Focus RS hoe hij ontwikkeld werd https://www.youtube.com/watch?v=4JVhgCqHr2g 8 filmkes op joetjoep over de geboorte van de RS. Heb er zelf al enkele duizenden km mee gereden (beroepsmatig)
Bij een dubbele koppeling zou de RS 0,4 sec sneller zijn naar de 100 km/u en 30 kg zwaarder. Ford heeft dat zelf aangegeven.
die maar liefst 30%!!!! duurder is in aanschaf zoals van Gaal zei: iets met apples en pears vergelijken
Prijsverschil met de AMG, dat klopt. 30 PK voor de AMG in het voordeel, klopt ook. Maar de Golf R is zelfs iets goedkoper en heeft ruim 40 pk minder. Als de Golf de kan hebben, dan zou de ook de AMG moeten kunnen hebben. Tegenwoordig kan je met een handbak niet tegen een automaat op. En vergeet niet dat ze alleen tegen deze 2 hebben getest. Je hebt nog een Audi S3 (laten we het dan maar niet over de RS3 hebben ) De BMW 135 en aanstaande 1M, 335 & 435. Ja ik hoor je al denken, "die zijn weer een stuk duurder"; maar hebben wel minder PK's ok, dan noemen we nog de Leon Cupra en de Astra OPC, stuk goedkoper. De Astra heeft welliswaar een handbak, maar trekt op meerdere videos op youtube een R weg. http://youtu.be/h24fEgddpQA
Ford Focus RS - Hot Hatch of the Year, and Top Gear's Car of the Year 2016 http://www.topgear.com/car-news/top-gear-magazine-awards-2016/gallery-top-gear-magazines-2016-award-winners#16
20 pk meer of minder maakt in dat geval niet zo veel uit, beleving en weggedrag is veel belangrijker. De vorige generatie van de Astra OPC had bijvoorbeeld een waardeloze wegligging, hoe dat met de huidige is dat weet ik dan weer niet.