(deel)restauratie van de E30 M3

Discussie in 'Mijn auto' gestart door Kaz, 30 jun 2010.

  1. Cool.. gaat dit verhaal dan alleen op voor auto's met veel PK's?!
    Of merk je dit verschil ook al met een 2.0l motor ?!
     
  2. nja, meer als je een turbo hebt denk;)
     
  3. ow.. bale.. dan gaat die vlieger voor mij niet op :mrgreen:
     
  4. Ik weet niet of er stijvere steunen leverbaar zijn voor de 2.0l. Het lijkt mij inderdaad wel dat je het effect wat minder erg voelt als bij een turbo motor. Maar het zal wel een verschil geven. Elke fabrikant met dwarsgeplaatste motor zorgt altijd dat het blok iets kantelt om het comfort in de auto te houden.
     
  5. Ik weet niet of dit opgaat voor een 2.0. Het is vooral een comfort kwestie, zoals Chris al zegt. Tegenstijdige is dat wat mij betreft het comfort achteruit gaat bij een (te) slappe motorsteun in combinatie met veel koppel. Je wilt niet weten hoe heftig de boel reageert bij plotseling van het gas gaan met de standaard motorsteun i.c.m. de tuning van mijn blok. Stijver is wat dat betreft een flinke vooruitgang. Dat de boel wat meer vibreert bij de start en soms bij stationair neem ik op de koop toe
     
  6. met een st ga je van 320nm naar 488nm met mod x
    dus dan helpt zon steun wel
    bij een 2 liter zal het wel iets helpen maar denk dat het weinig uitmaakt
     
  7. Je merkt het wel, met name de achterste motorsteun krijgt veel te verduren. Ook bij een 2.0 liter, wat zelfs bij een 1.6 kantelt de motor behoorlijk. Zeker bij volgas en abrupt gas los. Zo`n steun van bijv. powerflex kost iets van 50 euro. En is iets wat ook een keer op mijn lijstje staat.

    Oftewel zo`n steun is niet alleen voorbehouden aan onze met drukvulling verpeste medeforumers.;)
     
  8. :baeh:


    Ik ben wel heel erg benieuwd naar de resultaten Michel ;)
     
  9. Dat probeerde ik ook duidelijk te maken. maar kon het niet omschrijven omdat ik niet in een ATMO rijd. Bedankt Marco :thumbup:
     
  10. Haha, met drukvulling verpeste medeforummers :schater: Het is waar....

    @Joost: Ik ben ook benieuwd. ModX gaat er zo op en die wordt even 'ingereden'. En dan zullen we morgen zien....

    @ Robin. Marco zegt het helemaal goed. Als je motorsteunen erg slap zijn t.o.v. je motorkoppel zul je idd. altijd profijt hebben van een stijvere steun!
     
  11. Vergeet niet dat je het echt ff op z'n staart moet trappen voor je op de bank gaat. Ideaal was geweest als je X er maandag op had gezet en meteen fuse 26 ff een paar uur eruit had gehaald...
     
  12. Ja, dat was misschien beter geweest. Fuse 26 heb er al een paar keer uit gehaald, maar ik vind 'm daarna juist nogal tam.... Dat op z'n staart trappen is zojuist even gebeurd. F....g hell, ik was vergeten hoe snel X is. Hij knalt er weer lekker op los :)
     
  13. lol
    mod x powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
     
  14. #154 Kaz, 11 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 dec 2010
    Zo, weer terug uit Harskamp. Leuk spul gezien! Twan z'n RS natuurlijk, veel EVO's, Skyline GT-R, 2010 Total Car Concept GT-R met 700 (of was het 800?) pk, Mosselman M3, Bollen RS, Henk Vossen met een WRC Evo, wat Subaru's en een Eclipse. Tussen al het tuning geweld was de ST, in ieder geval qua uiterlijk, maar een mak schaapje ;)
    Fototoestel vergeten (zoals gewoonlijk).... maar Twan had er wel een, dus ik hoop dat hij er nog wat post. Alvast bedankt!
    Moest even wachten voordat de ST op de rollen kon, maar die tijd werd makkelijk gevuld met petrol talk en andere dyno's bekijken. Een, op het eerste oog wat aftandse Eclipe (edit: Eagle Talon, en nog 4WD ook). bleek 580pk en 700+Nm te leveren!
    Dan de uitdraai van de ST, die bevestigt wat ik al dacht: Het is een zeer koppelrijk blok :) En ook dat 'ie wat meer pk's levert dan de 220pk die sommigen in het 'jappenkamp' 'm toedichtte :mrgreen:

    Mods:
    Airtec gen3 intercooler
    Gen2 Cold air intake
    Milltek 3" downpipe
    Dreamscience ModX
    Vibratec engine mount


    [​IMG]
     
  15. Hoe moet ik dit zien ?
    een max koppel van 500nm en max 300pk ?
     
  16. @Gert-Jan: Ja, blauwe lijn is koppel (498NM), rood is vermogen (298pk).
     
  17. :bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo:

    max koppel en pk zit niet in de zelfde toeren
    is dat een nadeel ? of juist een voordeel ?
     
  18. Als je een vermogensuitdraai erop zet, dan moet je ook meteen alle mods erbij schrijven.

    Wat vond je zelf van het resultaat. Aan de koppelkromme te zien heb je Dreamscience.
     
  19. Ik moet natuurlijk niets :mrgreen:, maar jij je zin voordat mensen denken dat 'ie standaard is ;)

    Ik vond het prima, ongeveer zoals 'ie aanvoelt. Loeisterk, maar mist wat topvermogen. Het lijkt wel een diesel! Tijd voor een grotere turbo en een race-cat + 3" cat-back. Geintje! Alleen een racecat staat nog op het verlanglijstje. Verder is het prima zo! :)
     
  20. Dat komt door de relatief bescheiden turbo. De RS heeft een grotere en kan een stuk meer topvermogen leveren. Ik schakel meestal bij max 5500-6000 toeren omdat je dan voelt dat 'ie wat begint in te zakken. Ik vindt het koppel bij lage toeren verder erg prettig!
     

Deel Deze Pagina