Elektro probleem, Koelfan & olietemperatuur

Discussie in 'Electronica' gestart door mello st, 29 jan 2011.

  1. #41 BarryST, 15 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 feb 2011
    Vanmiddag gedurende 3 uur de accu pool eraf gehad. Resultaat:
    [​IMG]
    :cheer::cheer::cheer:

    Alleen werkt het nu anders dan voorheen :shrug:
    Toen ik hem voorheen startte, stond de oliedruk strak in de rechterhoek. Ook bij stationair. 5 bar.
    Nu, als ik de auto start, staat ie stationair op 4 bar. Bij enig gas gaat ie meteen naar 5 (logisch). Waar staat die van jullie op bij koude motor @ stationair?
    Na warmwijden, staat de meter bij 2000 toeren of minder onder de 4 bar en alles boven de 2000 toeren op/net over de 4 bar. Lijkt mij normaal??
     
  2. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij staat ie bij mij sinds het begin (lang geleden alweer) na koude start op zo'n 4 bar (of iets meer). Na wegrijden gaat ie naar 5 bar ook bij weinig toeren.
    Als ie warm is zoals jij beschrijft.

    Maar ik heb hem ook al een paar keer door deze storing moeten resetten (ik doe het d.m.v. de flasher --> effe stock, dan weer BF). Naar horen zeggen kun je ook zekering 26 even trekken.
    De laatste paar keren heeft ie zichzelf meteen gereset (zou ie dan toch AI hebben :lol:).

    Hoe dan ook, ik zal er morgen eens speciaal op letten.
     
  3. Wist niet dat de zekering trekken hetzelfde effect had. Dat had me hoop sores gescheelt;).
    Nu heb ik op de zaak eerst plek moeten maken om hem binnen te zetten. Accu los en deuren op slot is een no-go;)

    Als je wil.....graag :D
     
  4. Bij start: tussen 4.5-5 bar oliedruk. Bij warm: net boven het rode streepje, zeg maar halverwege 2e en 3e streepje (iets rond de 2 bar dus). vanaf +/- 2000 inderdaad richting 4 bar of meer.
    Zekering 26 is de KAM fuse (Keep Memory Alive), die eruit halen gedurende enige tijd helpt bij sommigen. Maar anderen moe(s)ten de accu enige tijd helemaal los kopplen. Dus je weet nu wat werkt! Moht het nog een keer gebeuren probeer je die zekering gewoon! Zit in de box onder de motorkap.
     
  5. Stationair?

    Jochem, jij toevallig nog gekeken? :worship:
     
  6. Zo, de :st:-god meldt zich. :mrgreen:

    Ik heb inderdaad gekeken en bij stationair toerental na koude start staat ie iets rechts van het 3e streepje, 4 bar dus. Als ik nu langzaam wegrij en onder de 1800-2000 toeren blijf gaat ie naar 4,5 bar. Daarboven staat ie bijna op 5 bar en bij stevig gasgeven op 5 bar.

    Bij warme motor staat de druk bij stationair een stuk rechts van het 1e streepje, ongeveer 1,75 bar en tijdens het rijden tussen het 2e en 3e streepje. Bij stevig gasgeven komt ie ook iets rechts van het 3e streepje.

    Best wel lastig om met het linker oog naar de weg en met het rechteroog naar de metertjes te loeren, kijk nu nog scheel. :lol:
     
  7. Thanks:D


    Het lijkt er dus op dat mijn meters het afgelopen jaar niet de "normale" waardes weergaven maar na het vastlopen van van de week wel.
    Het blijft :shrug: maar ben opgelucht dat er niks mis mee is :cheer:
     
  8. Ja, bij stationair. Na de oliewissel (nu 0W40 erin) is het ongeveer 4-4.5 bar stationair bij koude start.
     
  9. #49 BarryST, 17 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2011
    Dus met dunnere olie dezelfde waardes als "de zwarte st's".
    Zou dat door je mods komen?:think:
     
  10. Ik heb geen idee.... Geloof niet dat die mods veel doen aan je oliedruk eerlijk gezegd. Heb wel het idee dat de buitentemperatuur ook invloed heeft of de druk bij koude start. +/- een halve bar ongeveer.
     
  11. Ongetwijfeld;)
    Vandaar de 2 waardes die bij olie aangegeven worden;)

    Veel duidelijker dan als ik het zelf uitleg :schater:
     
  12. auto stond zonet in de garage met warme draaiende motor, oliedruk en temperatuur meters vallen helemaal naar 0, de koelfan slaat aan...5 seconden later, meters weer op normale waarde en fan uit :S ...vaaag
     
  13. sinds gisteren weer problemen met de oliedruk en temperatuur ! Verhoogd stationair bij koude motor is ook ver te zoeken en de oliedruk staat ook belachelijk hoog. Paar keer flink gas gegeven ,truckje werkt niet meer :(

    Nog wat info gevonden, want we zijn niet alleen met het probleem :

    http://www.fordclub.be/forum/viewtopic.php?p=198757
     

Deel Deze Pagina