1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus ST van FastForward, still going strong...

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door FastForward, 30 dec 2009.

  1. Geen nieuws is goed nieuws, derhalve niks nieuws te melden. :mrgreen:

    Heb er nu bijna 70000 km opzitten waarvan vandaag precies 25000 gechipt. Geen problemen (en ook geen verkoopplannen ;) ) en de wagen rijdt nog altijd als de brandweer (hoewel ik daar intussen al aardig aan gewend ben geraakt).

    De bandjes zitten er nu ook 17000 km onder en hebben nog aardig wat profiel, kan er als het meezit minstens nog een half jaar mee vooruit.
    Alleen jammer dat ze een stuk duurder zijn geworden nu de rest van de wereld ze ontdekt heeft (waaronder het DTM-circus). Als het zo blijft maar een ander merk proberen, waarschijnlijk de Goodyear F1 Asymmetric of de nieuwe Fulda Sportcontrol.

    Volgende maand weer de jaarlijkse beurt bij de duitse dealer. Verwacht geen bijzondere zaken, hooguit nieuwe remblokken voor en/of achter (maar denk dat ik dat nog een jaartje kan uitstellen).

    Wat betreft mijn plannen voor winterbanden en -velgen, die heb ik voorlopig maar in de ijskast gezet. Voor die paar dagen ga ik ze echt niet kopen, je kunt dan beter in nov/dec nieuwe zomerbanden monteren, heb je ook aardig wat grip. Heb in de tussentijd wel een mooie velg gezien, nl. de nieuwe ASA GT3 (de zwarte variant). :kwijl:
     
  2. helemaal mee eens, afgelopen winter ingegaan met nwe zomerbanden en geen probleem hoor (mss wat meer slijtage i.v.m temperatuur)
    :ontopic:fijn om te lezen dat je nog op en top geniet van je auto en hoop voor je dat je er nog heel veel km veilig mee mag rondtoeren :thumbs:
     
  3. Ik denk dat ik volgende beurt eens uitbesteed aan de Ford Dealer in Heinsberg, ben jij daar wel eens klant geweest, of weet je iemand die daar ervaring mee heeft, hoewel ik zeer tevreden ben over Vadah Herten, zijn ze toch redelijk aan de prijs.
     
  4. @ Sjansse

    De antwoorden op jouw vragen staan in je eigen draadje, pag. 11 en 12. :mrgreen:
    Je zou dus eens een PB 'tje kunnen sturen naar Mr. Ford.
    Ikzelf ben er tot nu toe alleen langs gereden, maar geeft wel een goede indruk.
     
  5. Klopt ja, beetje vragen naar de bekende weg.:schater:
    Duurt nog even voor er weer iets moet met beurten.
     
  6. Een mooie auto in een mooie omgeving (Zwarte Woud)...


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    Gisteren een dagtochtje ;) (917 km) gemaakt richting Zwarte Woud bij Baden-Baden. Mooie tocht waarbij de :st: zich van zijn beste kant heeft laten zien, had ook niets anders verwacht. In totaal zo'n 80 liter V-Power 98, Aral Super Plus en Ultimate 102 verstookt, m.a.w. 8,7L/100km was het gem. verbruik.
    Een net verbruik, mede tot stand gekomen doordat bijna de hele A61 en A65 begrensd waren op 100 of 130 (matrix-borden). Pas op de terugweg het laatste stuk A61 onbegrensd, daar wel tientallen km's 160 tot 220 gereden, maar nauwelijks nog invloed op het gem. verbruik (gaat ook heel licht bergaf).

    Binnenkort staan de filmpjes en foto's van mijn tochtje in het andere draadje (in subforum 'Media').
     
  7. oke dit is dus de :st: waar al die filmpjes uikomen :thumbs:
    hij/zij staat er zeer tevreden bij daar in het zwarte woud :rock:
    (wat wil je ook als je geregeld op dit soort mooie plekken wordt "uitgelaten")
     
  8. Een ZWARTE :st: in het ZWARTE Woud is ook een mooie combinatie.
    Hoewel het er toch verdacht groen uitziet. ;)
     
  9. Zojuist terug van de duitse garage waar de :st: de 5 jaar/100000 km beurt heeft gekregen. Klokslag 8.00 gebracht en om 9.20 weer thuis.
    Geen gekke dingen tegengekomen (had ik ook niet verwacht) en de remblokken kunnen nog 1 jaar mee, maar dan moeten ze toch wel vervangen worden.
    Kosten bedroegen € 241,05 (incl. carrosserie-check), toch een lekker verschil met NL. Km-stand is 71220 en de banden kunnen zeker nog 6000 km mee (nu 19000 km mee afgelegd).

    Had ook nog eventjes Bluefin eraf gehaald, is eigenlijk niet nodig, maar je weet maar nooit. En dit weekend blijft ie eraf, ga nog eens zonder rijden, wil eventjes vanalles testen (kijken of ie in standaard-trim nog alles doet zoals ik het in herinnering heb).
     
  10. Dat was ongeveer dezelfde prijs als in Heinsberg bij Konings.
    Ik vraag me alleen af hoe dat nou zit met de APK, moet je dat in nederland laten doen of doen zij dat ook.
     
  11. @ sjansse

    Normaal gesproken zou er ook geen prijsverschil moeten zijn tussen de verschillende dealers, als ze volgens het boekje van Ford werken.

    De APK moet je toch echt in NL laten doen.
    Is nu eenmaal zo geregeld, misschien wel goed zo, want de duitse TÜV is strenger op dat gebied.
     
  12. Een kleine update aangezien mijn eerste lustrum als :st:-piloot erop zit.

    Heb in die 5 jaar bijna 75000 km gereden (of laaggevlogen ;) ) en buiten het normale onderhoud geen bijzondere kosten gehad. Zelfs geen ruitenwissers of lampen hoeven te vervangen.
    Alleen de dure voorruit is al 2 keer vervangen, de eerste keer onder garantie (afdichtrubber boven liet los) en de tweede keer was verzekeringswerk (barst door steenslag, geen eigen risico).
    Verder rij ik nu alweer 2 jaar getuned rond, oftewel zo'n 30000 km.
    Tenslotte moet ik binnenkort (oktober/november) 4 nieuwe banden kopen, heb er dan zo'n 25000 km mee afgelegd (incl. voor/achter wisselen bij ruim10000 km). Hebben ze ruimschoots aan mijn verwachting (20000 km) voldaan, maar of ik ze weer koop weet ik nog niet (natte grip bij korte/scherpe bochten op enige snelheid is niet optimaal). Het zal dus óf Hankook óf GoodYear worden. Maar voor de rest een prima band die nog steeds veel grip geeft (ook op natte weg in ruime bochten op snelheid) en nog net zo stil is als aan het begin. En ook geen vierkante wielen na een tijd stilstaan. Dit alles itt tot de Conti. ;)

    Zal dan ergens rond die tijd weer een update geven.
     
  13. Vandaag 4 nieuwe Hankooks erop laten leggen, heb € 497,28 achter moeten laten in Duitsland.
    Met de oude banden in totaal 26264 km afgelegd (met wisselen voor/achter bij 10000 km), de 2 voorste waren het minst versleten (eigenlijk best vreemd).
    Die heb ik dan maar meegenomen als reserve.

    Hier nog een paar foto's van de oude voorband...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    En van de achterband die aan de binnenkant tot aan de markering was versleten...

    [​IMG]


    Verder nog even de remmen bekeken, daaruit bleek dat ik nog zeker tot de volgende beurt (juni) kan wachten met vervangen. Dan wel de schijven en blokken voor vervangen (achter waarschijnlijk nog niet). Kosten bedragen voor € 399 en achter € 331.
    Ook nog de koelvloeistof laten aanvullen, stond iets onder de MIN. Niks voor hoeven te betalen.

    Tenslotte nog even geinformeerd naar de kosten voor het vervangen van het oliefilterhuis. Materiaal komt op zo'n 325 euro, arbeidskosten ongeveer 125 euro (77,35 p/u), in totaal dus zo'n 450 euro. Daarbij is de arbeidsduur al iets verhoogd t.o.v. de 1 uur wat Ford aangeeft en het materiaal wordt ook met de dag duurder volgens de magazijnchef (het oliefilterhuis zelf 266 euro incl. BTW). Tot nu toe hebben ze bij 1 :st: dit moeten vervangen, hopelijk wordt ik niet de tweede.

    Oh ja, ik was niet de enige snelle Focus daar, er stond al een groene :rs: op de brug. :rock:
     
  14. Je hebt je bandjes goed gebruikt.
    Morgen maak ik wat foto's van mijn Michelins Pilot Sport 3 wel alleen van de vooras want ik heb niet gewisseld.
    Tot nu toe heb ik 27852 km gereden met de bandjes, maar ze waren wel duurder 656,92 voor 4 stuks incl montage en balanceren.

    Is toch een verschil van 159 euro.
    Ben alleen benieuwd hoe het eruit had gezien als ik wel had gewisseld.
     
  15. Ja, de oude hebben niet te klagen gehad.
    Ontelbare (snelle) bochten in de limburgse heuvels, Ardennen, Eifel, Sauerland en het Zwarte Woud. Verder 2 rondjes op de Nordschleife en 3 op het stratencircuit van Chimay.

    Had er zeker nog 2000 km mee kunnen rijden, maar ja het wordt winter (tenminste dat is de bedoeling :lol:) en dan wil je toch wat meer grip en veiligheid.
    Zal de nieuwe nu wat eerder wisselen van voor naar achter, omstreeks de 9000 km, want nu was achter toch meer versleten ondanks dat ze voren minder hadden afgelegd (10000 vs 16000).

    En ik ben best wel benieuwd hoe de PS3 eruit ziet na ongeveer evenveel kilometers.
     
  16. Vandaag hebben de nieuwe zomerbandjes hun vuurdoop beleefd in zeiknatte omstandigheden bij 5 graden in de Ardennen/Eifel. En ze zijn met vlag en wimpel geslaagd, heb nooit het idee gehad dat ik beter winterbanden had moeten hebben. De :st: ligt als een blok op de weg, geen enkele onstabiliteit te bekennen. Ook met (stevig) remmen geen problemen.

    Voor mij het bewijs dat nieuwe goede zomerbanden net zo goed zijn als nieuwe winterbanden in zulke omstandigheden, maar dat wist ik eigenlijk al.
     
  17. Volgens mij worden dat ook de opvolgers voor mijn PS3's deze komende zomer.
     
  18. Zo, een jaar laagvliegen zit er weer bijna op en wederom probleemloos.
    Laatste tijd eens op het web gekeken naar een remmen-upgrade (volgend jaar toch nieuwe nodig) en het worden zéér waarschijnlijk EBC Black Dash schijven en Redstuff blokken. Zal ze dan i.c.m. met een Airtec IC (ik ben om ;)) en een Pipercross filter laten monteren bij een duitse tuner die gespecialiseerd is in Ford (m.n. ST/RS). Eens kijken wat deze mods met de Stage 1 tuning doen, want die laat ik er voorlopig op staan.
    Zal denkelijk ergens in/na de zomer gebeuren.
     
  19. Nice, leuk vooruitzicht!!
    Ik ben benieuwd hoeveel het toevoegd!
     
  20. I like ebc! Zou je niet gaan voor yellowstuff?
     

Deel Deze Pagina