Detonate's Focus I 1.6 - Update 06-02-09

Discussion in 'Mijn Focus' started by detonate, Dec 7, 2008.

  1. Update 06-02-09

    Nou 2 weken geleden is dan eindelijk mijn auto terugekomen van de garage, de 2 achterste draagarmer zijn vervangen en de nieuwe schokbrekers/veren zijn daar gelijk bij gemonteerd.
    bij die reparatie kwam ook een lekkage aan het koelsysteem aan het licht, er werd mij gevraagd of dat ook gerepareerd moest worden.
    het kosten plaatje was dermate hoog dat ik die reperatie ook maar heb laten doen :lol:
    nu is de auto weer helemaal in goede staat en klaar voor gebruik.

    hier de foto's van het resultaat na het verlagen met een Koni 1130 Sport Kit:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    ook heb ik een tijdje geleden een veerpootbrug bestel van Wiechers Sport, ik vind het uiterlijk ervan wel mooi en het zal het weggedrag mischien wel positief beinvloeden.
    het stuurbekrachtigings resevoir en de zekeringdoos moesten wel lager geplaatst worden met bijgeleverde beugeltjes.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    en als laatste heb ik nieuwe vloermatten laten maken bij automatten.nl,
    je kon daar zelf de stof, kleuren en stiksels kiezen.
    dit is het resultaat:

    [​IMG]

    [​IMG]

    en verder ben ik afgelope woensdag gezakt voor mijn eerste praktijk examen, mede door mijzelf maar ook door het associale rijgedrag van de medeweggebruikers tov lesauto's.
    jammer maar helaas volgende keer beter. :)
     
  2. Die verlaging staat de Focus goed 8)
     
  3. Goed dat dat akkefietje met kapotte bouten bij het verlagen is opgelost. Merk je trouwens verschil met zo'n veerpootbrug?
     
  4. als ik mijn rijbewijs had kon ik het uittesten, ik zou eerst gewacht hebben met installeren todat ik ook mag rijden en het verschil kan voelen.

    mischien dat ik hem tegen de tijd er weer af haal om te kijken of er verschil in zit :)
     
  5. succes met afrijden
     
  6. Van tevoren zei men tegen mij dat je geen verschil zou merken met of zonder veerpootbrug maar ik merk wel degelijk een verschil aan de voorkant. Het is niet een heel groot verschil maar hij is wel een stukje stijver geworden...
     
  7. Verlaging staat hem goed.

    Bij een veerpootbrug merk je zeker verschil. Heb een xr2i gehad waar ik voor en achter heb geplaatst en deze werd een stuk directer en stijver.
     
  8. Bij mij merkte je het ook goed die veerpootbrug :D
     
  9. Update :

    nou ja update, er is niks veranderd aan mijn auto.
    maar ik ben vandaag wel geslaagd voor mijn rijexamen.
    een aantal pagina's terug staat al dat ik een keer heb gefaald bij mijn eerste examen, en ook bij mijn 2e examen had ik het geluk niet aan mijn zijde.

    maar vandaag bij de 3e poging heb ik het dan toch gehaald, ondanks dat er een poelie van de airco pomp van mijn les auto (X3) was gebroken en daardoor de multiriem vreselijk los liep ben ik er het examen mee doorgekomen met een positief resultaat.

    toen we wegreden bij het CBR was het ook helemaal gedaan met de stuurbekrachtiging, en de watertemeratuur liep ook ver boven het goede dus ik heb geluk gehad.

    :D eindelik rijden :D
     
  10. Gefeliciteerd ! , die lesauto was zeker geen Ford ;)
     
  11. haha nee was een BMW X3 3.0 TDI, zou verwachten dat dat toch wel een degelijke auto is.

    denk ook dat het door de bruute behandeling van de leerlingen komt :D
    maargoed achteraf gezien wel laggen.
     
  12. gefeliciteerd!
    kan me nog herinneren toen ik geslaagd was, wat een vrijheid heb je dan! 8)
     
  13. Gefeliciteerd! En nu op naar de meetings....
     
  14. Laten we hier even verder dicuseren...:D
    Dat slijtage onderdelen dezelfde onderhoud interval hebben snap ik, maar als de onderdelen van een ST170 anders en daarmee veel duurder zijn dan die van een 2 liter, kan dat onderhoud veel duurder maken.
     
  15. aah oké ik snap wat je bedoelt.

    mijn auto moet volgende week voor de jaarlijkse onderhoud's beurt, wel heb ik onlangs zelf andere schijven en blokken gemonteerd dus dat valt alweer af.
    wel zijn de schijven en blokken groter wat het wel weer wat duurder maakt, maar het is niet ineens de dubbele prijs ofzo.

    het is op zich een 'speciale' focus maar over het algemeen is het in essentie dezelfde auto, ik denk dat een beurt niet ineens het dubbele kost in vergelijking met een normale 2.0.
    ik zal is kijken volgende week wat er evt duurder zou zijn.

    dit is trouwens het topic van mijn oude focus, zelf rijd ik nu ook een ST170 ;)
     
  16. Oeps! Er kwam al zoveel stof uit de PC :lol:
     

Share This Page