Dutchguy's Focus

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door dutchguy, 22 jan 2008.

  1. Dat zit heel eenvoudig:

    Iedere fabrikant schrijft een bepaalde variant olie voor. De specifieke eigenschappen zijn samengevat in de specificatie. Voor Ford olie is dat op dit moment WSS-M2C-913C.
    Binnen die specificatie zit nog een beetje marge zeg maar.

    Dus als je olie hebt die voldoet aan deze specificatie is deze per definitie van dezelfde kwaliteit als Ford voorschrijft.
    Om jouw vraag dan te beantwoorden: Ja! Eurol is van minimaal dezelfde kwaliteit als Castrol (originele Ford olie) of Kroon-oil.

    Als je dan ook de specificatiebladen gaat vergelijken kom je tot de conclusie dat Eurol zelfs beter is dan Kroon, omdat enkele waarden die verband houden met de 'veroudering' van de olie beter zijn dan bij Kroon.

    Zelfs olie van de Lidl of Aldi kunnen net zo goed zijn, zolang ze maar voldoen aan de (in dit geval) door Ford voorgeschreven specificaties.
    Helaas voldoet Aldi/Lidl olie aan slechts de basis specificaties van olie voor 15 jaar geleden en is dus alleen in bepaalde youngtimers toepasbaar.
     
  2. Dank voor de uitleg :thumbs:

    Het is fijn als motorolie toch iets meer heeft dan de minimum eisen :)
     
  3. Ben ff 2 dagen bezig geweest om dit draadje door te lezen.
    Maar ik moet zeggen het was de moeite waard.
    Diep respect en om alles in een woord samen te vatten Woooooooooooooooow.

    :rock:
     
  4. Dank u.
    2 dagen lezen... Daar heb ik dan weer respect voor ;)
     
  5. wanneer komt er een indexering in dit topic?








    :mrgreen:
     
  6. #1486 dutchguy, 13 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2012
    Ja lol :mrgreen: Misschien kunnen de moderators nog een goede plugin voor het forum vinden om dit mogelijk te maken :D

    Vandaag ben ik bezig geweest met iets wat al meer dan 1,5 jaar op het todoo lijstje staat: Het repareren van de bijrijders lendensteun.
    Ik heb al meer dan een jaar een nieuwe lendensteun liggen, maar kon tot dusver nog niet de moeite opbrengen om er daadwerkelijk mee aan de slag te gaan :oops:

    Tevens heb ik ook al bijna een jaar een setje gordelspanners liggen van een futura (fase2 dus). Aangezien mijn gordelspanners nog de originele zijn (dus fase1), leek het me ook een geschikt moment om deze ook eens te monteren.
    De onderdeelnummers zijn verschillend en er zitten andere stickers op, maar verder denk ik niet dat er echt verschil in zit. Maar ach..... je hebt wat liggen hé :cheer:

    Ook heb ik een paar weken geleden maar een begin gemaakt met de stoelverwarming en heb de originele rugleuning-matjes besteld.
    Dit omdat ik dan alle werkzaamheden in 1 keer kan doen zonder de stoelen er meerdere malen in en uit te halen. :mrgreen:

    Nog even sparen voor de zitvlak-matjes :witte vlag:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Bij demontage bleek niet de lendensteun zelf defect te zijn, maar het verstelmechanisme. Ik weet dat dit wel eens voor komt, maar de details wist ik niet precies. tot nu! ;) Kijk zelf maar:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Worstelen met de bekleding:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    X-marks the spot! :thumbs: Gaatje maken voor de bedrading.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Matje met dubbelzijdig tape:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    En nog een update van inmiddels enkele weken geleden:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Een pookknop uit een Mondeo mk3 fase1 ghia. Mooi gestikt leder met alu inleg; past mooi bij de st170 deurgrepen.
     
  7. Haha begin je nu ook al updates 2x te plaatsen..!:P Dat van die pookknop hebben we al gezien, maar hij is zo netjes dat het nog wel een keer kan!:cool:

    Die stoelen is echt een priegelwerkje weet ik uit ervaring, maar mooi dat dit ook weer opgelost is!

    Deze auto moet haast wel 'af' zijn..?!
     
  8. haha lol, had nog wat terug gebladerd maar wist het niet zeker meer.....
     
  9. te druk geweest met die tank van Marco...:P

    heb je toevallig het partnummer van die pookknop..?:mrgreen:
     
  10. Mooi werk Lars :thumbup:

    Grappig om te zien dat de kabels van het verstelmechanisme op de rem/schakel binnen- en buitenkabel van een fiets lijken.
     
  11. Ja haha, het probleem was dat de plastic draaiknop van binnen gebroken was. Aan de buitenkant was een scheur te zien. Dit komt dankzij de opening om de stelkabel vast te zetten.
    De modificatie is dus dat de kabel vastgegoten zit aan de stelknop.

    @st130: zal het nummer voor je opzoeken.
     
  12. Weer mooie update!
     
  13. Wat een k.l.o.t.e. werk is dat of niet? En dan moet je de zitting nog.... k.u.t. klemmetjes..... pffff


    Dussssss...... gaat goed met je? Hahahaha. Idd met dit gewicht een tank. Rijdt wel een behoorlijk stuk beter dan een tank :schater::schater:

    Maar ff serieus ik denk als je jouw wagen op de weegschaal zet dat er ook wel een verschil van kilo of 200 in zit. Fabrikanten leveren de auto`s geprepareerd aan. Zonder bitumen etc.

    Hey maatje; ik weet nog wel een update voor je Focus. Echt ombouwen naar Fase II. GEM module e.d. er in. :thumbs:

    Je zit volgens mij al op 80% :mrgreen:.
     
  14. Ehh vertel me dan even wat voor voordeel me dat oplevert?
    Juist ja; niets
     
  15. Waarom voordeel? Wat is je voordeel van de Fase II gordelspanners? Het was toch: omdat het kan. :mrgreen:

    En is in een GEM met tweaken een regensensor niet te implementeren?
     
  16. That`s a shame... dus volgende update wordt? ;)
     
  17. #1498 dutchguy, 18 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2012
    Regensensor

    Ook dit keer een upgrade die ik al geruime tijd op de plank heb liggen (al ruim een half jaar):

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kabelboompjes:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    Eindresultaat:
    [​IMG]


    Zoals je op de foto's kan zien betreft het een regensensor uit een nieuwere generatie Ford.
    Samen met het stuurkastje uit een Mondeo mk3 fase2 is dit zonder veel inspanning in bijna iedere Ford werkend te krijgen.

    Als eerst is de voet van de sensor aan de ruit geplakt met ruitenkit. Om het aanzicht wat te verbeteren en een OEM look te krijgen is de ruit in de vorm van het afdekkapje geprimerd. Na de correcte droogtijd afgewacht te hebben kon de sensor toen zonder veel problemen gemonteerd worden (nieuwe gelpad is niet noodzakelijk).

    De bedrading stelt zoals gezegd niet zo veel voor, je moet enkele draden richting ruitenwisser-hendel trekken en voor oa aansturing van de wissermotor ook nog op de zekeringkast.
    De regensensor zelf heeft slechts 3 draden, te weten: 12volt, massa en LIN-bus.


    Oh.... Dit grapje heb ik overigens een paar weken geleden ook al uitgehaald met een Fiesta MK6 fase1.
    Geluk bij dit type is dat de fase 2 wél een regensensor als optie heeft. Daarom kon ik eenvoudig de ruit van een fase2 laten plaatsen ;)
    Ik moet hier alleen nog een interval hendel monteren om de gevoeligheid te kunnen regelen.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. Hier de eerste resultaten van de test.

    De eerste video is met de gevoeligheid maximaal ingesteld met de interval schakelaar:
    [​IMG]
    [​IMG]



    Bij de tweede video is de gevoeligheid op minimaal gezet (stand 6):
    [​IMG]
    [​IMG]

    Het verschil is duidelijk te zien d8 ik.
     
  19. Geweldige update.

    Mijn ervaring is dat als je eenmaal een regensensor hebt je dit pas gaat missen als je in een auto rijdt zonder regensenor. Voor mijn werkt rijdt ik regelmatig in divere VW transporters (zonder licht en regensensor) en dan merk je pas dat je dit best wel mist.


    Als ik het zo snel zie op de foto's heb je onderdelen van de Mondeo MK3 gebruikt. Heb je hierbij alleen een regensensor of is dit zoals bij de Focus 2 een combinatie van licht/regensensor in 1 behuizing. Als dat zo is is het nog een leuke uitdaging om de automatische verlichting ook werkend te krijgen (voordat iemand anders het doet ;) ).
     

Deel Deze Pagina