Focus Wagon van Silver Baron. And now the end is near

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Marco Morello, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. komt vast wel goed Marco, ben je weer ff van de straat als het weer wat beter wordt ;)
     
  2. Beter Marco, maar inderdaad jammer van de schades! Jou kennende zul je je auto weer op en top voor mekaar krijgen..!
     
  3. Ga je er trouwens weer een 1.6 inleggen of ga je dan ook voor bigger?
     

  4. Wat weet jij? ;)

    Ik hink op 2 gedachten... Een 1.6 is een straight swap, en dus de goedkoopste oplossing. Een Puma 1.7 past ook, echter vergt dit veel meer aanpassingen (kabelboom etc.) en kost ook meer. De 1.7 is een opgeboorde 1.6. Alleen met VVTi (variabele kleptiming) en daardoor 125 pk. ECU is anders en de motorkabelboom moet worden aangepast. Kostentechnisch denk ik dat ik dan zo`n 2 mille kwijt ben.

    En de Focus moet dan herkeurd worden en de baan op (25% vermogens toename)... Daarbij is het wel mijn daily ride... voor een wagen voor alleen in het weekend wist ik het wel.

    Bij de 1.6 schijn je de nokkenassen scherper te kunnen zetten (immers traploos verstelbaar). Met een aangepaste luchtinlaat. Eerst maar eens op den duur kijken naar een goed blok en de centen moeten er natuurlijk ook zijn.
     
  5. Ik weet niets, wel dat Wess-rs nog een pumablok heeft staan... Weet niet of dat blok ook weggaat, zou eerst in z'n Fiesta MK5 komen, maar die staat te koop.
    Volgens mij loopt dat blok alleen niet, dus moet uit elkaar enzo.

    Scherpere nokkenassen kan natuurlijk op je 1.6, throttle bodies voor elke cilinder ook, uitlaat ook. Kom je op een leuk vermogen uit, maar wel erg hoog in de toeren. Sowieso met scherpere nokkenassen. Nu is je huidige 1.6 naar eigen zeggen een oliezuiper dus ik weet niet of scherpere nokken zo voordelig zijn :P
     
  6. Ff goed lezen ;) : geen scherpere nokkenassen, maar de originele scherper zetten. Zijn traploos verstelbaar, daardoor scherper te zetten. Volgens een collega van mijn vader kan dat, hij zit veel in de autocross. Voordeel is dat je met originele ECU kan blijven rijden. Met scherpere assen etc. moet je dus een customized ECU hebben... Geen optie. En een blok dat niet loopt ook niet. ;)
     
  7. Ja ok op die manier, staat idd ook wel wat over op Engelse fora. ICM met een chip en luchtfilter schijnt de auto zelfs beter te presteren als je ze een aantal graden van stock afhaalt. Weet even niet meer welke kant op (+ of - zoveel graden).

    Kan er trouwens geen 1.6ti-vct in de MK1 focus? Of is dat blok qua motorsteunen echt compleet anders. K heb zelf geen idee gewoon een hersenspinsel.
     
  8. Een 1.6 VCT-i is in de basis hetzelfde als een 1.6 Zetec. Echter weet ik niet hoe de ophanging zit. Alleen vind dan maar eens een VCT-i welke een beetje betaalbaar is. Daarbij is de vermogenstoename weer + 25% = dus weer de baan op en herkeuring....
     
  9. Standaard focus 1.6ti-vct is 115pk, blijft dan binnen de 25%. Maar herkeuren moet sowieso als je motorcode veranderd (meende ik), stuur JP anders even een pb hierover, of Lars, die weten dat vast :).... En met een ander blok gebeurt dat dus ja...
     
  10. Kun je dan niet beter een Focus 2.0 kopen met schade en daarvan alles overzetten?
     
  11. Of een ST170 uit Engeland? Staan genoeg slopers op Ebay. Voor een schadevrije vragen ze tegenwoordig nog maar 2000 pond, laat staan voor een schadebak.
     
  12. Bij andere motorcode klopt dat, echter is dit een motor die nooit in de 1 geleverd is. Dus waarschijnlijk rondje testbaan en herkeuring a 400 euro...

    +25%. Weer rondje baan. En de 2.0 zijn niet heel zuinig, de 1.6 is al niet zuinig bij mij. ;)

    Tja.... al about the money..... 2000 euro auto, + 500 extra aan onderdelen + herkeuring 400 .... ben ik al aardig op weg naar een ST170 zonder schade. ;). Idee is wel goed....
     
  13. Ach, 1:9, 't is ff wennen, meer niet :P

    Wel jammer van al die schades joh :nocheer:
     
  14. Zo de laatste weekenden zijn we weer druk geweest om de Fofo`s weer up and running te krijgen (die van Lars en die van mij). Krijg je met die "oude zooi" hahaha. Anyway.

    Paar weken terug de shocks vervangen en nu de achterste remblokken.

    Vorige week samen met Lars de blokken van mijn achterremmen vervangen... Is heel hard gegaan met die blokken. Bij de swap naar schijven achter (zo`n mnd of 3 geleden) waren de achterste blokken niet eens heel oud... Echter een week of 2 terug waren ze toch echt op... En dit keer niet dankzij mijn wannabee coureurskwaliteiten.... ;)

    De remzuiger rechtsachter bleek vast te zitten, dit i.c.m. met een te strak afgestelde handrem, maakte het dus dat links de blokken waren verbrand, en rechts compleet op... Van de week alles al vervangen.... zou appeltje eitje zijn... niet dus... Alles loshalen, gangbaar maken, opschuren etc. Toen afstellen en ontluchten... Helaas bleef er lucht in de ABS pomp zitten. Gaf een beetje een apart gevoel met remmen.

    Afgelopen zaterdag dus en Lars zijn Fofo weer onder handen gehad en de mijne d.m.v. de WDS ontlucht..... Funky sh*t... De auto doet dan alleen wat hij wil... je hebt er geen controle over... Welkom in de 21e eeuw. Hahaha. Het lijkt nu veel beter...

    Nu sparen voor een fris blok en een logeerpartijtje bij een spuiter om de boel weer netjes te krijgen. 1st het technische verhaal maar eens doen...
     
  15. pfff......da's mooi kl*te van die remblokken, maar jullie blijven wel lekker bezig aan de focus(sen).
    succes met het zoeken naar een (nieuw) fris blok :thumbs:
     
  16. Tsja Marco, er gaat nu eenmaal veel tijd, energie en geld inzitten om een wat oudere auto weer op en top fris te krijgen. Wordt het nu niet eens tijd voor een mooie Alfa 159 o.i.d...:mrgreen:
     
  17. Ik weet zeker dat ze daar heel wat kunnen in dat schuurtje!.. Ga zo door mannen!;)
     

  18. @Niels if only.... 159 Sportwagon, Zwart, Alfa Competizione Wielen, Rood of bruin leer, 2.4 JTDM..... Hmmmm..... :kwijl::kwijl::kwijl:

    Maar vooralsnog blijf ik lekker in mijn fofo rossen... Rijdt weer erg lekker de laatste tijd.
     
  19. Remmen nu goed? Of moet er nog meer aan gebeuren?
     
  20. Hey maatje, het lijkt nu goed. Remt ook beter, pedaal is ook harder... echter was dit de vorige keer ook... toen bleek de rem ook vast te zetten... Ff wachten dus... En jouw "rammelhok"?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina