1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Focus 2 Fase 2] Travelpilot FX weigert soms..

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door Ome Robert, 11 sep 2012.

  1. ten eerste loop ik niet te zagen maar heb gewoon een probleem met mijn radio.
    Dit is niet de eerste keer maar ben reeds met mijn 3e radio bezig( binnen 5 jaar). En zoals jullie weten zijn ze best wel duur.

    Iedereen kan hier zijn mening geven en daar hoef ik het niet mee eens te zijn maar om dan gelijk te zeggen dat ik een zeikerd ben vind ik een beetje overdreven. Ik ben hier alleen maar terechtgekomen omdat er blijkbaar een aantal leden bij Ford werken en hier waarschijnlijk wel eerder mee te maken hebben gehad. Die personen voelen zich direct aangevallen en dat is niet mijn bedoeling geweest. Ik probeer alleen maar even uit te leggen wat de wet voorschrijft over bepaalde garanties. Deze garanties gaan verder dan de fabrieksgarantie.
     
  2. Problemen met je Blaupunkt FX navigatie?
    Valt je auto in de onderstaande lijst?
    Ga naar de Ford dealer en laat ze de TSB opzoeken en lezen.
    Ook al heb je geen garantie, je krijgt een nieuw (ruil)toestel!


    TSB 26/2013 - 05 augustus 2013

    Focus 2004.75 (07/2004–07/2011) - met BOSCH navigatiesysteem (5-inch display)
    Productiedatum: 01.06.2008-01.06.2009
    Productiecode: 8K-9R
    Assemblagefabriek: Saarlouis

    C-MAX 2003.75 (06/2003–07/2010) - met BOSCH navigatiesysteem (5-inch display)
    Productiedatum: 01.06.2008-01.06.2009
    Productiecode: 8K-9R
    Assemblagefabriek: Saarlouis



    Klaagt een klant dat het BOSCH navigatiesysteem (5-inch display) niet aangaat na lang niet te zijn gebruikt of na het loskoppelen van de accu, dan is de oorzaak waarschijnlijk een hardware-fout binnen in de unit.
    N.B.:

    • BOSCH levert via het directe reparatieprogramma gratis een nieuwe unit, maar ALLEEN wanneer het symptoom en productiedatum met deze Technische Service Brief overeenkomen.
    • BOSCH aanvaardt geen aansprakelijkheid voor units die zichtbaar zijn geopend.
    • BOSCH levert alleen gratis units voor reparaties tot 31 december 2015
    De betroffen units zijn gebouwd tussen juni 2008 en mei 2009 en hebben de volgende onderdeelnummers:

    • 8S7T-18K931-AC/AD
    • 8M5T-18K931-GB/GC/GD/HB/HD/HC
    • 8C1T-18K931-AA/AB/AC
    • 8V4T-18K931-AD/AE/AF
    • 8M5T-18K931-NA
    • 8V4T-18K931-BA


     
  3. Dat je een zeikerd bent heb ik nooit gezecht.
    Ik heb vandaag navraag gedaan en de garantie word inderdaad toegepast op alle auto's die binnen de serienummers vallen ongeacht of deze in de fabrieks garantie zit of niet. Echter komt deze garantie niet bij Ford vandaan maar van bosch. Maar dat maakt verder geen verschil voor jou als klant. Ik zou dus gewoon met deze tsb naar je vaste dealer gaan en het daar aankaarten.
     
  4. [MENTION=7013]nickysmeding[/MENTION] Dat maakte hij waarschijnlijk op uit mijn woorden ;-)
     
  5. weet iemand of er naast deze types ook andere types van dit 5 inch display zijn geleverd. Mijn focus heeft nl ook dit probleem unit gaat niet aan na 2 weken stil staan.
     
  6. er is maar i type geleverd in de :focus2: en dat is de FX.
    heb je anders een foto van hoe jouw systeem eruit ziet?
     
  7. In de Focus 2 is de Travelpilot FX geleverd met verschillende onderdeelnummers. De actie van Bosch/Blaupunkt waarbij een defect exemplaar gratis wordt vervangen is alleen van toepassing op de in de TSB genoemde onderdeelnummers welke tussen de genoemde productiedata zijn geproduceerd en de genoemde symptomen vertonen.

    Alle andere onderdeelnummers en productiedata komen hier dus niet voor in aanmerking. Wanneer je dus een travelpilot FX hebt die een ander onderdeelnummer of productiedatum heeft zal je dus zelf voor de kosten van reparatie of vervanging op moeten draaien.
     
  8. Bedank voor de extra toelichting, systeem is er vandaag uitgeweest, heeft een van de genoemde part nummers. Helaas nog even wachten op een nieuwe omdat de monteur die dit normaal regelt nog 2 weken op vakantie is.
     
  9. Vind ik toch altijd bijzonder zulke reacties van bedrijven en eigenlijk gewoon slechte service.
    Je laat een klant 2 weken wachten omdat een persoon op vakantie is. Heb je mazzel dat hij vakantie heeft en terugkomt mocht hij ontslag nemen of dood gaan heb je vette pech ;-)
     
  10. Als er dan toch iemand verdwijnt...dan degene die de facturen maakt :-)

    Beetje vreemd idd.
    Ik heb hem bij een dealer geruild, zonder dat ik daar klant was. (Door de super service daar nu overigens wel).
    kwestie van radio eruit en opsturen. 15 min werk en weekje of twee wachten tot de nieuwe er is.

    Als je haast hebt...ga lekker naar een andere garage zou ik zeggen.
     
  11. Vandaag even naar de dealer geweest om mijn niet meer werkende "dode" radio/navigatie (5-inch display) te melden. In mijn Focus Titanium 2009.

    Bovenstaande verhaal is mij heel erg bekend. Vooral het ineens niet meer aan gaan, totaal geen reactie/spanning.
    Dit soms bij na een tijd geen gebruik van auto. En plotseling doet hij weer normaal de hele tijd. Heb altijd al met verschillende problemen met de de radio/navigatie systeem terug daar de dealer gemoeten.
    Het unit is al een keer eerder vervangen geweest tijdens de (verlengde)garantie, maar hierover kunnen ze nu niet terugzien in hun systeem. Vreemd.

    Dus dit mijn verhaal vandaag aan Ford:
    Ongeveer een maand geleden kreeg ik weer echt problemen met de radio/navigatie systeem. Hij ging niet meer aan, maar de volgende dag deed hij weer zoals normaal. Dit maximaal twee weken volgehouden, hierna nog tot vandaag totaal geen beweging meer in te krijgen. En vorig week kreeg ik ook WEER start problemen en hierdoor paar keer de auto gered dmv startkabels. Maar afgelopen weekend is hij totaal niet meer op aarde. weer reanimeren met startkabels. Accu dood? JA, dus maandag nieuwe accu geplaats elders vlakbij werk. Twee dagen nieuw accu, Blaupunkt nog steeds in hemel. FORD zegt nou kan in dit geval ook zijn door defect in de bluetooth module dat hij aan blijft en je accu leeg trekt. Maar gezien hij nu niks meer doet moet hij opgestuurd en vervangen worden. Heb natuurlijk direct ook het verhaal van de "reparatie programma" hier op forum gemeld. FORD zegt, ja het klopt je krijgt een gereviseerde met nieuwe hardware als vervanging en die van jou word gerepareerd door BOSCH en gereviseerd voor een ander zo blijkt.

    Meneer, dit gaat u wel 450 euro kosten zegt FORD dealer Rotterdam (dit omdat mijn 4 jaar garantie verlopen is?)
    Heb ze nog proberen lief aan te kijken , maar jammer genoeg dit is door BOSCH vastgesteld. ( denk zelfs ook samen met Ford )
    En is er een eindtermijn voor deze vervanging? Nee meneer die is er niet.

    Het rare vond ik dat ze niet eens naar het label met productcode en serie te hoeven kijken. Terwijl ik hun hierop attendeerde het te doen of mijn systeem unit in het rijtje thuis hoorde.

    Zo van spelregels en de situatie zijn zo: 450 euro voor vervanging via BOSCH (vervangingsregel). Of compleet nieuwe voor ruim 1200 euro via FORD. Take it or Leave it. Denk er maar over na.

    Klopt mijn verhaal of hebben jullie heel anders meegemaakt.
     
  12. Bij mij ongeveer hetzelfde verhaal, wel andere reactie dealer.

    Van de ene op de andere dag deed de Travelpilot FX helemaal niks meer en 2 dagen later ook de accu overleden.
    Nieuwe accu geplaatst en kwam er achter dat display van de boordcomputer bleef branden. Na wat speuren op dit forum de oorzaak daarvan gelezen.

    Afgelopen zaterdag naar de Ford dealer, hebben de Travelpilot eruit gehaald en gingen uitzoeken of deze voor het garantieprogramma in aanmerking zou komen.
    Maandag belde ze op met de melding dat er geen productie of serienummer op de radio te vinden was en ze dus niet kunnen achterhalen of deze in aanmerking voor garantie komt.

    Ik vind het bijzonder en kan het bijna niet voorstellen dat precies op mijn radio geen nummer te vinden is.

    Of komt dit vaker voor? heeft iemand een idee waar het nummer zich kan bevinden of hoe deze achterhaald kan worden?
     
  13. [MENTION=7997]fofoti[/MENTION] [MENTION=12344]Mulzu[/MENTION] heren, haal zelf de unit eruit en kijk hier:http://www.focusclub.nl/forum/showpost.php?p=1820381690&postcount=42
    deze garantie heeft een einddatum van December 2015.
    Mulzu, ga zelf op onderzoek uit, waar hoort het serienummer te staan en vraag aan de dealer waar het NIET staat (of kijken ze eroverheen?)
     
  14. Vandaag de radio bij de dealer opgehaald en zag meteen dat er wel een sticker met serienummer op zat. GerardTDCI dankzij jouw link weet ik ook dat de radio voor garantie in aanmerking komt.

    Snap niet dat de dealer mij een iets anders communiceert.
     
  15. dat is mooi voor jou, ik zou ff met deze info de dealer confronteren.
    succes!
     
  16. #56 fofoti, 13 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2014
    Beetje leek, maar waar moet ik beginnen om zelf de unit eruit proberen te halen? Het is zo netjes afgewerkt alles.

    Afgelopen weekend merkte ik dat de klok op display van boordcomputer niet goed stond. Dus ff goed zetten.

    Ik weet niet of dit puur toeval is maar nadat ik de tijd en datum(tot max 23:59 31-12-2013....vreeemmmdd) ingesteld had, was er ineens weer leven in de Blaupunkt. Hierna de tijd/datum correct ingesteld op de Blaupunktje.

    Tot vandaag doet hij wat hij moet doen. Bluetooth werkt ook. De vraag is alleen tot wanneer...... en niet dat mijn nieuwe accu staks weer leeg is door misschien defect bluetooth module
     
  17. Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar, want van een defecte BT module gaat de Blaupunkt niet op zwart. De defecte Blaupunkt kan ook je accu leeg trekken. Demontage staat eerder in dit topic beschreven en is heel simpel. Vergt alleen wat lef bij het lostrekken van het paneeltje.
     
  18. Dank voor je reactie antig01.

    JAmmerr na bijna een week is het systeem weer op zwart gegaan..:( en vanochtend bleek de display nog te branden van de boordcomputer... :confused: bluetoth module ook dood:confused:
    zekeringen gecheckt en niks mis mee..

    Moet toch weer de :ford:dealer lastig vallen en ermee confronteren..:twisted:
     
  19. Je maakt de aanname boordcomputer blijft branden, dus BT module defect. Maar dat is niet juist.

    Als de boordcomputer blijft branden is een teken dat het netwerk actief is. Dat zal in dit geval zijn door de defecte radio.
     
  20. Mijn FX doet ook niks meer maar moet dan nog snel zijn zie ik...

    Ineens op zwart gegaan, zekeringen wel goed... gelukkig niet op vakantie gebeurd, andere rit van oostenrijk nasr huis zelf moeten zingen....
     

Deel Deze Pagina