.000km en 14 jaar wel genoeg was. Ik moest weg, kon gelukkig met een collega mee.
    Ondertussen in de auto Lars gebeld of we ergens deze week tijd zouden hebben om `m te fixen. De tijd was er wel, de ruimte niet. Dit i.v.m. een logeerpartijtje van een ander projectje op de brug. Dus zat er niks anders op dan s`avonds de auto te fixen.

    Easier said then done. Moest nog wel een waterpomp en een autoambulance regelen. Na een beetje bellen was de waterpomp geregeld. Lars heeft in Heerde een autoambulance opgepikt.

    Ondertussen was het 19.00u dat ik pas weer thuis was van mijn afspraak.
    Lars was er ook net.

    Snel een hapje eten (het in een ander topic genoemde maal :mrgreen:). Toen op naar Meppel (daar stond mijn wagen). Uiteraard begon het natuurlijk te sneeuwen, wat zeker de terugweg qua zicht behoorlijk funky was.

    21.30u terug in Dalfsen, auto op de brug. En sleutelen maar. Om 00.30u was ie, na de nodige bakken koffie, weer klaar.

    Hier de sfeerpics:

    [​IMG]
    [​IMG]


    Dit was idd snel. :mrgreen: Wat betreft die ronde getallen, ondertussen staat ie al op 187.000 en een beetje.



    Vorig weekend nog wel een update opgehaald. Een complete uitlaat van een ST170. Wel van een hatch (dezelfde patiënt die al meer op dit forum te zien is geweest). Moet alleen een langere pijp aan de achterdemper laten lassen. Voor de rest past het allemaal wel.

    Ik heb nu dus de complete uitlaatlijn van een ST170 liggen.
    Spruitstuk, katalysator en uitlaat. Moet nog wat klein grut bestellen (kost toch weer een €160,-) en dan eens tijd maken om het ding er onder prutsen. Met name de tijd (geld ook wel soms :mrgreen:) heb ik een chronisch tekort aan.
     
  16. Sorry hoor maar beter dat die nu toch weer klaar is ;)
    Kun je nu weer rijden :)
     
  17. Geeft niks. Het doet me wel deugd dat jij mijn koelvloeistof moest opdweilen. :mrgreen::schater:
     
  18. Trok die Mondeo het een beetje? :mrgreen:
     
  19. Aha nu snap ik het menu dat werd opgediend. Toetje voor Lars was waarschijnlijk clutch met diff-saus.
    Mooi dat hij weer gemaakt is. Ken wel het gevoel op zondag bij je auto komen en ook zo'n plas zien liggen... Gescheurde radiatorslang. Makkelijker te repareren maar toen niet op zondag.
    Je moet ze trouwens de kost niet geven die gewoon instappen en er later pas achter komen dat het niet het condenswater van de airco was....
     
  20. Enige waar de Mondeo liet zien dat ie wat te trekken had, was het verbruik. :mrgreen:. Maar ja met zo`n 3500kg (1.375kg voor mijn auto excl. de zooi in de auto, 1500+ kg ecl zooi voor de Mondeo, 500+ kg aanhangwagen en 200+ kg vd bestuurders) is dat niet heel gek. :schater:

    Tja, die mensen heb je zeker. Zijn dezelfde mensen die van APK naar APK rijden zonder ook maar naar het oliepeil en koelvloeistof te kijken. Maar het dan wel gek vinden dat de auto er mee op houdt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina