Dan ook maar eens een topic over mijn Focus. Ik heb een tddi Hatchback "Collection" uit 2001 met de kleur "State Blue" Hij kwam in mijn bezit in begin 2004 en heb hem dus al weer heel wat jaartjes (en met plezier). Er zijn in de loop der jaren al heel wat wijzigingen aangebracht, maar pas afgelopen jaar heb ik de moeite genomen om de wat grotere opties te installeren. (voor de meest actuele foto's en opties moet je het topic maar doorspitten) Enkele opties die als extra op het "Collection" model zitten: Voorruitverwarming Airco Sportief dashboard met zilveren achterplaat en rode wijzers 15" lichmetalen wielen Wat ik oa zelf inmiddels heb toegevoegd (waarschijnlijk vergeet ik nog wel wat): RS-Pack bumperkit (voorbumper, achterbumper, sideskirts, spoiler en grill) Premium Velours matten Instaplijsten met Focus logo in Titanium zilver Origineel Xenon met koplampsproeiers en automatische hoogteregeling Boordcomputer Electrische spiegels Comfortramen (voorruiten en achterruiten electrisch met one-touch up/down) Ghia Interval Ruitenwisser Hendel Ghia leeslampjes en Ghia lamp achterin Voetruimte Lampjes Parkeersensoren ParkPilot van Bosch (origineel Ford) Witte blinkers in bumper en zijscherm Upgrade 15" naar 17" ST170 wielen en een setje 16" 'Collection' velgen voor de winter Flatblade ruitenwissers en C3 achterwisser Submarine verlichting (zo origineel mogelijk aangesloten op de lichtschakelaar) Jaguar Klapsleutel Automatisch dimmende binnenspiegel uit een Focus2 TDdi naar TDci ombouw (90pk -> 115pk) Bluefin Chiptuning naar ruim 140pk Halflederen ST170 interieur met deurpanelen Originele stoelverwarming Fase 2 middentunnel Fase 2 vloerbekleding (zwart) Bestuurdersstoel en Passagiersstoel elektrisch verstelbaar Zijairbags ingebouwd en werkend gemaakt met nieuw stuurapparaat (zitten in de st170 stoelen) Verstelbare camber armen van SPC Nieuwe veerpoten voor en nieuwe dempers achter Verlaging van de achterkant dmv ST170 veren (1,5 cm lager dan standaard) Alpine 9887R radio met Imprint geluidstuning + bluetooth en Ipod interface Exact! Audio composet en JBL pasklare speakers achter Subwoofer uit een St170 met Audiophile pakket Goodridge remleidingen Eberspacher D5WZ standkachel (origineel Ford) Doublelock sloten Fabrieks Alarm met ultrasoon sensoren Amerikaanse achterlichten EATC (Climate Control) Ombouw van handmatige airco naar automatisch Complete st170 remmen ombouw: 300mm voor en 280mm achter Klapspiegels van de Japanse focus: omgebouwd voor mijn links gestuurde focus. Leder van de bijrijdersstoel is gerepareerd Regensensor van een Mondeo MK3 Waarschijnlijk is de lijst niet meer compleet, ik raadt je dan ook aan om het topic door te spitten
Omdat foto's soms genoeg zeggen.... Binnenkort ga ik beginnen aan een (groot) nieuw Project, waarbij er meerdere dingen in een keer ingebouwd gaan worden. Te weten: Electrische comfort ramen voor en achter (inclusief volledige bekabeling) Electrische stoelverstelling (inclusief bekabeling) Electrische stoelverwarming (met originele schakelaars en inc. bekabeling) 4 Nieuwe Sloten uit een facelift focus (vanwege opslot springen) En omdat we toch bezig zijn de doublelock bekabeling (mocht ik er ooit iets mee gaan doen) Ik heb enkele foto´s gemaakt van mijn zolder Je ziet hier een kabelboom liggen in een H vorm met alle kabels/stekkers benodigd voor de te installeren opties. Tevens zie je een nieuwe pookkap liggen met de stoelverwarmingsschakelaars en een nette blindknop voor het esp/asr gat. Daarboven liggen de comfort raammechanieken met links daar weer naast de deurbekabeling voor de 4 deuren. Helemaal linksbovenin (half uit beeld) ligt een stoelframe met electrische verstelling Als ik hier mee klaar ben, dan blijft er niet zo heel veel meer over om in te bouwen (origineel) dan. Wel zit ik nog te denken aan automatische hoogteregeling voor de koplampen. Ideeen zijn welkom natuurlijk
nou nou! Dat is niet nix!! Een "concurrent" van Chris ;-) In ieder geval leuke klussen om te doen, waar je toch weer wat leuks voor terugkrijgt
Of "klant" ? Het lijkt wel een beetje op mijn zolder/kamer Heb ook nog veel liggen wat ik nog wil/moet doen
storing Ik moet eerst nog even een andere storing oplossen: Sinds enkele dagen doet mijn linker-koplamp-stelmotor vreemd. Als ik stadslicht aanzet dan horen de motoren niet te bewegen, maar ze krijgen wel spanning op dat moment. Maar bij mij beweegt er dus wel 1 (rechterkant is wel ok). Zodra ik dimlicht aanzet gaat de motor weer omhoog. Zeer vaag.... Ik denk dat de electronica in de stelmotor stuk is kosten 113euro ex btw
Zoooo....... vandaag de laatste spulletjes binnen gekregen voor het grote project : De verwarmingsmatten van waeco En de middentunnel met gat voor pook-deksel (zie foto's) Nu nog een dag plannen om alle bekabeling erin te proppen samen met de verwarmingsmatten en de nieuwe middentunnel. Super geil klasse!! Dutchguy
Sommigen hadden het al gehoord op de toerrit van afgelopen zondag (10feb), maar ik heb de vloerbekabeling ingebouwd........ wat een put werk zeg. De achterbankzitting eruit, voorstoelen eruit, middentunnel eruit. En dan de hele vloerbekleding omhoog en aan de handrepen boven de deuren hangen met wat touw. Dan de airbagcomputer eruit en de kabels erin leggen. Via de zijkanten (plastic goten in de dorpels) naar beide A-stylen onderin bij de voeten. Tevens wat extra aansluitingen naar connectors van de achterdeuren. De hele zooi weer teruggebouwd inclusief een nieuwe middentunnel met de knoppen voor de stoelverwarming. Omdat ik de stoelen toch uit de auto had, heb ik meteen de verwarmingsmatten van Weaco ingebouwd. Pffff wat een werk op 1 dag (nog zonder hulp ook). Na de inbouw bleek de verbinding tussen de Centrale Timer Module (op de zekeringkast) en de CV computer niet meer te werken (deze loopt nu via de deuren ipv rechtstreeks door het dashboard). Dus de verlichting ging niet meer goed aan en uit bij het openen en sluiten van de deuren via de afstandsbediening. Dit is allemaal niet zo'n heel groot probleem, maar het irriteert me wel als er iets niet helemaal goed werkt. Vandaag heb ik de C51 connector bij de A-styl weer losgehaald en gecontroleerd of de pins goed zaten....... dit was (gelukkig) niet het geval de bewuste pin die de verlichting regelt zat naast het juiste gat. Tevens ook even de spanning voor de stoelverwarming aangesloten, dit had ik ook vergeten Nu alleen nog zsm de verwarmingsmatten aansluiten op de stoelconnector en ik heb een warme kont De volgende stap is de beide voordeuren leegslopen en vullen met een nieuwe kabelboom, nieuwe raammechanieken en nieuwe sloten Dutchguy
Ik zal kijken wat ik kan doen, heb namelijk niet veel foto's gemaakt. (moest alles alleen doen op 1 dag, de volgende dag was de toerrit) Dutchguy