(deel)restauratie van de E30 M3

Discussion in 'Mijn auto' started by Kaz, Jun 30, 2010.

  1. ben ik ook wel benieuwd naar
     
  2. Zal de uitdraai (er van uitgaande dat je die meekrijgt) wel even posten natuurlijk.

    Had graag ook een racecat eronder gehad (zal ook nog wel een +/- 10 pk opleveren), maar dat laat nog ff op zich wachten.
     
  3. denk dat je ergens rond de 310pk zit
     
  4. En doe effe van te voren een volle tank BP RON100 erin. Scheelt ook weer wat.
     
  5. Volgens DS zou dat ongeveer het vermogen moeten zijn, met rond de 470-480NM koppel. We zullen zien.

    Ik heb er nu BP Ultimate in zitten. Da's 98 toch? Waar haal je die BP RON100, Dld? Ik weet wel dat die Duitse Vpower 100 door de motor erg gewaardeerd werd met ModX erop. Maar 98 gaat ook goed.
     
  6. ultimate = 98
    ultimate 100 kun je alleen in duitsland krijgen
    en bij de lokale grasmaaier winkel hier kun je ron 114 krijgen :D
     
  7. #127 Kaz, Dec 7, 2010
    Last edited by a moderator: Dec 7, 2010
    Haha, dat lijkt me wel wat! Zal ff de grasvangbak achterop de :st: plakken, misschien krijg ik dan wel wat liters mee ;)
     
  8. En dat Sunoco brouwsel haal je vast niet bij diezelfde grasmaaierwinkel, of verkoopt die racezitmaaiers? :mrgreen:

    Wel leuk spul trouwens, beetje kostbaar...
     
  9. die grasmaaierwinkel is dealer van die troep haha

    denk ook niet dat ze dat versturen per post :schater:
     
  10. Gezien deze qoute:

    U dient er kennis van te nemen dat door het extreme ontwerp van deze brandstof, het een erg onstabiel karakter heeft. U dient ervoor te zorgen dat u de benzine niet bloot stelt aan direct zonlicht en u dient de vaten te sluiten. Laat de benzine nooit langer dan 48 uur in de brandstoftank van de auto zitten.

    denk ik ook dat ze het misschien niet per post versturen. En dit is voor de 109 RON ongelood.....
     
  11. lol daar doelde ik ook op
     
  12. Sticker op de ST doen: niet schudden!!
     
  13. Ja, ik heb geen EVO :mrgreen:
     
  14. hahaha huplaaaa
    weg met dat jappehok
     
  15. Mij zul je niets negatiefs over EVO's horen zeggen. En dat is echt niet omdat toevallig de EVO club de dyno dag van de 11e organiseert hoor :cool:.
     
  16. Het voordeel van stuggere motor steunen is dat motor minder schommelt.. maar wat is daar precies het voordeel van?! aangezien ik gelezen heb dat dat een stuk fijner rijd..
     
  17. Het belangrijkste voordeel is dat het schakelen een stuk soepeler verloopt, en de auto een stuk directer reageert op het gaspedaal.
    Met de standaard steun en het sterk toegenomen koppel a.g.v. de tuning 'klimt' de motor echt zijn steunen in. Als je dan (soepel) wilt schakelen, moet je 'm eerst ff uit zijn steun laten komen (gas stukje los), en dan pas helemaal los en ontkoppelen. Vinden je passagiers vaak ook wel prettig. Met een stuggere steun hoeft dat allemaal niet meer zo nodig.
    Bovendien is het voor alle onderdelen die deels aan je blok en deels aan het chassis vastzitten (denk aan uitlaat) beter als het blok niet al te veel beweegt.
     

Share This Page