Als je huidige luchtfilter nog goed is, bewaar deze. Als je K&N filter onderhoud nodig heeft en je moet bijvoorbeeld toch rijden, dan heb je een reserve filter. Duur van het onderhoud is afhankelijk hoe snel de boel droogt (op natuurlijke wijze)
Dan kan de auto gewoon stil blijven staan. We hebben nu 2 auto's (Focus ST en de Seat Ibiza) en straks nog een 3e erbij voor het woon-werk verkeer. Peter krijgt mijn filter en ik die van hem.
Het zou mij verbazen dat de ST "vlotter" aanvoelt met inlegfilter... Misschien een beetje meer sound Je zal de turbo een beetje meer horen "blazen"
oke bedankt voor de uitleg.( ik ben er namelijk 4 dagen mee druk geweest om mijn K/N filter schoon temaken en in te olieeen). Dus ik heb het goed gedaan
Heb nu een hele simpele , vanaf de maf sensor met Een 45 graden silicone slang bocht naar beneden En het luchtfilter hangt precies achter de bumper Heb het stukje plastic naast de intercooler Weg gehaald en het filter hangt nu vol in de rijwind. Zal eerdaags wat fotos aan mijn topic toevoegen. Maar ik wil nog een pijp gaan maken die over het klepppendeksel Loopt. Alla Rs zeg maar.
De filter ligt erin. Het uitproberen moet ik nog doen. Gister was het weer niet erg fijn om te scheuren.
Hier een How to voor je eigen bouw CAIS: http://www.focusstoc.com/forums/topic/114095-step-by-step-guide-to-fitting-your-own-cais/ Maar een Dreamscience intake klinkt wel veel mooier. Heb hem op mijn ST zitten en klinkt echt super. En lijkt net onderin wat sneller op te pakken.