Als je de kap dicht doet, dan zie je er niets meer van Ik kan het echter wel goed merken... Meteen bij het eerste ritje de schuur uit, blijkt het motorgeluid nu behoorlijk gedempt in vergelijking met wat het hiervoor was. Nu nog even wat nieuw foam bestellen voor onder de motor-afdek-kap . Het oude valt inmiddels ook uit elkaar, hierdoor kan je de verstuivers erg goed horen. Ford levert helaas alleen een complete afdekplaat voor bijna 200 euro Dus ik regel zelf wel wat hittebestendig schuim
Gisteren heb ik eindelijk de laatste 2 onderdelen van de stoelverwarming kunnen monteren: de verwarmingsmatjes van het zitvlak. Enige tijd geleden had ik de rugleuningen al voorzien, zie post http://www.focusclub.nl/forum/showpost.php?p=1820241133&postcount=1486 ) Omdat foto's vaak meer zeggen dan woorden: Zoals te zien is op de foto zit het matje vastgeplakt met tapijt-tape. Mijn ervaring hiermee is dat het meer dan voldoende plakt Het zittings-matje bevat ook een soort thermostaat; deze zorgt er niet alleen voor dat de matjes niet doorbranden, maar ook dat de verwarming in een soort 'golfbeweging' geactiveerd wordt. De stoel krijgt een paar 'wamte-stoten', die worden steeds minder intens en uiteindelijk blijft de temperatuur stabiel. Erg grappig , maar ook erg plezierig. Ook aan de kabelbescherming is gedacht; er is een plastic ring aangebracht in de metalen kuip. Dit is de officiële oplossing van Ford. Tevens is er nog een extra kabelclip aangebracht (niet op foto) om de verwarmingsdraad niet tussen het stoelframe te laten komen. Ik heb eens een focus gerepareerd waarbij de draden knel tussen het verstel-mechaniek waren gekomen. Het was een wonder dat deze fofo niet uitgefikt was. Ik kon hele stukken bedrading vanaf de middentunnel tot aan de zekeringskast vervangen en repareren. De brandvlekken (en gaten!) zaten op de kabelgoten en bekleding. Dus het leek me wel verstandig om dit meteen maar goed te doen Uiteraard heb ik ook aan de passagier gedacht; hier is ook alles ingebouwd. Zoals het er naar uitziet zal dit de laatste échte upgrade worden voor mijn , wat mij betreft is het project afgerond. Ik heb er afgelopen jaren met veel plezier aan gesleuteld en geknutseld en dankzij deze auto heb ik nu een behoorlijke kennis opgebouwd over auto's in de breedste zin van het woord. Sommigen zullen wel denken: Jaja, die vindt wel weer wat.... Uiteraard valt er vast nog wel wat te verzinnen, al is het nu wel over en uit wat betreft originele focus 1 onderdelen. Het punt is: de auto is nu helemaal naar wens, het enige wat hij nu nog moet doen is rijden (en het gedrag van zijn baasje tolereren ). Dit betekent overigens ook niet dat ik hem binnenkort in ga ruilen of ga verkopen. Voorlopig (ruim begrip) blijf ik vrolijk genieten van mijn eigen unieke
Well done! Dit project is niet alleen leerzaam voor jezelf geweest; maar voor heel veel Focusliefhebbers!
heerlijk die matjes, zou ik ook wel willen wauw een auto die helemaal naar wens is is toch wel een mooi iets om te bezitten
Weer een mooie update En als je je verveeld zijn er hier vast genoeg kandidaten die de auto vrijwillig een dag of weekend bij je willen achterlaten (even een motorwissel is immers zo gepiept)
Mooi topic was/is dit! Mooi gedaan Lars! Ik zou zelf graag nog eens stoelverwarming in de achterbank willen. Heb een Waeco set liggen. Wanneer heb je tijd en zin? Volgende upgrade voor jou een 2.0 TDCI? Weet er nog een te staan op een kermis ergens!
Oooh lekker een warme kont en rug Ik heb altijd gezegd "wat een onzin" maar nu ik het in de FoFo heb wil ik nooit meer zonder
Hahahaha. Denk dat je nog wel ff een gloeibougie aan stukkies eruit vissen.... Misschien krijg je 'm wel met led lichtjes.... .
Even weer afstoffen, want de focus is nog niet met pensioen Ik heb sinds mijn laatste post over de stoelverwarming toch nog het eea gedaan. Ok ok, niet echt upgrades maar wel wat afwerkingszaken. Zo heb ik de binnenspiegel vervangen voor een nieuwer exemplaar uit een Kuga. De oude dimmende spiegel zat namelijk niet recht genoeg op zijn voet gemonteerd. Opzich niet zo erg, maar wel als je een regensensorkap wilt monteren. Tevens is het hoog tijd om de zomerbanden weer van stal te halen.... Oh chips! das waar ook! Het was tijd voor nieuwe banden Dus ik marktplaats eens afgestruind naar banden in een passende maat. Al vrij snel had ik beet: een paar nieuwe Continental Sportcontact3 banden in de maat 215/40/17 voor slechts 100 euro. De beste man had ze gekocht met de gedachte om ze nu te monteren, maar heeft in de winter besloten om een andere auto te kopen. Deze banden kosten op dit moment rond de 150 euro per stuk! Bij de lokale grossier heb ik nog twee matchende banden aangeschaft. Kijk! Dat is dus onder de streep toch 200 euro goedkoper! Daar worden we wel blij van ! Nu vragen sommigen zich af waarom ik geen Dunlop heb genomen (zoals gebruikelijk). Heel simpel: 1. deze deal van marktplaats en 2. Dunlop voelt zich ineens heel erg premium en kost bijna net zo veel als Michelin. Een Dunlop bandje naar mijn smaak kost al snel 180 euro per band Ik weet niet wat er aan de hand is in bandenland; maar de prijzen lijken echt knetterhard omhoog te gaan. In ieder geval voor de 'oudere' maten. Verder rijdt de focus nog prima! Geen vreemde problemen of storingen (afkloppen).