Detonate's Focus I 1.6 - Update 06-02-09

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door detonate, 7 dec 2008.

  1. lampen heb ik gekocht bij www.cargoods.nl op de unit zelf staat 'Sonar'.
    lampen staan idd ook goed vind ik zelf, alleen de pasvorm is niet helemaal goed.
    ze zitten niet helemaal zoals de oude lampen zaten, maar ach.
     
  2. Ziet er goed uit....

    Als puntje op de i zou ik nog silvervision knipperlichten in zetten!
     
  3. Over puntjes op de I gesproken. Let je er wel op dat je na het plaatsen van de verlagingsset de auto laat uitlijnen. Anders kun je vrij snel voor nieuwe banden kijken. :wink:
     
  4. Klopt is het eerste wat ik laat doen, heb een mooi bedrijf gevonden waar bekenden werken zodat er een leuk prijsje afgesproken kan worden.

    ik ga weer verder met sleutelen, de 2 voorste veerpoten zijn geheel ingebouwd en het resultaat mag er wezen.
    ga nu verder met de achterkant, even kijken hoe dat precies zit.
     
  5. ziet er al goed uit, mooi werk! Nog veel succes ermee
     
  6. Ziet er goed uit hoor.
    je hebt het virus al snel te pakken :wink:
     
  7. nou zo goed als het vanochtend ging, zo slecht staat het er nu voor.
    ik was begonnen aan de achterkant en had al met moeite de bout voor de achterdemper los gekregen.
    toen moest de bout voor de onderste draagarm nog los, maar daar kwam echt geen beweging in, toen heb ik zoveel kracht gezet dat de kop van de bout afbrak :evil:
    ik kan hier zelf niks meer mee en ben genoodzaakt om hem naar een garage te brengen.

    ben behoorlijk pissed dat ik niet meer verder kan.

    mischien heeft er iemand een idee of een oplossing wat zou kunnen helpen?

    hier wat foto's van de *$#@ bout:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Dat is balen zeg, Maar kun je er geen gat in boren en daarna daar draad in tappen (linkse draad, maar moet je natuurlijk ook weer een bout hebben met linkse draad...). Anders helemaal uitboren en compleet nieuwe draad erin.

    Als je er een gat in geboord hebt, kan het zijn dat de spanning er wat af is (en flink laten schrikken door er een klap op te geven wil ook wel eens helpen)

    Wel balen zo zeg!
     
  9. een nieuw draad of linkse draad zie ik niet echt zitten, ik moet op een 1 of andere manier die bout eruit zien te krijgen.

    zoals je op deze foto kunt zien steek er aan de andere kant nog genoeg bout uit om wat mee te kunnen, maar als ik hem op de goeie kant al niet los kreeg zal dat hier al helemaal niet lukken.

    [​IMG]

    ik ga hem denk ik maar gewoon weg brengen zodat de auto monteur hem kan repareren, ik vind dit net iets te tricky om zelf te gaan doen.
     
  10. Ehm, is dit nou gewoon een bout met aan de andere kant een moer (+ nog een borging ofzo)? :?:
    In dat geval lijkt me het opnieuw moeten tappen van draad na verwijderen van de oude bout niet nodig. Gewoon een nieuwe opzetten.
    Ben je aan de kop van de bout gaan draaien en niet aan de moer?
     
  11. nu je het zo zegt kan ik idd mischien gewoon de bout in zijn geheel eruit tikken, enige probleem is dat de moer+ring aan de draagarm zijn vastgelast.
    daarom heb ik idd aan de kopkant van de bout gedraaid omdat de moer uit zichzelf niet gedraaid kan worden.

    maar nu ik zo de foto heb bekeken ga ik proberen om die las weg te slijpen en de bout er in zn geheel uit te tikken.

    ik weet ook niet zeker of er ook schroefdraad in de draagarm zelf zit maar dat geloof ik eerlijk gezegd niet.

    probleem is ook dat ik vandaag niet meer aan zo'n bout kan komen.
    zal denk ik moeten wachten tot volgende week als ik weer tijd heb en de garage open is.
     
  12. Ah, OK, ik kon niet zien dat die moer vastgelast zat. Zal ook vast met een reden gebeurd zijn, al kan ik niet zo snel verzinnen waarom. Ik zou verwachten dat een 'normale' bout + moer + borging ook zouden moeten werken. Ik zou eerlijk gezegd ook niet verwachten dat in zo'n draagarm schroefdraad zit, maar wellicht loopt daar gewoon de steel van de bout (neem aan dat het een soort van scharnierpunt is :?:).
    Hoe zagen die andere bouten eruit die je er al eerder uitgehaald hebt? En is dat nog speciaal spul (kan me niet voorstellen dat je daar een gewone 8.8 bout in kan draaien).
     
  13. probleem is dat de bout zit vastgeroest in de bus van het rubber
    bout lang het rubber afzagen en dan kan je je arm laten zakken bout in het rubber goed inspuiten en WARM maken NIET HEET stoken en en met wat geluk kan je hen eruit tikken is wel een klusje om met beleid te doen anders gaat er nog meer naar de klo....... suc
    en het stukje wat nog in de draagarm zit gewoon eruit draaien zoals je normaal de bout zou losdraaien
     
  14. de bout waar mijn schokdemper vast zit aan de draagarm is dezelfde bout als die gebroken is, ik kan niet meer zien wat voor bout het is geweest kwa hardheid ed.

    het is een bout van tussen de 10-13cm, de kop staat op de foto, en het uiteinde is dus een stukje zonder draad wat ook op de foto te zien is.

    ik neem aan de de ford dealer/garage deze bouten gewoon los heeft liggen, dan zal ik er volgende week is een paar menemen, de andere kan moet ook nog nl. :lol:

    @blackfocus, is idd ook een idee.
    alleen heb ik niet heel veel ruimte om de bout in an geheel langs de draagarm af te zagen, die 2 puntlassen willen nog wel lukken maar of dat ook met de gehele bout gaat werken?
     
  15. het probleem is ook dat de bout in de bus vast zit ik doe zelf het namelijk ook zo er zijn eigenlijk weinig ander optie,s
    als je de moer loshakt zit de bout nog in de bus vast
    en doe voor de andere kan vast een paar keer inspuiten met kruipolie oi en met de luchttol los halen (die moet je wel hebben )l
    zoniet warm maken en met beleid aan de slag
     
  16. met linkse draad bedoelde ik draad IN de bout maken, dan kun je daar een andere bout inzetten (met linkse draad). Die bout draai je dan aan, en als je aan het einde van de draad bent, zit je nieuwe bout vast in de oude bout. En als je dan dus doordraait, draai je je andere bout los (als ie mee wil tenminste...)

    Snap é vous? ;-)

    Maar daar heb je natuurlijk wel weer wat spullen voor nodig. De moer losmaken lijkt me een betere (verstandigere en makkelijkere) optie.

    Suc6!
     
  17. als eerste inderdaad minder dat die bout afbreekt.
    hoop dat het gaat lukken


    alleen snap ik ff niet waarom jeje draagarm los wou maken.
    ik heb met een verenklem de originele veer er tussen weg gehaald en ook de andere weer terug gezet.
     
  18. omdat ik een veerspanner voor aan de buitenkant heb, ik heb dan niet genoeg ruimte om de veer in te drukken.

    ik was van plan om de draagarm los te maken zodat de veer eruit kan en daarna de nieuwe veer erin.
    met behulp van een krik kan je dan de draagarm weer in zijn goede positie krikken.
     
  19. ik heb ook een veerspanner/veerklem voor aan de buitenkant gebruikt.
    het past inderdaad moeilijk maar ging net.

    hoop dat het gaat lukken met de bout verwijderen
     
  20. Ik heb Precies het zelfde probleem gehad!!

    Bij mij hebben ze toen ook de veer er met veerklemmen tussen uit gepakt.
    De kop van de bout hebben ze een klein gaatje in geboord en m terug op de bout gelast en er toen tegen het roesten wat dikke tectyl erop.

    Zit muur vast en kan geen kant meer op.
     

Deel Deze Pagina