1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Focus 2 Fase 2] Travelpilot FX weigert soms..

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door Ome Robert, 11 sep 2012.

  1. Ik heb gekeken naar het serienummer, deze staat in de lijst die hier vermeld staat, echter de fabricagedatum is mij onbekend, er zit een sticker boven op de travelpilot met ford audio systems 08 09 09.

    Zou dat de fabricagedatum zijn?
     
  2. Ja, 9 september 2008
     
  3. #63 WATeenGEK, 8 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 sep 2015
    Oh ja, amerikaans?

    Heb de travelpilot er maar uit gehaald, de tellerdisplay bleef branden... geen zin in lege accu...
     
  4. Das toevallig sinds gisteren is mijn radio/nav/tel .... unit er ook mee opgehouden.

    Blijkbaar ben ik dus niet de enige, aangezien mijn auto gebouwd is in 07-08-2008 zou ik dus in aanmerking komen voor gratis reparatie / vervanging ?
     
  5. Dan moet je hem er effe uit schroeven en op de stickers kijken...
     
  6. Net wat je zegt :-)

    [​IMG]

    Merkte dat er een ford vlakbij zat en het weer is goed.

    Krijg dus een nieuwe / gereviseerde
     
  7. Komt me bekent voor... lol
     
  8. Bij jou hetzelfde " Oh ja joh we kijken wel even .... ja dit is er 1 ..... duurt een paar dagen.
     
  9. Hij moest toch wel effe kijken in zijn documenten maar het was er idd wel 1... gelukkig nob voor 31-12-2015... ;)
     
  10. #70 Martin vd V, 11 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 sep 2015
    Nou ja idd, die van mij zou het maar net een paar maanden langer volgehouden hebben ? Hij had trouwens een heel pakket a4 tjes liggen waar de terugroep acties opstonden. Ik had eigenlijk een copy moeten vragen.
     
  11. Die staat gewoon op internet, effe googlen...
     
  12. Ook de FX radio in mijn Focus 2 fase 2 titanium uit 2009 begon ± 1 maand geleden kuren te vertonen; 's morgens vroeg niet aangaan maar 's middags na het werk weer wel... tot ie 2 weken geleden uit bleef.... Accu even loskoppelen lostte het probleem op en radio deed het weer. Tot ie vorige week maandag helemaal niks meer deed en accu loskoppelen ook niet meer hielp. :|

    En als "leuk" extraatje bleef het lcd display tussen de klokken continue branden... Ik dus even naar de dealer gereden vanuit het werk (zitten dichtbij, dt scheelt) en ze gewezen op de eerder genoemde TSB...
    Mijn radio kwam dus in aanmerking voor gratis vervanging :dance::dance:

    Sinds gisteren dus nieuwe radio erin en alles werkt weer als vanouds. En als extraatje ook veeeeel nieuwere software op de FX.

    Het was op de oude radio:

    SW_MAIN 0636_080814
    SW_NAVI N0967VF_6.4C1P19

    en is op de nieuwe nu :

    SW_MAIN 0841_110810
    SW_NAVI N0967VF_6.4C1P22

    :thumbs:
     
  13. Idem ik heb van de week ook een nieuwe mogen ontvangen.

    Op de software heb ik niet gelet. Wat is het verschil ?
     
  14. Mijn TravelPilot begaf het voor kerst.
    28 december melding gemaakt bij de dealer, waar ik gisteren terecht kon. Conclusie was dat de RAM stuk was. Maarja, het is nu 31 december 2015 geweest... men heeft hier ook niets over gezegd.
    Zojuist dit doorgestuurd aan de dealer. Tot zover hebben ze super service gehad, dus ik hoop dat ze hier ook nog iets in willen/kunnen betekenen, ik heb het defect immers voor de 31e gemeld. Hadden ze me hier toen op gewezen was de melding bij Bosch uiteraard ook voor de 31e binnen geweest...
     
  15. het komt niet zo vaak voor geloof ik dus dat de dealer hier niet helemaal mee op de hoogte is kan ik me voorstellen maar doet niets af aan het feit dat jij het op tijd hebt gemeld.
    succes!
     
  16. Het betreft hier een verlengde garantie van Bosch/Blaupunkt en niet van Ford. Ford is hierbij dus slechts alleen een tussenpersoon die (mits het toestel aan de voorwaarden voldoet van de verlengde garantie) de garantie aanvraag bij Bosch/Blaupunkt verzorgt.


    Dat je net binnen de termijn van de verlengde garantie een afspraak bij de Ford dealer hebt gemaakt die vervolgens buiten de garantie valt hoeft niet te betekenen dat je nu nog recht hebt op garantie. De Ford dealer heeft tijdens de gemaakte afspraak (die buiten de door Bosch/Blaupunkt gestelde termijn van de garantievoorwaarden valt) pas de gelegenheid gehad om vast te kunnen stellen of de radio wel of niet in aanmerking zou kunnen komen voor de verlengde garantieregeling. Hierdoor was de dealer dus niet in staat om binnen de garantie voorwaarden een garantie aanvraag te doen bij Bosch/Blaupunkt.


    Wanneer de radio aan alle garantie voorwaarden voldoet maar de garantie aanvraag buiten de gestelde termijn is gedaan heb je feitelijk geen poot om op te staan. De Ford dealer is hierbij feitelijk geen partij. Zij zijn immers niet degenen die de verlengde garantie geven. Mijns inziens ben je overgeleverd aan Bosch/Blaupunkt. Het is maar net of en hoe coulant zij met dergelijke zaken omgaan.
     
  17. Als de dealer op de hoogte was van deze brief, en van het feit dat de actie per 31/12 stopt, hadden ze nog wel even actie kunnen ondernemen lijkt mij. Het is door Ford intern nog extra gecommuniceerd dat de actie ten einde loopt. Maargoed, zoals JW zegt, je hebt niets om op te staan.
     
  18. We gaan het meemaken (hoop ik, ik wacht nog op antwoord). Mijn dealer heeft tot zover goede service gehad.
    Toen ik het issue telefonisch melde, zei men al iets over een bekend probleem. Als het toen helder was geweest was de melding uiteraard tijdig bij Bosch terechtgekomen en had het mij niets gekost.
    Dat de dealer wettelijk gezien geen verplichting heeft en ik dus geen poot heb om op te staan begrijp ik ook, maar ik hoop toch op een bijdrage van de dealer. Het zou iig voor klantenbinding zorgen, waar voor hen veel meer uit te halen is dan de potentiele bijdrage die tot klanttevredenheid leidt in deze kwestie :)
     
  19. Krijg zonet telefoon van de dealer (Van Mossel Roermond).
    Ze kunnen niets voor me betekenen aangezien Bosch een strikte datum hanteert.
    Ik heb aangegeven dat het dus jammer is dat ik niet de juiste persoon heb gesproken toen ik de melding deed, omdat het anders vergoed zou worden.
    "Ja, maar u wist toen ook niet dat de radio de accu leeg trok". Wel dus... de ANWB meneer heeft de zekeringen doorgemeten. Deze waren in orde, dus de conclusie was dat de defecte radio de veroorzaker was.
    Dit heb ik tijdens de melding al duidelijk gemaakt. Was er toen een lichtje gaan branden had het me dus geen cent gekost. Nu mag ik helemaal zelf voor de kosten opdraaien. Men komt me geen cent tegemoet. Dit vind ik wel slechte service om eerlijk te zijn. Er was nog een meneer met exact hetzelfde issue die zich 5 januari heeft gemeld en dus buiten de coulance regeling valt. Dat begrijp ik. Dit is ook gewoon te laat. Mijn geval vind ik persoonlijk net wat anders.
    Maar goed, ik weet voldoende over de dealer en zal me nog wel eens bedenken voordat ik hier weer een auto koop :?
     
  20. hele slechte service :nocheer:
     

Deel Deze Pagina